- BMW
- ΣΕΙΡΑ 5 GT (2013)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Η ιδέα Gran Turismo βασίζεται στη σειρά 5 και ουσιαστικά προσφέρει την ευέλικτη εκδοχή της δίχως καμία θυσία σε δυναμισμό και στιλ. Μπορεί να μην συναγωνίζεται την οικογενειακή πρακτικότητα της Touring, όμως συμπληρώνει το κενό ανάμεσα στην sedan με τον καλύτερο τρόπο. Τρία σε ένα ισχυρίζεται η BMW και δεν έχει και άδικο.
Σχεδίαση-Χώροι
Το μακρύ καπό, το μεγάλο μεταξόνιο, οι πόρτες δίχως πλαίσια και η κεκλιμένη γραμμή της οροφής που παραπέμπει σε coupe, παράλληλα με την σχεδίαση α λα Χ6 στο πίσω μέρος, τονίζουν το δυναμικό και διαφορετικό. Η σχεδιαστική λογική των 2,5 όγκων βρίσκει εφαρμογή, με την πέμπτη πόρτα να ανοίγει κατά δύο έννοιες, εξυπηρετώντας το στιλ και την ουσία. Έτσι μπορεί να ανοίξει διάπλατα για τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, ή χωρίς να παρασύρει το κεκλιμένο παρμπρίζ για τις καθημερινές ανάγκες του ιδιοκτήτη της κατηγορίας. Την στιγμή που ο σχεδιασμός ξεφεύγει από την μονοτονία, οι εσωτερικοί χώροι προσφέρουν σπονδή στην ευρυχωρία. Φανταστείτε χώροι για τα πόδια εφάμιλλοι μιας 7άρας και για το κεφάλι παρόμοιοι με μια Χ5. Οι επιβάτες δεν έχουν λόγο για παράπονα ακόμα και αν εκπροσωπούν την κατηγορία «υψηλόσωμος και ευτραφής». Φυσικά και ο χώρος αποσκευών υπερκαλύπτει τις ανάγκες με χωρητικότητα που ξεκινά από 500 λίτρα και φτάνει τα 1.700, σε πλήρη εκμετάλλευση. Μαζί με την διπλή λειτουργιά της πίσω πόρτας ο έξυπνος εσωτερικός κόσμος της 5 GT περιλαμβάνει συρόμενα κατά 100 mm πίσω καθίσματα, ενώ τα τελευταία βυθίζονται στο πάτωμα κατά την ανάκληση, δημιουργώντας επίπεδο χώρο με μια κίνηση. Η αισθητική στο ταμπλό δεν διαφοροποιείται σχεδιαστικά με τις άλλες πεντάρες, που ουσιαστικά μιμούνται την σειρά 7 σε φινέτσα ποιότητα και πολυτέλεια, όπως και στην τεχνολογία του Black Panel που διαθέτει η 5 GT.
Τεχνολογία
Ο μοναδικός πετρελαιοκινητήρας(530d) έχει εγκυκλοπαιδική σημασία και ελάχιστη εμπορική για την Ελλάδα. Πρόκειται για έναν κατασκευασμένο από ελαφρά μέταλλα 6κύλινδρο σε σειρά, όπου το σύστημα υπερτροφοδότησης με μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής και ο ψεκασμός common rail τρίτης γενιάς, επιτυγχάνει μία μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km που προσφέρει αυτονομία πάνω από 1.000 km. Η μέγιστη ισχύς των 258 ίππων και η ροπή των 560 Nm, φυσικά υποστηρίζουν και τις επιδόσεις(0-100 km/h σε 6,2’’). Δεν λείπει και η δυνατή εκδοχή του τρίλιτρου 6κύλινδρου κινητήρα, με απόδοση 313 ίππων και 630 Nm ροπής (535d). Βέβαια υπάρχει και η πιο προσιτή τετρακύλινδρη έκδοση 2,0 λίτρων diesel με απόδοση 184 ίππων.
Η BMW 5 GT είναι διαθέσιμη με δύο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες. Ο βασικός στην γκάμα είναι ο 6κύλινδρος σε σειρά των 3,0 λίτρων. και θα εξοπλίζει την 535i. Γνωρίσαμε αυτόν τον κινητήρα με δυο υπερτροφοδότες, αλλά τώρα το σενάριο περιλαμβάνει έναν Twin Scroll, Valvetronic και άμεσο ψεκασμό βελτιώνοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, χωρίς διαφορές σε απόδοση(306 ίπποι και 400 Nm ροπή). Η 535i υπόσχεται τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 6,1’’, την στιγμή που οι εκπομπές ρύπων(CO2) και η μέση κατανάλωση περιορίζονται στα 192 gr/km και τα 8,2 lt/100 km, αντίστοιχα. Στην κορυφή της γκάμας(550i) τοποθετείται ο V8 των 4.395 κ.εκ. με τους δύο υπερσυμπιεστές να προσφέρουν 450 ίππους και 650 Nm ροπής, κάτι που μεταφράζεται σε επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,0’’, μέση κατανάλωση 9,2 lt/100 km και CO2: 214 gr/km. Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι 6κύλινδρες και 8κύλινδρες εκδόσεις xDrive προσφέρουν την επιπλέον πρόσφυση που εξασφαλίζει η εξελιγμένη τετρακίνηση.
Στο δρόμο
Μια σειρά από συνεργαζόμενες τεχνολογίες(Active Steering - DDC - Adaptive Drive) και το παραδοσιακό οδηγοκεντρικό στήσιμο της BMW, κάνουν την πισωκίνητη 5 GT να εξουδετερώνει βάρος και διαστάσεις και να εστιάζεται στην απόλυτη ικανοποίηση οδηγού και επιβατών. Παράλληλα προσφέρεται και το προαιρετικό ενεργό σύστημα διεύθυνσης με τετραδιεύθυνση που μεταβάλει τη γωνία στροφής των πίσω τροχών, αυξάνει την ασφάλεια, την ευστάθεια και την άνεση, εξασφαλίζοντας ταχύτερη ανταπόκριση στις στροφές και στις αλλαγές λωρίδας με μεγάλες ταχύτητες. Στις χαμηλές ταχύτητες, ο κύκλος στροφής του αυτοκινήτου μειώνεται σημαντικά και αυξάνεται η ευελιξία και η αμεσότητα. Η πυκνότερη κλιμάκωση στο νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων επιτρέπουν καλύτερη εκμετάλλευση σε όλο το φάσμα στροφών, ενώ το πακέτο καινοτομιών συμπληρώνεται με την πίσω αερανάρτηση που κρατάει σταθερή την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, ανεξαρτήτως φορτίου. Τέλος, το οικολογικό προφίλ εξασφαλίζεται με το EfficientDynamics της BMW που ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, και από μια σειρά από έξυπνες λειτουργίες διαφόρων υποσυστημάτων που εξασφαλίζουν το τρίπτυχο απόδοση-οικονομία-μειωμένοι ρύποι.
Συμπέρασμα
Η σειρά 5 GT είναι ασυμβίβαστη ως τις παροχές στους ενδιαφερόμενους της κατηγορίας και προσανατολίζεται σε άνοιγμα στο νεανικότερο κοινό που επιθυμεί κάτι παραπάνω από μια τυπική 5άρα. Ανέσεις και χώροι λιμουζίνας, σπορ αισθητική με κουπέ στοιχεία και ανάλογος δυναμισμός σε συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τους απαιτητικούς της οδήγησης είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα στο βιογραφικό της.
Χρηματοδότηση
• Χρηματοδοτικό πρόγραμμα: BMW Select
•Προκαταβολή: από 20%-40% , Δόσεις: έως 36, Επιτόκιο: 8,5%
(Τελευταία μεγάλη δόση ίση με την Ελάχιστη Εγγυημένη Αξία Επαναγοράς - ΕΕΑΕ)
Στο τέλος της χρηματοδότησης, παρέχονται τρεις επιλογές στον πελάτη:
1. Ανταλλαγή του αυτοκινήτου με ένα νέο
2. Αποπληρωμή της τελευταίας δόσης και διατήρηση του αυτοκινήτου (είτε με μετρητά είτε με αναχρηματοδότηση)
3. Επιστροφή του αυτοκινήτου χωρίς καμία άλλη υποχρέωση
• Χρηματοδοτικός πρόγραμμα: BMW Value
•Προκαταβολή: από 10% , Δόσεις: έως 72, Επιτόκιο: 8,5%
• Χρηματοδοτικός πρόγραμμα: BMW Options
•Προκαταβολή: από 20% , Δόσεις: έως 24,36,48, Επιτόκιο: 8,5%
(Τελευταία μεγάλη δόση με επιλογή εξόφλησης ή αναχρηματοδότησης)