- FIAT
- QUBO (2012)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Τo Qubo μπορεί να φαίνεται σαν ένα ακόμα επαγγελματικό αυτοκίνητο, ωστόσο είναι καθαρά επιβατικό και ιδιαίτερα πολυχρηστικό. To Fiorino qubo, είναι δημιούργημα της κοινοπραξίας PSA Peugeot Citroen, Fiat Group Automobiles και Τofas. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της ιταλικής φίρμας στην αγορά των κόμπακτ MPV και τοποθετείται κάτω από το Doblo στην γκάμα των μοντέλων. Το σλόγκαν «status simple» που επέλεξε η Fiat για να το πλασάρει, εκφράζει απόλυτα το χαρακτήρα του.
Σχεδίαση-Χώροι
Βασισμένο στο δάπεδο του Grande Punto, το Qubo διατηρεί τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης. Το μήκος του αμαξώματος παρέμεινε κάτω από τα 4 μέτρα, σε αντίθεση, βέβαια με το ύψος που είναι αρκετά μεγαλύτερο από τις υπόλοιπες προτάσεις των ανταγωνιστών. Ο προτεταμένος προφυλακτήρας, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το κάθετο πίσω τμήμα, δηλώνουν τον χαρακτήρα του. Απευθύνεται ακόμα και σε πιο νεανικό κοινό, αφού «χωράει» οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί μια παρέα. Από τις βαλίτσες και της πιο απαιτητικής γυναίκας, μέχρι και τα σερφ ενός δυναμικού άνδρα. Οι συρόμενες πόρτες είναι πρακτικές και βοηθούν στην εύκολη φόρτωση πολλών και μεγάλων αντικειμένων.
Ο εσωτερικός χώρος είναι ευμετάβλητος και η διαμόρφωση των καθισμάτων γίνεται εύκολα και γρήγορα. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα να τα αφαιρέσετε εντελώς, ωστόσο η επανατοποθέτηση τους δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι υπεραρκετός και δεν θα προβληματίσει, ούτε και άνθρωπο άνω των 2 μέτρων. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 330 λίτρων, αλλά με την ανάλογη διαμόρφωση μπορεί να φθάσει και 2.500 λίτρα. Τα υλικά κατασκευής που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι προσεγμένα, ο διάκοσμος ευχάριστος, η εργονομία πολύ καλή και ο εξοπλισμός αρκετά πλούσιος. Διαθέτει αρκετές θήκες για αντικείμενα, αλλά όχι αυτές που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Τεχνολογία
Διατίθεται με δύο κινητήρες, έναν βενζίνης και έναν πετρελαίου. Ο βενζινοκινητήρας είναι 1.360 κ. εκ. και κρίνεται επαρκής από τις 3.000 rpm και πάνω. Είναι 8βάλβιδος γεγονός που σημαίνει ότι αποδίδει την μέγιστη ροπή των 120 Nm μόλις στις 2.600 rpm. Επιταχύνει πρόθυμα αλλά τα αποθέματα ισχύος είναι περιορισμένα. Όσο είναι άδειο δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στο δρόμο, ωστόσο αν επιβιβαστούν τέσσερα άτομα με πλήρες φορτίο, αρχίζει να δυσκολεύεται.
Από την άλλη πλευρά, το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1.248 κ.εκ. μπορεί να μην ενδιαφέρει όσους ζουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά για τους υπόλοιπους είναι ιδανική επιλογή. Το turbo εξασφαλίζει ιδανικό τράβηγμα από τις 1.750 rpm κιόλας και αποτελεί τον ιδανικό παρτενέρ για κάθε περίσταση. Επίσης, η κατανάλωση του είναι απίστευτα χαμηλή (4,5 lt /100 km), γεγονός που σημαίνει ότι με ήρεμη οδήγηση, κάποιος μπορεί να διανύσει μέχρι και 1.000 km με ένα ρεζερβουάρ.
Στο δρόμο
Παρά το σχετικά μεγάλο ύψος κινείται αρκετά ικανοποιητικά χωρίς να γέρνει και να αντιδρά νευρικά. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη, αν αναλογιστούμε το χαρακτήρα του. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και το σύστημα πέδησης -παρά τα ταμπούρα του πίσω άξονα- έχει καλή απόδοση. Η ψηλή θέση οδήγησης είναι ότι το καλύτερο για κίνηση μέσα στην πόλη, με την ορατότητα από κάθε πλευρά να είναι τέλεια. Στο αυτοκινητόδρομο δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι και το πιο σπιρτόζικο.
Συμπέρασμα
Για όσους θέλουν ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο, που χωράει τα πάντα, κάνει τα πάντα και καίει λίγο, το Fiorino Qubo αποτελεί μια από τις ιδανικότερες επιλογές. Με τεράστιους χώρους που αγγίζουν το άριστα από κάθε πλευρά, δεν γίνεται να μην του δώσεις την δέουσα σημασία πριν αποφασίσεις.
Χρηματοδότηση
- Προκαταβολή: έως 30%, Επιτόκιο: 7,85%, Δόσεις: 36-72, Έκπτωση: €850