- ASTON MARTIN
- V8 Vantage Roadster (2008)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Μέλος ενός κλειστού club ευγενών κατασκευών, η Aston Martin χρειαζόταν έναν εκπρόσωπο που θα εκτόξευε την φήμη της και θα ζέσταινε τα ταμεία. Η Vantage με τον V8 των 4,7 λίτρων παίζει τον ρόλο της «μικρής» αλλά ουδέποτε της μαζικής, ένας χαρακτηρισμός που δεν ταιριάζει στο βιογραφικό μιας Aston Martin.
Σχεδίαση-Χώροι
Η μυώδης μακρυμούρικη σιλουέτα ζυγίζει όμορφα τις αναλογίες δημιουργώντας ένα αριστοκρατικό σπορ μοντέλο που ισορροπεί περίφημα τόσο στα κοσμικά σαλόνια όσο και στις πίστες ταχύτητας. Ουσιαστικά η Aston Martin καταφέρνει να παντρέψει τον μύθο με την πραγματικότητα, ή την πραγματικότητα με τον μύθο, όπως θέλετε πάρτε το! Τόσο η Coupe όσο και η Roadster εκδοχή της V8 Vantage εκπέμπει premium αέρα, κάτι που μεταφράζεται σε επάρκεια εξοπλισμού ανέσεων και αρχοντικούς χώρους στην διθέσια καμπίνα. Επαρκέστατος και ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων στην Coupe , ενώ η Roadster καταφέρνει να περισώσει μόλις 144 λίτρα για αποσκευές θυσιάζοντας τα υπόλοιπα για την αποθήκευση της κουκούλας.
Τεχνολογία
Πέρα από το καλλίγραμμο αμάξωμα, Coupe και Roadster χρησιμοποιoύν ένα αλουμινένιο πλαίσιο που χρησιμοποιεί αλουμίνιο, μαγνήσιο και συνθετικά υλικά. Το όφελος πέρα από το βάρος εστιάζεται στην στιβαρότητα που απαιτείται από ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με έναν hi tech, αλουμινένιο V8 που εκφράζεται μέσα απο 426 ίππους και 470 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης φυσικά περνάει στον δρόμο από τους πίσω τροχούς και συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή προαιρετικά με το ημιαυτόματο Sportshift (αυτόματο σειραϊκό 6 σχέσεων με paddle στο τιμόνι). Αξίζει να αναφερθεί για την roadster έκδοση ότι η υφασμάτινη οροφή της αποθηκεύεται σε μόλις 18’’, ενώ η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει και εν κινήσει αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 50 km/h. Τα κάλη της ανοιχτής Vantage έχουν επιβαρυνθεί έξτρα με 80 κιλά που προστέθηκαν στο συνολικό βάρος, λόγω του μηχανισμού της οροφής και των έξτρα ενισχύσεων του αμαξώματος. Το ίδιο νούμερο συναντάμε και στα λίτρα του ρεζερβουάρ των δυο μοντέλων κάτι που σβήνει την δίψα του V8 για καύσιμο και εξασφαλίζει αυτονομία.
Στο δρόμο
Το μόνο που δεν λείπει από τη φανταχτερή Vantage είναι οι δυναμικές επιδόσεις και τα πληθωρικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 4,9’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 290 km/h, ενώ πέρα από εντυπωσιακά μεν αλλά ξερά νούμερα, η Vantage υπόσχεται οδηγικές συγκινήσεις. Με μεταξόνιο 2.600 mm, μετατρόχια 1.570 mm εμπρός και 1.560 mm πίσω, αλλά και με πληθωρικές διαστάσεις ελαστικών (235/40 R19 εμπρός - 275/35R19 πίσω) η μικρή Aston Martin "βυζαίνει" τον δρόμο με αποτελεσματικότητα και δικαιολογεί τον μεθυστικό ήχο της με ανάλογη συμπεριφορά και υπερθετικό φρενάρισμα.
Συμπέρασμα
Οι grand turismo μετακινήσεις είναι το κατεξοχήν πεδίο της Aston, πέρα από τον αριστοκρατικά σπορ και executive χαρακτήρα της. Φυσικά εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα σπορ μοντέλο, Coupe ή Roadster, που απευθύνεται στους λίγους οικονομικά εύρωστους πολίτες αυτού του κόσμου που θέλουν να ξεχωρίζουν από τον συνήθη στόλο των πρωτοκλασάτων sportscars.