- KIA
- RIO 3D (2012)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Με sedan σταδιοδρομία στα πρώτα του βήματα στην αυγή της νέας χιλιετίας και με εκμοντερνισμό προς τα hatchback πέντε χρόνια αργότερα, το Rio προσέγγιζε σταδιακά και διστακτικά τον κόσμο των supermini, όντας μέλος της. Η περιορισμένη διείσδυση όμως στην αγορά ήταν και η αφορμή για έναν δυναμικότερο και ποιο σύγχρονο εκπρόσωπο που όχι μόνο θα προσέγγιζε το ρεύμα της κατηγορίας, αλλά θα επαναπροσδιόριζε την θέση του στην αγορά.
Σχεδίαση-Χώροι
Ο δυναμισμός πηγάζει άλλωστε από το σύνολο της σύγχρονης γκάμας της εταιρείας που πλέον διεκδικεί διακρίσεις στην αγορά και όχι απλή παρουσία. Η 3η γενιά Rio που σύντομα θα βρίσκεται στις εκθέσεις, ως 5θυρο αλλά και σε 3θυρη εκδοχή έχει ομολογουμένως δύσκολο έργο απέναντι σε πολυάριθμους και ισχυρούς ανταγωνιστές. Με την πρώτη ματιά όμως πείθει ότι δεν είναι απλά ένα κομψό και χαριτωμένο δημιούργημα. Αν μείνεις όμως στην εμφάνιση δεν έχεις παρά να υποκλιθείς στην έμπνευση που ήρθε από την ομάδα που επιμελείται ο αρχισχεδιαστής της Kia, Πέτερ Σράιερ. Έντονα δυναμικό με συνδυασμό καμπύλων και ακμών στο κορμί του, το νέο Rio κουμπώνει στα σύγχρονα δεδομένα που ορίζει η γενιά του. Μόλις 20 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του με το μήκος να κλειδώνει στα 4.045 mm, το πλάτος στα 1.720 mm(+ 25 mm) και το ύψος στα 1.455 mm(- 15 mm) το νέο supermini της φίρμας έχει κερδίσει σε σπορτίφ αισθητική, χωρίς να ξεχνάει τους εσωτερικούς του χώρους. Πριν πάμε όμως εκεί, σύγχρονες λεπτομέρειες όπως τα LED ημέρας, του δίνουν μια premium εσάνς που για τους δύσπιστους, δεν περιορίζεται μόνο εκεί. Μια ματιά στο σαλόνι επιβεβαιώνει ότι ο σύγχρονος απόγονος του Rio εσωκλείει ευρωπαϊκή φινέτσα τόσο στον σχεδιασμό όσο και στον διάκοσμο, ενώ το ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνουν οι κορυφαίες εκδόσεις προσφέρουν bonus πολυτέλειας. Αξίζει η αναφορά στις τρεις επιλογές διχρωμίας στο ταμπλό, αλλά κυρίως στο υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση που εκτός των 6 αερόσακων και του ESP, περιλαμβάνει τις επίκαιρες ηλεκτρικές ανέσεις, Α/C και MP3 CD player με ΑUX, θύρα USB καθώς και χειριστήρια ρύθμισης από το τιμόνι. Πέρα από την απροβλημάτιστη εργονομία και τους κλασικούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, οι χώροι επιβατών είναι γενναιόδωροι, τόσο εμπρός όσο και πίσω, και μερίδιο ευθύνης έχει φυσικά και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.570 mm. Επίσης θαυμαστός είναι και αυτός για τις αποσκευές, χωρητικότητας 288 λίτρων, που με την ανάκλιση των καθισμάτων κερδίζει περισσότερα από 920 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.
Τεχνολογία
Με βελτιωμένα και καλοφινιρισμένα, υλικά και με προσεγμένη συναρμολόγηση το Rio κερδίζει δικαίως την ποιοτική ταμπέλα. Ο εξοπλισμός στις δυο επόμενες της βασικής έκδοσης ανεβάζει το πρεστίζ της supermini πρότασης της Kia, που διαθέτει ότι συναντά κανείς στην αφρόκρεμα της κατηγορίας(φώτα ημέρας LED, αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, ηλεκτρονικό κλιματισμό, Start Button, cruise control, σύστημα Navigation) χωρίς να ανεβάζει το κόστος σε δυσθεώρητα ύψη. Όταν η αισθητική συνδυάζεται με τεχνολογία, το supermini της Kia έχει κάθε λόγο να νιώθει σίγουρο για το δυναμικό του κομμάτι που αφορά την απόδοση, την συμπεριφορά και τις επιδόσεις του στο δρόμο. Στην γκάμα των κινητήρων συναντάμε τους δυο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες των 1.2 και 1.4 λίτρων τεχνολογίας CVVT(συνεχούς μεταβαλλόμενης ρύθμισης βαλβίδων), ενώ στους τουρμποdiesel ο μικρότερος των 1.1 λίτρων θα σταδιοδρομήσει και στην χώρα μας και πιθανόν αργότερα επιστρατευτεί και ο αντίστοιχος των 1.4 λίτρων. Με 85 ίππους και 121 Nm ροπής ο 1200άρης αναμένεται να εισπράξει την μερίδα του λέοντος στην γκάμα πωλήσεων, ενώ όσοι αναζητούν επιδόσεις, θα τους αποζημιώσουν οι 109 ίπποι και τα 137 Nm ροπής του 1.4. Φυσικά οι απέχοντες από τις απαγορευμένες ζώνες των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης σίγουρα να βρουν ενδιαφέρουσα την μικρή τουρμποdiesel έκδοση με τους 75 ίππους και τα 170 Nm ροπής. Η τελευταία έκδοση μάλιστα σύμφωνα με την εταιρία καταναλώνει μόλις 3,6 lt/100 km και εκπέμπει εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους (CO2: 94 gr/km), όμως προϋπόθεση για αυτές τις τιμές είναι εκτός από το προαιρετικό σύστημα ISG (σύστημα Start&Stop που περιλαμβάνει και ένδειξη Shift-Up) και το κλειστό A/C! Συμπλήρωμα η έκδοση diesel 1.4 lt με 90 ίππους και 220 Nm ροπής. Διαθέτει επίσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, σύστημα ISG και καταναλώνει 3,6 lt/100 (CO2: 94 gr/km).
Στο δρόμο
Το Rio εμφανίζει ένα καλοδεμένο σύνολο που αντιμετωπίζει με άνεση, φιλικότητα και ασφάλεια οποιαδήποτε διαδρομή και χωρίς να απαιτεί συμβιβασμούς από τον οδηγό. Η ανάρτηση απορροφά και πληροφορεί, το τιμόνι αν και με τεχνητή αίσθηση ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και το ESP επεμβαίνει διακριτικά, ισορροπώντας ανάμεσα στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα. Οι απλωμένες σχέσεις στο κιβώτιο διευκολύνουν την κατανάλωση χωρίς αφήνουν παράπονο για επιδόσεις από το ελαφρύ αμάξωμα, ενώ η ήσυχη κύλιση του δίνουν μια ξεχωριστή θέση στα μικρά ταξιδιάρικα αυτοκίνητα της αγοράς.
Συμπέρασμα
Η εμπορικότερη κατηγορία στην Ελλάδα αποκτά έναν ακόμα δυνατό παίχτη που μπορεί να καλοβλέπει ψηλά χάρις την ισορροπημένη συμπεριφορά του, το ασφαλές και ευρύχωρο περιβάλλον του, το αποδοτικό και πλήρες προφίλ και τον τίτλο value for money με τον οποίον φλερτάρει παραδοσιακά. Τώρα τουλάχιστον χωρίς να του λείπει το χάδι του εκσυγχρονισμού το Rio μπορεί να ελπίζει, και όχι άδικα, σε καλύτερες μέρες.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 40%, Δόσεις: έως 48, Επιτόκιο: 4.5%
• Προκαταβολή: 0%, Δόσεις: έως 84, Επιτόκιο: 8.5%