- DACIA
- LOGAN (2008)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Με βασικό κίνητρο το κόστος κτήσης το Dacia Logan προσπαθεί να αποδείξει ότι η αξιοπρεπής μετακίνηση κοστίζει φτηνά
Οικογενειακό αυτοκίνητο με ανάλογους χώρους, αξιοπρεπή συμπεριφορά στο δρόμο και σχετικά σύγχρονη σχεδίαση και κόστος τα 9.000€. Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του sedan Logan, το οποίο παράγεται και σε διάφορες πολυμορφικές ή επαγγελματικές εκδόσεις, με βασικό το ρόλο του αυτοκινήτου-εργαλείου.
Σχεδίαση-Χώροι
Αναφερόμενη στην sedan έκδοση του Logan, στην ουσία πρόκειται για μια επιμηκυμένη έκδοση του Santero, το οποίο με τη σειρά του βασίζεται στο πάτωμα του Clio δεύτερης γενιάς. Με συνολικό μήκος 4.290 mm και πλάτος που φθάνει 1720 mm το Logan εξασφαλίζει καλούς χώρους για τους επιβάτες, με μόνο πρόβλημα τον αέρα για τα κεφάλια εξαιτίας των ψηλά τοποθετημένων καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι κατά 190 lt μεγαλύτερος από αυτόν του Santero, φθάνοντας τα 510 lt.
Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής είναι ικανοποιητική, η συναρμογή των πλαστικών καλή, με την γενικότερη αισθητική να θυμίζει Renault προηγούμενης γενιάς. Παράλληλα με την έκδοση sedan προσφέρεται και η έκδοση MCV. Στην ουσία πρόκειται για μια πολυμορφική έκδοση με 270mm αυξημένο μήκος και μεταξόνιο που φθάνει τα 2.905 mm η οποία προσφέρει δυνατότητα μεταφοράς επτά επιβατών σε τρεις σειρές καθισμάτων. Με δύο σειρές καθισμάτων η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών του Logan MCV φθάνει τα 700 lt, ενώ αν αναδιπλώσετε τα μεσαία καθίσματα, η τιμή αυτή εκτινάσσεται στα 2.350 lt. Τέλος διαθέσιμες είναι και οι εκδόσεις Pick-Up και Van του Logan, για αυτούς που αναζητούν ένα μικρό προσιτό επαγγελματικό «εργαλείο».
Τεχνολογία
Δύο κινητήρες ένας βενζίνης και ένας πετρελαίου της Renault εξοπλίζουν το Logan sedan. Ο βενζινοκινητήρας των 1.4 lt αποδίδει 75 PS και 112 Nm ροπής. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι χωρητικότητας 1.5 lt αποδίδει 86 PS και 200 Nm ροπής. Tα Logan MCV, Van και Pick-Up δεν εξοπλίζονται με τον βενζινοκινητήρα των 1.4 lt, αλλά με έναν 1.6 lt ο οποίος αποδίδει 90 PS και 128 Nm ροπής. Οι παραπάνω εκδόσεις εξοπλίζονται κανονικά με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 lt. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. H μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Dacia για το 1.4 lt κινητήρα των 75 PS είναι μόλις 7,0 lt ανά 100 Km.
Στο δρόμο
Στο δρόμο η συμπεριφορά του Logan θυμίζει αρκετά παλαιότερα Renault. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ασφαλής και προβλέψιμη, χωρίς να παίρνει υπερβολικές κλίσεις. Η αίσθηση του τιμονιού είναι σχετικά μέτρια, ενώ τα φρένα (δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω) στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, κυρίως σε θέμα απόδοσης. Γενικότερα πάντως δύσκολα θα προβληματίσει το Logan σε οικογενειακούς ρυθμούς μετακίνησης, με την ανάρτηση να περνά άνετα πάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Συμπέρασμα
Με τιμή πρόκληση, δοκιμασμένα μηχανικά μέρη και μια πλούσια γκάμα από αμαξώματα το Logan σε όλες του τις εκφάνσεις αποτελεί μια αρκετά τίμια πρόταση. Οι διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού, δίνουν την δυνατότητα να επιλέξει κανείς τα επιπλέον αξεσουάρ που πραγματικά χρειάζεται, ανεβάζοντας αναλόγως και το κόστος. Η βενζινοκίνητες εκδόσεις κινούν αρκετά καλά το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα, με τις εν μέρει απαγορευμένες πετρελαιοκίνητες να είναι πιο ακριβές αλλά εν τέλει και οι πιο ταιριαστές για το χαρακτήρα του Logan.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 20 ,Δόσεις: 48, Επιτόκιο: 4.5 %
• Έκπτωση: 2000€