- OPEL
- ASTRA TWINTOP (2006)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Η ανοιχτή εκδοχή του Astra, συνδυάζει τον διττό χαρακτήρα του coupe και του cabrio.
Συμπληρώνοντας ιδανικά την γκάμα του Astra, η έκδοση TwinTop συνδυάζει τις χαρές του ανοιχτού αυτοκινήτου, με την πρακτικότητα της μεταλλικής οροφής. Στηριζόμενο σχεδιαστικά στο Astra GTC, ή έκδοση TwinTop διαθέτει μεγαλύτερο μήκος. Οι λεπτές γραμμές και η καθαρή σχεδίαση, έχουν σαν αποτέλεσμα ένα αρμονικό σχέδιο, το οποίο είναι διακριτικό και κομψό στο μάτι.
Σχεδίαση-Χώροι
Το μπροστά μέρος αποτελεί και το ισχυρότερο σχεδιαστικό στοιχείο, που παραπέμπει στην υπόλοιπη γκάμα του Astra. Η οροφή που αναδιπλώνεται συνολικά σε τρία τμήματα, μειώνοντας σημαντικά τον απαιτούμενο χώρο αποθήκευσης, όταν είναι ανοιχτή. Ο χρόνος αναδίπλωσης της είναι κάτω από 30 sec, ενώ μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει με ταχύτητες μέχρι 30 km/h, με το πάτημα ενός κουμπιού. Ανάλογα της θέσης της οροφής διαμορφώνεται ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών. Από τα 440 lt περιορίζεται στα 205 lt, όταν η οροφή είναι ανοιχτή . Στην τελευταία περίπτωση, η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών γίνεται με το πάτημα ενός διακόπτη, που είναι τοποθετημένος σε εμφανές σημείο, ενεργοποιώντας ένα μηχανισμό που ανασηκώνει την οροφή 25 cm. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι προσεγμένη και η ποιότητα κατασκευής καλή, με την σχεδίαση να παραμένει ταυτόσημη με τα υπόλοιπα Astra. Συνήθεια θέλει η κεντρική οθόνη στην οποία προβάλλεται ένας μεγάλος όγκος πληροφοριών, αναλόγως βέβαια και την έκδοση εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Η εργονομία είναι σωστή, με μοναδική έλλειψη κάποιες θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και τον σχετικά φτωχό πίνακα οργάνων
Τεχνολογία
Η μικρότερη έκδοση του Astra TwinTop εξοπλίζεται με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 lt. Η απόδοση του είναι 115 PS και 155 Nm ροπής. Με τη χρήση υπερσυμπιεστή εξάτμισης (turbo), ο κινητήρας των 1.6 lt φτάνει σε απόδοση τους 180 PS και τα 230 Nm ροπής. Ανεβαίνοντας στα 1.8 lt, υπάρχει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, με απόδοση 140 PS. Η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 2.0 lt, είναι και η κορυφαία από πλευράς απόδοσης, φτάνοντας τους 200 PS και τα 262 Nm ροπής. Η γκάμα του Astra TwinTop συμπληρώνεται με μια πετρελαιοκίνητη έκδοση, 1.9 lt (CDTI), με απόδοση 150 PS και 320 Nm ροπής.
Τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα βενζίνης και ο CDTI των 1.9 lt, συνδυάζονται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, έναντι αυτό των 5 σχέσεων των ατμοσφαιρικών εκδόσεων. Προαιρετικά η βενζινοκίνητη έκδοση των 1.8 lt εξοπλίζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Αναλόγως της έκδοσης υπάρχει στάνταρ ή στον προαιρετικό εξοπλισμό το ηλεκτρονικό σύστημα IDS Plus. Επί της ουσίας πρόκειται για την συνεργασία ενός ηλεκτρονικού συστήματος συνεχούς ελέγχου απόσβεσης των αμορτισέρ CDC (Continuous Damping Control) με το ABS και το ESP. Στοιχείο του IDS Plus είναι η ύπαρξη ενός διακόπτη «Sport» στην κεντρική κονσόλα, που επιλέγει πιο σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης και λιγότερο παρεμβατική λειτουργία του ESP.
Στο δρόμο
Ασφαλής και προβλέψιμη χαρακτηρίζεται η οδική συμπεριφορά του Astra TwinTop. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν προκαλεί ιδιαίτερα το οδηγικό ένστικτο, ενώ η ανάρτηση διαθέτει σχετικά σφιχτή ρύθμιση με ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Γενικότερα ταξιδεύει γρήγορα άνετα, δεν παίρνει ιδιαίτερες κλίσεις, χωρίς να προσφέρει όμως το κάτι παραπάνω που θα κεντρίσει τον απαιτητικό οδηγό. Με την οροφή κατεβασμένη, η ακαμψία του πλαισίου επηρεάζεται αισθητά, αφού κάποιοι κραδασμοί εισέρχονται στην καμπίνα. Γενικότερα πάντως η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, προστάζει περισσότερο χαλαρές βόλτες και γρήγορα ταξίδια, παρά επιθετική οδήγηση.
Συμπέρασμα
Με ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και καλά χαρακτηριστικά το Astra TwinTop, αποτελεί μια υπολογίσιμη πρόταση στην κατηγορία του. Η εμφάνιση και η ποιότητα κατασκευής αποτελούν τα βασικά του πλεονεκτήματα. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.6 lt ταιριάζει απόλυτα με τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, κινώντας εξαιρετικά το αμάξωμα του Astra TwinTop.