- LAND ROVER
- FREELANDER 2 (2009)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Φρεσκότερο και συνάμα δυναμικότερο εξωτερικά, μεγαλύτερο, ποιοτικότερο και πολυτελέστερο εσωτερικά, το Freelander 2 κυριαρχεί σε άσφαλτο και χώμα
Η δεύτερη γενιά του μεσαίου SUV της Land Rover, αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία του. Πλήρως ανανεωμένο και εκσυγχρονισμένο, χρησιμοποιεί μια εξαρχής διαφορετική προσέγγιση από τον πρόγονό του στην premium κατηγορία. Με κορυφαίες για τα μέτρα των SUV δυνατότητες εκτός δρόμου, δικαιολογεί απόλυτα το σήμα της Land Rover στο καπό.
Σχεδίαση-Χώροι
Η σχεδιαστική γραμμή του πρώτου Freelander 2 έχει εξελιχθεί επιτυχημένα, υιοθετώντας την εταιρική ταυτότητα της αγγλικής φίρμας, διαθέτει και αυτό αυξημένες διαστάσεις, ενώ χαρακτηρίζεται από πιο ανάλαφρες γραμμές σε σχέση με τα πιο πομπώδη και επιβλητικά, μεγαλύτερα μοντέλα της Land Rover. Στον εσωτερικό κόσμο του Freelander 2 η εύχρηστη και ξεχωριστή σχεδίαση, αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτική. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, αλλά οι Άγγλοι θα μπορούσαν να δώσουν περισσότερη προσοχή στις λεπτομέρειες, αναλογιζόμενοι πάντα και το κόστος του αυτοκινήτου.
Οι χώροι ικανοποιούν για τα μέτρα της κατηγορίας, η εργονομία είναι σωστή και τα χειριστήρια βρίσκονται όπου τα περιμένεις. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, σου επιτρέπει να έχεις πλήρη εποπτεία του δρόμου, ενώ το τιμόνι ρυθμίζεται κατά δύο έννοιες. Λεπτομέρειες, όπως τα ψηλότερα τοποθετημένα πίσω καθίσματα που βελτιώνουν την ορατότητα των επιβατών, είναι αυτές που περιμένεις να βρεις σε ένα Land Rover. Τα 405 lt του χώρου αποσκευών με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, συνδράμουν στην μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο διαθέσιμος χώρος φτάνει τα 1.670 lt.
Τεχνολογία
Ο εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας 3,2 lt του Freelander 2, προέρχεται από τη γραμμή παραγωγής της Volvo και αποδίδει 233 ίππους και 317 Nm ροπής στις 3.200 rpm. Διαθέσιμος για το Freelander 2 είναι και ο πετρελαιοκινητήρας 2.2 lt της PSA. Με χρήση τεχνολογίας common rail, αποδίδει 160 PS και 190 PS, σε δύο παραλλαγές απόδοσης, ενώ αποδεικνύεται και ολιγαρκής σε καύσιμο.
Όλες οι εκδόσεις βενζίνης του Freelander 2 εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, το οποίο προσαρμόζεται έξυπνα στο στιλ οδήγησης του κάθε οδηγού. Επιπλέον προσφέρει σειριακή λειτουργία και πρόγραμμα sport για πιο γρήγορες αλλαγές. Το πετρελαιοκίνητο μοντέλο διαθέτει ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων στο βασικό εξοπλισμό, με την έκδοση των 190 ίππων, να διαθέτει αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο. Σύγχρονη σε χαρακτηριστικά και με εκπληκτική λειτουργία είναι η τετρακίνηση του Freelander 2. Χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο υδραυλικό συμπλέκτη της Haldex ο οποίος μεταφέρει υπό νορμάλ συνθήκες το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής του κινητήρα στον εμπρός άξονα.
Παράλληλα διαθέτει τη δυνατότητα να περάσει μέχρι και το 100% της ροπής στον πίσω άξονα, όταν αυτό χρειαστεί. Αξίζει να σημειώσουμε ότι έχει δυνατότητα μεταφοράς ροπής 1500 Nm σε μόλις 0,15 sec. Το ρόλο του καθοδηγητή στις εκτός δρόμου συνθήκες αναλαμβάνει το σύστημα Terrain Response, το οποίο συντονίζει τον κινητήρα, το κιβώτιο, το σύστημα ευστάθειας και την τετρακίνηση, ώστε να διευκολύνει τα μέγιστα τον οδηγό σε δύσκολα περάσματα. Συνολικά διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, για οδήγηση στην άσφαλτο, σε ολισθηρές επιφάνειες (γρασίδι, χώμα, χιόνι), σε λάσπη και σε άμμο.
Στο δρόμο
Δύο είναι τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν στο Freelander 2: η λειτουργία της ανάρτησης και το Terrain Response. H ανάρτηση καταφέρνει να ελέγχει με μαεστρία το αμάξωμα στις ασφάλτινες αναζητήσεις του οδηγού, προσφέροντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Παράλληλα, όταν οι συνθήκες ταιριάξουν περισσότερο με το όνομα Land Rover, στέκεται στο ύψος των περιστάσεων με μοναδικό τρόπο. Δεν είναι το πιο σπορ σε συμπεριφορά SUV, αλλά αυτός δεν είναι άλλωστε και ο σκοπός που κατασκευάστηκε. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο αλλά με ελλιπή μετάδοση πληροφοριών, ενώ υπό πίεση το αυτοκίνητο φανερώνει το σχεδόν 2 tn βάρος του.
Το Τerrain Response αποτελεί έξυπνο εργαλείο σε οποιοδήποτε οδόστρωμα χρειαστεί να κινηθεί το Freelander 2. Στην πράξη, επιλέγοντας το κατάλληλο πρόγραμμα, μπορείς να ξεπεράσεις ιδιαιτέρως απαιτητικές καταστάσεις, ακόμα και για τα μέτρα και σταθμά πιο καθαρόαιμων τετρακίνητων. Το κάθε πρόγραμμα μοιάζει να έχει μελετηθεί σε βάθος, ξεζουμίζοντας τις δυνατότητες του Haldex και του τελευταίας γενιάς συστήματος ευστάθειας, προς όφελος του οδηγού.
Συμπέρασμα
Το Freelander 2 είναι ένα SUV, αλλά και κάτι επιπλέον. Μπορεί να παίξει εξαιρετικά το ρόλο του καθημερινού αυτοκινήτου, χωρίς να απαρνηθεί το σενάριο του εξερευνητή. Εξαιρετικό σε άσφαλτο και χώμα, κερδίζει τις εντυπώσεις με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Με τιμή που κυμαίνεται στο άνω όριο της κατηγορίας και 3ετή εγγύηση, σίγουρα ο ανταγωνισμός με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας είναι σκληρός.
Χρηματοδότηση
Δοκιμές

Δοκιμή Land Rover Defender 110 D300 75 Years: Alpha male SUV
Με αφορμή την επετειακή έκδοση για τα 75 χρόνια Defender, οδηγούμε το πιο σκληροπυρηνικό 4x4 στην γκάμα της Land Rover, με εξακύλινδρο diesel κινητήρα 300 ίππων και… τόνους χαρακτήρα.

Δοκιμή Range Rover MHEV P400: Ο βασιλιάς
Από την πραγματική ζούγκλα, στη ζούγκλα των δρόμων κάθε είδους. Σε κάθε φάση της ιστορικής διαδρομής του το Range Rover δεν αρκείται σε τίποτα λιγότερο από τη θέση του ηγέτη.

Δοκιμή Range Rover Sport P400: Super Hero
Δεν είναι όλα τα υπεραυτοκίνητα κεντρομήχανα, χαμηλά και φτιαγμένα για την πίστα.

Δοκιμή Land Rover Defender 110 P400e 404 PS: Ένστικτο επιβίωσης
Για πρώτη φορά στην ιστορία το Land Rover Defender συνδέεται με την πρίζα, χρησιμοποιώντας τον μανδύα της ηλεκτροκίνησης για να επιζήσει ο θρύλος του καθαρόαιμου, ασταμάτητου 4x4 που πρεσβεύει.

Δοκιμή: Range Rover Evoque P300e - Όταν η πολυτέλεια συνάντησε την αποδοτικότητα
Το θελκτικό και πολυτελές Range Rover Evoque αποκτά αποδοτικό χαρακτήρα, με την plug-in έκδοση να υπόσχεται χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση

Δοκιμή: Land Rover Defender 110 2.0 D First Edition - Γαλότσες a la crème
To νέο Defender σέβεται το παρελθόν του, αλλά απευθύνεται σε μια νέα εποχή. Ιεροσυλία θα σκεφτούν οι φανατικοί του είδους, όμως το αποτέλεσμα τους διαψεύδει

ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Range Rover Evoque στην Ελλάδα
Το baby Range σε εντυπωσιάζει με κάθε του πτυχή, είτε το βλέπεις είτε το οδηγείς!
