- BMW
- Z4 Roadster (2009)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Αδιαμφισβήτητα η ύπαρξη μεταλλικής οροφής, αποτελεί ένα από τα κύρια προσόντα, ενός roadster κύρους. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι σκληρός, οπότε όποιο μοντέλο μπορέσει να συνδυάσει περισσότερα στοιχεία σε μια συσκευασία, θέτει υποψηφιότητα για την κορυφή. Η τελευταίας γενιάς Z4 συνεχίζει να αποτελεί ένα σπορ αυτοκίνητο, το οποίο συνδυάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά της BMW, αλλά παράλληλα προσφέρει πολύ περισσότερες ανέσεις στον ιδιοκτήτη της.
Σχεδίαση-Χώροι
Η σχεδιαστική βάση και αυτής της Z4 παραμένει αυτή όλων των τελευταίων σύγχρονων BMW. Το ογκώδες εμπρός μέρος, οι κοίλες επιφάνειες και οι ανύπαρκτοι πρόβολοι χαρακτηρίζουν και αυτήν την Z4. Η τελευταίας γενιάς Ζ4 μαζί με την σειρά 3 cabrio είναι οι πρώτες ανοιχτές BMW με μεταλλικά αναδιπλούμενη οροφή. Η τελευταία έχει ταιριάξει απολύτως αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, παρά την έντονη καμπύλη που κάνει, θυμίζοντας την παλαιότερη Z4 coupe. Η ανοιγόμενη οροφή μεταμορφώνει σε ένα ανοιχτό διθέσιο roadster την Z4 μέσα σε 20 sec. Στο εσωτερικό τα ποιοτικά πλαστικά συνδυάζονται με δερμάτινες επενδύσεις. Με αρκετά ευρύχωρη υπόσταση ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι σύγχρονος, συνδυάζοντας παράλληλα και ρετρό στοιχεία. Σημαντικό είναι ότι πλέον υπάρχει χώρος πίσω από τα καθίσματα των επιβατών, δύο ντουλαπάκια και ποτηροθήκες. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή για roadster, ενώ το iDrive θα αποσπάσει την προσοχή του οδηγού, μέχρι αυτός να εξοικειωθεί μαζί του. Ο χώρος αποσκευών είναι 310 lt με κλειστή την οροφή, ενώ ανοίγοντας την, περιορίζεται στα 180 lt.
Τεχνολογία
Ο μικρότερος κινητήρας της Z4 είναι o 2.0 lt turbo άμεσου ψεκασμού. Η απόδοση του είναι 184 PS και 270 Nm ροπής. Η πιο ισχυρή εκδοχή του φτάνει σε απόδοση του 245 ίππους. Η πιο ισχυρή έκδοση sDrive35i, αποτελείται από έναν κινητήρα 3.0 lt, με διπλή υπερτροφοδότηση (twin turbo) και άμεσο ψεκασμό. Η απόδοση της είναι 306 PS και 400 Nm ροπής. Η κορυφαία sDrive35is φτάνει σε απόδοση του 330 ίππους. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων εξοπλίζει όλες τις εκδόσεις της Z4. Οι δύο ατμοσφαιρικές εκδόσεις συνδυάζονται προαιρετικά και με ένα αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση sDrive35i με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, συνδυάζεται προαιρετικά με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επίσης 7 σχέσεων. Το τελευταίο διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας Normal, Sport και Sport+. Ο αλουμινένιος εμπρός άξονας με διπλούς συνδέσμους προσφέρει εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά και άνεση στους επιβάτες, ζυγίζοντας περίπου 30% λιγότερο από τους συνήθεις ατσάλινους άξονες. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς και η έξυπνη χρήση υλικών χαμηλού βάρους εξασφαλίζουν την ισορροπημένη κατανομή του βάρους της BMW Z4.
Στο δρόμο
Το εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα και η εξελιγμένη ανάρτηση της Z4 της χαρίζουν εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Η χαμηλή θέση οδήγησης ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού να αναπτύξει ταχύτητα. Η προαιρετικά ρυθμιζόμενη σε σκληρότητα ανάρτηση, βελτιώνει ακόμη περισσότερο την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ειδικά στην ρύθμιση sport+. Η άνεση σε κάθε περίπτωση είναι καλή (παρά τα run flat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά) και για την ευχάριστη ατμόσφαιρα που δημιουργείται στο εσωτερικό, ταξιδεύοντας με υψηλές ταχύτητες, συμβάλλει και η ηχομόνωση που προσφέρει η άρτια κατασκευασμένη οροφή. Η άμεση απόκριση στο γκάζι και η εκπληκτική λειτουργία των εν σειρά εξακύλινδρων συνόλων, συνηγορούν σε ένα πλήρες πακέτο. Αισθητή διαφορά στο δρόμο έχει η έκδοση sDrive35i η οποία προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ιδιαιτέρως άμεσο και γρήγορο. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση στο πεντάλ και αποδεικνύονται αποτελεσματικά στην πράξη.
Συμπέρασμα
Χρησιμοποιώντας το διττό της χαρακτήρα η Z4 προσεγγίζει ακόμη περισσότερο το αγοραστικό κοινό. Τα μελετημένα οδικά χαρακτηριστικά της και η δεδομένη ποιότητα κατασκευής, δύσκολα βρίσκουν αντίπαλο στην κατηγορία. Η πολυτέλεια δεν της λείπει, ενώ πλέον η ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών, βελτιώνει σημαντικά την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Η μικρή έκδοση sDrive20i προσφέρει απλώς καλές επιδόσεις, με την κορυφαία sDrive35i(s) να μεταμορφώνει ουσιαστικά το αυτοκίνητο.
Χρηματοδότηση
• Χρηματοδοτικό πρόγραμμα: BMW Select
•Προκαταβολή: από 20%-40% , Δόσεις: έως 36, Επιτόκιο: 8,5%
(Τελευταία μεγάλη δόση ίση με την Ελάχιστη Εγγυημένη Αξία Επαναγοράς - ΕΕΑΕ)
Στο τέλος της χρηματοδότησης, παρέχονται τρεις επιλογές στον πελάτη:
1. Ανταλλαγή του αυτοκινήτου με ένα νέο
2. Αποπληρωμή της τελευταίας δόσης και διατήρηση του αυτοκινήτου (είτε με μετρητά είτε με αναχρηματοδότηση)
3. Επιστροφή του αυτοκινήτου χωρίς καμία άλλη υποχρέωση
• Χρηματοδοτικός πρόγραμμα: BMW Value
•Προκαταβολή: από 10% , Δόσεις: έως 72, Επιτόκιο: 8,5%
• Χρηματοδοτικός πρόγραμμα: BMW Options
•Προκαταβολή: από 20% , Δόσεις: έως 24,36,48, Επιτόκιο: 8,5%
(Τελευταία μεγάλη δόση με επιλογή εξόφλησης ή αναχρηματοδότησης)
Δοκιμές

Δοκιμή BMW M5: High Five
H νέα BMW M5 κανονικά θα έπρεπε να δημιουργεί ρίγη ενθουσιασμού στους petrolheads, αλλά τελικά έχει φέρει πολλά αρνητικά σχόλια και γκρίνια. Δικαιολογημένα ή όχι;

Δοκιμή BMW X3 20d xDrive 197 PS: Κερδισμένο στοίχημα
Η νέα BMW X3 υπερασπίζεται τη φήμη της και μας συστήνεται έχοντας κορυφαίες τεχνολογικές προδιαγραφές, χώρους και πολυτέλεια. Έχει όμως και έναν φανταστικό, mild hybrid diesel κινητήρα…

Δοκιμή BMW 120 170 PS: Κέντα στον άσσο
Ξεκάθαρα premium προϊόν σε mainstream τιμή, σήμα BMW, 170 ίπποι και standard αυτόματο κιβώτιο. Η συνταγή της νέας Σειράς 1 φέρνει… δυσπεψίες, όχι μόνο στον γερμανικό ανταγωνισμό, αλλά σε ολόκληρο το C-Segment.

Δοκιμή BMW 520d 197 PS: Όλα στο 5
Πλέον, η γκάμα της BMW Σειρά 5 τα έχει όλα. Plug-In Hybrid, βενζίνη, αμιγώς ηλεκτρικό. Μήπως όμως αξίζει να σταθούμε στην κλασική αξία του diesel; Η έκδοση 520d είναι η ιδανική αφορμή.

Δοκιμή BMW iX2 xDrive30 313 PS: Fashion icon
Έχοντας 313 ίππους, ελκυστική εμφάνιση και τη γνωστή ποιότητα της BMW, η νέα iX2 στοχεύει στο νεανικό κοινό που ζητά απόλαυση της οδήγησης, αλλά και ηλεκτροκίνηση χωρίς συμβιβασμούς.

Δοκιμή - BMW X2 sDrive20i: Progressive!
H νεότερη γενιά της Χ2 ανασχεδιάστηκε ριζικά και μεγάλωσε σε διαστάσεις, διατηρώντας όμως τη στιλιστική ιδιαιτερότητα που παραδοσιακά τη χαρακτήριζε.

Δοκιμή BMW i5 eDrive40 340 PS: Ώρα μηδέν
Πλέον, ο εξηλεκτρισμός ενός μοντέλου δεν είναι και τόσο δύσκολη υπόθεση για έναν κατασκευαστή. Η BMW όμως έπρεπε να είναι πολύ προσεκτική με την ηλεκτρική έκδοση της εμβληματικής Σειράς 5.
