- KIA
- VENGA (2009)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Το Venga ακροβατεί ανάμεσα σε supermini και μικρό MPV, κάτι που οφείλεται τόσο στη σχεδίαση όσο και στις διαστάσεις του (μήκος λίγο πάνω από τα 4 m και ύψος 1,6 m). Και η ίδια η Kia αποφεύγει να το εντάξει σε κάποια από τις δύο κατηγορίες. Όπως και να έχει, το Venga μπορεί να αποτελέσει αντίπαλο είτε μοντέλων όπως τα Honda Jazz, Toyota Yaris και Opel Corsa, είτε πολυμορφικών όπως τα Nissan Note, Opel Meriva και Lancia Musa.
Σχεδίαση-Χώροι
Η σχεδίαση του Venga είναι σύγχρονη, κομψή και βραβευμένη με το «iF product design award 2010». Κάτω από το όμορφο αμάξωμα κρύβονται μεγάλοι χώροι επιβατών και αποσκευών, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,6 m.
Το μεγάλο πορτμπαγκάζ αυξομειώνεται ανάλογα με την θέση (άνω ή κάτω) του δαπέδου, τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος (σε 2 ξεχωριστά τμήματα, αναλογίας 60/40) και τη ρύθμιση κλίσης (2 θέσεις) της πλάτης του. Έτσι, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 314 lt (κάθισμα τέρμα πίσω, μέγιστη κλίση της πλάτης και δάπεδο στην άνω θέση) έως 570 lt (κάθισμα τέρμα εμπρός, πλάτη με τη μικρότερη κλίση και δάπεδο στην κάτω θέση). Στην περίπτωση που το πίσω κάθισμα αναδιπλωθεί δημιουργείται χώρος φόρτωσης 1.253 lt. Αν θέλετε επίπεδο χώρο φόρτωσης, τότε το δάπεδο του πορτμπαγκάζ πρέπει να τοποθετηθεί στην άνω θέση μειώνοντας τη χωρητικότητα κατά 18 lt.
Στην εξαιρετική πρακτικότητα της καμπίνας συμβάλλει και η πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα. Αν όλα τα παραπάνω θυμίζουν έντονα πολυμορφικό, το ίδιο κάνει και η θέση οδήγησης που, αν και ρυθμίζεται σε ύψος παραμένει ψηλή σε κάθε περίπτωση.
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ευχάριστη, χάρη στη νεανική σχεδίαση και τα σκληρά μεν, ποιοτικά δε υλικά με την άριστη συναρμογή. Ειδικά στις εκδόσεις Panorama η πανοραμική, ηλεκτρικά ανοιγόμενη γυάλινη οροφή κάνει το εσωτερικό ακόμη πιο ευχάριστο.
Τεχνολογία
Το Venga κατασκευάζεται στην Τσεχία και διατίθεται στην ελληνική αγορά με τρεις κινητήρες: δύο βενζίνης 1.4 και 1.6 και έναν πετρελαίου 1.4. Ο 1.4 βενζινοκινητήρας είναι ο ίδιος που πρωτογνωρίσαμε στο Cee’d. Αποδίδει πλέον 90 ίππους (από 109) για να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5, όπως και ο 1.6 των 125 ίππων. Αμφότεροι συνεργάζονται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, σε αντίθεση με τον 1.4 turbodiesel των 90 ίππων που συνδυάζεται με 6άρι. Όλοι οι κινητήρες είναι 16βάλβιδοι και έχουν σύστημα συνεχόμενου μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVT).
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ασφάλεια, με όλες τις εκδόσεις να διαθέτουν στάνταρ ABS με EBD, συστήματα ελέγχου της ευστάθειας (ESC), υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού (BAS) και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist Control - HAC) και 6 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής). Το ασφαλές προφίλ του Venga αποδεικνύεται από τα 5 αστέρια που έλαβε στα crash test του Euro NCAP.
Στον τομέα του εξοπλισμού δεν υπάρχουν ελλέιψεις, με τις βασικές ανέσεις να είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Επιπλέον, οι πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν ηχοσύστημα με Bluetooth και εξόδους AUX και USB για σύνδεση iPod και MP3.
Στο δρόμο
Το Venga είναι εύκολο στην οδήγηση, χάρη στα ελαφριά χειριστήρια, τη μεγάλη ευελιξία και την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Η ανάρτηση, η οποία ακολουθεί την κλασική διάταξη με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, δίνει έμφαση στην άνεση, ενώ οι επιδόσεις είναι από ικανοποιητικές (1.4) έως καλές (1.6). Σε νορμάλ οδήγηση οι κινητήρες είναι πολιτισμένοι. Στο ταξίδι ωστόσο παράγουν αισθητό θόρυβο. Τα φρένα, τέλος, αποτελούνται από δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς (τα εμπρός αεριζόμενα) και έχουν καλή απόδοση.
Συμπέρασμα
Το Venga έχει τα εχέγγυα για να «παίξει» τόσο στην κατηγορία των supermini όσο και σε αυτή των μικρών MPV. Δείχνει πως τα Picanto και Cee’d δεν ήταν απλά πυροτεχνήματα από την Kia, αλλά πως η κορεατική εταιρεία είναι ικανή να δημιουργήσει εξαιρετικά αυτοκίνητα για να χτυπήσει στα ίσια Ιάπωνες και Ευρωπαίους. Μάλιστα, επιπλέον όπλο της δεν είναι πλέον η δελεαστική τιμή αλλά η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 0%, Δόσεις: έως 100, Επιτόκιο: 7,6%
• Προκαταβολή: 15%, Δόσεις: έως 60, Επιτόκιο: 3,2%
Δοκιμές

Δοκιμή - Kia EV3 GT-Line 81,4 kWh: Το κομμάτι που έλειπε…
Αν η γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Kia ήταν παζλ, τότε το νέο EV3 είναι το κομμάτι που έλειπε για να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τη μάρκα.

Δοκιμή Kia Picanto 1.2 GT-line Auto: Survivor
Σε μία εποχή που υπερισχύουν τα SUV και τα crossover, ότι μικρό οδεύει προς εξαφάνιση. Όχι όμως το Picanto, το οποίο αντιστέκεται και επιστρέφει ανανεωμένο και έτοιμο να συνεχίσει την εμπορική του πορεία.

Δοκιμή ΚΙΑ EV9 GT-Line AWD 384 PS: Το SUV της νέας εποχής
Ποτέ άλλοτε τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για την KIA όσο είναι σήμερα με το νέο EV9. Η κορεατική φίρμα επαναπροσδιορίζει τη μεγάλη κατηγορία των ηλεκτρικών SUV οχημάτων, με ένα αυτοκίνητο, που δείχνει την τάση που θα ακολουθήσουν όλοι στο μέλλον.

Δοκιμή KIA EV6 GT: Hooligan μηδενικών ρύπων
Το ισχυρότερο Kia της Ιστορίας είναι ένα οικογενειακό crossover που επιχειρεί να προσφέρει τις επιδόσεις και τις συγκινήσεις ενός supercar. Πώς είναι στην πράξη ένα αυτοκίνητο με τόσους ίππους, χωρίς ρύπους;
![Δοκιμή Kia XCeed 1.5T 160PS 7DCT: Ενισχυμένο τεχνολογικά και ήπια υβριδικό! [video]](https://cdn.gcdata.gr/c3/ot1-43737_tb_400x250_v9.jpg)
Δοκιμή Kia XCeed 1.5T 160PS 7DCT: Ενισχυμένο τεχνολογικά και ήπια υβριδικό! [video]
Το XCeed αναβαθμίστηκε με στόχο να διατηρηθεί επίκαιρο, όντας και ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα στη γκάμα της Kia.
![Δοκιμή Kia Niro 1.6 HEV: Το σύγχρονο υβριδικό SUV [video]](https://cdn3.gcdata.gr/c3/ot1-41269_tb_400x250_v6.jpg)
Δοκιμή Kia Niro 1.6 HEV: Το σύγχρονο υβριδικό SUV [video]
Ιδιοφυώς υλοποιημένο και απόλυτα επίκαιρο, το νέο Kia Niro στην full hybrid παραλλαγή του παραδίδει μαθήματα για το πως θα πρέπει να είναι κάθε σύγχρονο SUV για… όλες τις χρήσεις.

Δοκιμή Kia EV6 Long Range AWD: Τετρακίνητο με 325 ίππους!
Οι Κορεάτες αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά ότι θέλουν να κυριαρχήσουν με ένα μοντέλο που "διδάσκει" σε premium αίσθηση και εκπλήσσει με την οδηγοκεντρική του συμπεριφορά.
![Δοκιμή Κia EV6: Lightning! [video]](https://cdn2.gcdata.gr/c3/ot1-38701_tb_400x250_v4.jpg)