- VOLVO
- XC70 (2013)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Παντρεύοντας δύο κατηγορίες μαζί, το Volvo XC70, πλευροκοπεί τα μεγάλα SUV, προσφέροντας off-road image, με βασικές αρχές την πολυτέλεια και την πρακτικότητα.
Δημιουργώντας στην ουσία την κατηγορία των crossover, το XC70 παρουσιάζεται αισθητά αναβαθμισμένο και πολυτελές στην τελευταία του γενιά. Τα βασικά στοιχεία της πολυτέλειας και της ασφάλειας των μοντέλων της Volvo βρίσκουν εφαρμογή και στο σύγχρονο XC70.
Σχεδίαση-Χώροι
Στηριζόμενο στο station V70, η σχεδίαση του XC70 ακολουθεί πιστά την σύγχρονη γραμμή των μοντέλων της Volvo. Το off-road κουστούμι με τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά και το αυξημένο ύψος από το έδαφος (210mm) , αποτελούν τις ουσιαστικότερες διαφορές με το V70, προσδίδοντας στο XC70 πιο adventure εμφάνιση, προστατεύοντας παράλληλα από πέτρες και λοιπές κακουχίες. Λιτό, ποιοτικό και πανέμορφο, το εσωτερικό του XC70 σε κερδίζει σχεδόν αμέσως. Τις εντυπώσεις κλέβουν τα μαλακά πλαστικά, καθώς και οι πετυχημένοι χρωματικοί συνδυασμοί σε ταμπλό και καθίσματα. Η λεπτή κεντρική κονσόλα, ο μπλε φωτισμός των οργάνων και η ποιότητα του δέρματος στα καθίσματα μαγνητίζουν το βλέμμα. Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ ο χώρος αποσκευών ανοίγει και κλείνει με ηλεκτρικό μηχανισμό, έχει πολύ καλές διαστάσεις (575 lt), κρυφές θήκες για διάφορα αντικείμενα και αναδιπλούμενο διαχωριστικό με τα πίσω καθίσματα.
Τεχνολογία
Χαρακτηριστικότερη έκδοση για την ελληνική αγορά, είναι αυτή με τον 3.0 lt εξακύλινδρο εν σειρά υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Με την χρήση υπερσυμπιεστή εξάτμισης (turbo) τεχνολογίας twin scroll καταφέρνει να αποδώσει 304 PS και 440 Nm ροπής. Παράλληλα το XC70 παράγεται και σε πεντακύλινδρη πετρελαιοκίνητη έκδοση, 2.4 lt με δύο επίπεδα απόδοσης 175 και 205 PS, η οποία δεν εισάγεται στην χώρα μας. O βενζινοκινητήρας 3.0 T6 συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων Geartronic. Το τελευταίο είναι προαιρετικά διαθέσιμο και για τις εκδόσεις πετρελαίου, οι οποίες εξοπλίζονται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο, επίσης 6 σχέσεων, στις βασικές τους εκδόσεις. Η Volvo επέλεξε τη λύση της τετρακίνησης από τη σουηδική Haldex και συγκεκριμένα μια από τις πιο εξελιγμένες μορφές του υδραυλικού της συμπλέκτη. Όταν υπάρξει διαφορά στις ταχύτητες περιστροφής των τροχών στους δύο άξονες, ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος είναι μόλις 150 ms, ενώ σε περίπτωση εμπλοκής του ABS, ο συμπλέκτης απομονώνεται σε 60 ms. Στην πράξη, ο συνδυασμός DSTC (σύστημα ελέγχου ευστάθειας) και τετρακίνησης λειτουργεί αποτελεσματικά, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο βρεθεί να κρέμεται με δύο διαγώνιους τροχούς στον αέρα.
Στο δρόμο
«Μαγικό χαλί» στην ελληνική άσφαλτο χαρακτηρίζεται το XC70, καθώς οι ρυθμίσεις της ανάρτησης προστατεύουν από την ταλαιπωρία τους επιβάτες, με την ποιότητα κύλισης να είναι κορυφαία. Η οδήγηση του XC70 αποδεικνύεται να είναι μια ευχάριστη, ξεκούραστη και ασφαλής διαδικασία. Στο εθνικό δίκτυο, το Volvo είναι απόλυτα ήσυχο, αφήνοντας έξω από την καμπίνα τους θορύβους από αεροδυναμική και οδόστρωμα. Παρομοίως και στο επαρχιακό δίκτυο, συμπεριφέρεται ομαλά στις λακκούβες, χωρίς να τερματίζει η ανάρτηση και πάνω από όλα χωρίς τριγμούς. Σε πιο κλειστά κομμάτια, ο οδηγός θα αναζητήσει ένα πιο επικοινωνιακό σύστημα διεύθυνσης, αλλά αυτό που χαμηλώνει τον ρυθμό κίνησης τελικά, είναι οι κλίσεις του αμαξώματος, από τις μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Στο «εύκολο χώμα» η συμπεριφορά του είναι εξαιρετική, η απόσταση από το έδαφος φθάνει τα 210mm, ενώ όταν οι συνθήκες είναι πιο απαιτητικές, πρέπει να έχεις στο νου σου, ότι η ανάρτηση ενδέχεται να τερματίσει. O Haldex κάνει εξαιρετική δουλειά και είναι το τελευταίο που θα σε ανησυχήσει εκτός δρόμου. To Ηill Descent Control (σύστημα κατάβασης) διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου στα 10km/h.
Συμπέρασμα
Διαθέτοντας την κλασσική σχεδίαση του υπερυψωμένου station, το XC70 συνδυάζει την άνεση με την πρακτικότητα και την πολυτέλεια. Με βασικό πεδίο δράσης την άσφαλτο, δεν θα πει όχι σε ελαφρές αποδράσεις εκτός αυτής, ενώ θα σας ταξιδέψει παντού ακούραστους. Ο νέος βενζινοκινητήρας 3.0 T6 απογειώνει τις επιδόσεις, προσφέροντας πλούσια ροπή και ευκολία κίνησης σε κάθε έδαφος.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 10%, Δόσεις: 12 έως 60, Επιτόκιο: 7,3%
• Έκπτωση: 7260€