Τιμές - Μοντέλα PEUGEOT
Εγγυήσεις PEUGEOT
- Μηχανικά μέρη: 60 μήνες
- Βαφή: 36 μήνες
- Διάτρηση: 144 μήνες
Μάρκα PEUGEOT
Peugeot. Η ιστορία
Η Peugeot, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, όπως είναι εύλογο έχει συνδέσει την ιστορία της με την κατασκευή αυτοκινήτων και μάλιστα είναι από τις κορυφαίες γαλλικές φίρμες. Ωστόσο η ιστορία έχει βαθιές ρίζες και περνάει σχεδόν δυο αιώνες πίσω, ξεκινώντας αρκετά αντισυμβατικά με αυτό που πολλοί περιμένουν. Πιο συγκεκριμένα η ιστορία άρχισε κάπου στα 1812 στην περιοχή Sous-Cratet της Γαλλίας.
Εκεί δύο αδέλφια, ο Jean-Piere που έζησε από το 1768 έως το 1852 και ο Jean-Frederic Peugeot που γεννήθηκε το 1770 και πέθανε το 1822 μετατρέπουν τον οικογενειακό αλευρόμυλο σε μηχανουργείο, για την κατασκευή ελατηρίων και ατσαλένιων εργαλείων. Μέχρι το 1840, η επιχείρηση των αδελφών Peugeot είχε εξελιχθεί σε βασικό παραγωγό οικιακού εξοπλισμού όπως ραπτομηχανές, μύλους καφέ, σίδερα και λοιπών ανάλογων ειδών.
Η έμπνευση για το σήμα που συνοδεύει ακόμα και σήμερα την εταιρεία την είχε το 1847 ένα τεχνίτης ο Justin Blazer, με καταγωγή από το Montbeliard της Γαλλίας. Αυτός ήταν που σχεδίασε για τους αδελφούς Peugeot ένα λιοντάρι, το οποίο ταίριαζε με τα προϊόντα που τότε κατασκεύαζαν, παρομοιάζοντας τη δύναμη, την ευελιξία και την ταχύτητα του λιονταριού με αυτή των πριονιών που έφτιαχναν οι Peugeot. Περίπου 11 χρόνια μετά το 1858 το σήμα με το λιοντάρι εμφανίζεται σε όλα τα προϊόντα της μάρκας μεταδίδοντάς τους όλες τις παραπάνω συμβολικές του αξίες. Σε αυτά τα σχεδόν 150 χρόνια ζωής του πήρε διάφορα σχήματα και κατάφερε να γίνει ένα από τα πλέον επιτυχημένα και αναγνωρίσιμα σύμβολα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το πρώτο ποδήλατο Peugeot
Το 1882 ο Armand Peugeot δημιούργησε το πρώτο ποδήλατο με ονομασία Le Grand-Bi. Ένα ιδιόμορφο ποδήλατο με τεράστιο εμπρός τροχό με διάμετρο 1,35 m και ένα μικρό πίσω, με τον αναβάτη να κάθεται ψηλά. Το βάρος του ποδηλάτου που ήταν κατασκευασμένο από ατσάλι ήταν 26 κιλά. Ο Γάλλος κατάλαβε άμεσα ότι υπάρχει μέλλον στην κατασκευή ποδηλάτων, κάτι δεν άφησε να πάει χαμένο. Δημιουργίες με δύο και τρεις τροχούς. Στο τέλος του αιώνα, στα 1889 γίνεται η παρουσίαση ενός ατμοκίνητο ποδηλάτου με τρεις τροχούς, ενώ περίπου 10 χρόνια μετά έγινε η έναρξη παραγωγής μηχανοκίνητων τρικύκλων με κινητήρες πετρελαίου.
Αυτοκίνητα Peugeot
Στους τέσσερις τροχούς πέρασε το 1890 η Peugeot, με ένα αυτοκίνητο εφοδιασμένο με κινητήρα της Daimler. Ένα περίπου χρόνο μετά το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και κωδικό Type που συνοδεύονταν με ένα αριθμό. Το 1891 τον Σεπτέμβριο το Peugeot Type 3 έκανε συνολικά 2.045 χιλιόμετρα με μέση ωριαία ταχύτητα 14 km/h, που μεταφράζεται σε 139 ώρες ταξίδι. Φυσικά αυτό ήταν μια πρώτης τάξης διαφήμιση που έφερε ζήτηση για το αυτοκίνητο και έκανε την Peugeot να τρέχει για να καλύψει το έντονο για τα δεδομένα της εποχής ενδιαφέρον, κατασκευάζοντας 64 αυτοκίνητα σε τέσσερα χρόνια.
Το 1895 το Type 12 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποίησε ελαστικά και όχι σιδερένιους τροχούς, όπως μέχρι τότε είχαν τα οχήματα. Τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής έμοιαζαν περισσότερο με άμαξες χωρίς άλογα, παρά με τα οχήματα που εμείς έχουμε συνδέσει στο μυαλό μας. Ο χειρισμός του αυτοκινήτου γίνονταν από ένα είδος πηδαλίου και όχι από το γνωστό μας τιμόνι, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά αρκετά αργότερα στο Type 36.
Λίγο πριν την αλλαγή του αιώνα, το 1897, με την αποχώρηση του Armand Peugeot από την οικογενειακή επιχείρηση γίνεται διαχωρισμός των πολλών παραγωγικών δραστηριοτήτων της Peugeot σε δύο διαφορετικές εταιρίες: Την «Les fils de Peugeot Freres» που κρατά την παραγωγή των ποδηλάτων και των υπολοίπων προϊόντων εκτός των αυτοκινήτων και την «Societe des Automobiles Peugeot» για την παραγωγή αυτοκινήτων. Αμέσως μετά, τον επόμενο χρόνο το μοντέλο Type 15 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα Peugeot.
Μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα πάνε χέρι – χέρι εκείνη την περίοδο, ενώ από το 2010 ξεκινά και την κατασκευή οχημάτων ειδικών χρήσεων όπως πυροσβεστικά και φορτηγά. Ένα χρόνο μετά το 1910, από τη συγχώνευση των «Les fils de Peugeot freres» και «Societe des Automobiles Peugeot» προκύπτει η «Αutomobiles et Cycles Peugeot». Λανσάρισμα του Peugeot Type B3P1, γνωστού ως «Βebe» που σημειώνει μεγάλη επιτυχία και πουλά πάνω από 3.000 αυτοκίνητα. Ήταν ένα μικρό και καλά εξοπλισμένο μοντέλο, το οποίο είχε σχεδιάσει ο διάσημος Ettore Bugatti. Παράλληλα, εγκαινιάζεται και το νέο εργοστάσιο της Peugeot στο Sochaux, αλλά ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος αναγκάζει την Peugeot να σταματήσει τη δημιουργία νέων σχεδίων και να αφοσιωθεί στην παραγωγή πολεμικού υλικού.
Μεταπολεμικά
Μετά το τέλος του πολέμου οι Γάλλοι με πολλές πηγές από αυτόν έπρεπε να καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια για να ανασυνταχθούν. Τους πήρες μερικά χρόνια για το καταφέρουν, παρουσιάζοντας το πρώτο τους μεταπολεμικό αυτοκίνητο το 1948. Ήταν το 203, ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για της Peugeot αφού συνδύαζε τα πάντα, προσφέροντας άνεση και πρακτικότητα. Πάταγε σε ένα αυτοφερόμενο πλαίσιο κάτι που έκανε πιο σύγχρονο και κατάφερε να μείνει στην αγορά μέχρι το 1960, φτάνοντας σε πωλήσεις τα 685.000 αυτοκίνητα.
Μια μεγάλη συνεργασία με τον Ιταλό σχεδιαστή Pininfarina δίνει αέρα ανανέωσης στη γαλλική φίρμα με το 403. Πέντε περίπου χρόνια αργότερα παρουσιάζεται το 404, ένα αυτοκίνητο που σημείωσε μεγάλη επιτυχία στην αγορά της Γαλλίας, αλλά και του εξωτερικού, με αρκετά από αυτά να ζούνε ακόμα με σήματα ταξί κάπου στα βάθη της Αφρικής. Ο Ιταλός σχεδιαστής πρόσφερε αρκετές ακόμα δημιουργίες, με μία από τις σπουδαιότερες να είναι το 504 το οποίο ήταν διαθέσιμο σε πολλούς τύπους αμαξώματος, μεταξύ άλλων σε κάμπριο, κουπέ και φορτηγάκι και κατάφερε να φτάσει σε πωλήσεις τα 3.300.000 αυτοκίνητα.
Το 1974 η Peugeot αγόρασε το 38,2% των μετοχών της Citroen και τον Μάιο του 1976 ανεβάζει το ποσοστό στο 90% εξαγοράζοντάς την, αλλά διατηρώντας τα σήματα και την αυτονομία της Citroen. Η νέα εταιρεία ονομάστηκε PSA (Peugeot Societe Anonyme) και στόχος Τον επόμενο χρόνο δημιουργείται η SAME για την παραγωγή και εφοδιασμό όλων των μοντέλων του ομίλου της Peugeot με κιβώτια ταχυτήτων και μεσαίους κινητήρες. Η ανάπτυξη συνεχίζεται με την εξαγορά της Chrysler Ευρώπης το 1978 και τη δημιουργία του εμπορικού σήματος Talbot που διατηρήθηκε ως το 1986.
Από το 305 στο 3008
Η νέα σειρά 5 ξεκινά με τα 305 και 505 το 1977 και 1979 αντίστοιχα. Το 1983 παρουσιάζεται το 205 και διακρίνεται εμπορικά, έχοντας ως κοινό ανθρώπους μικρότερων ηλικιών, ενδυναμώνοντας έτσι την εικόνα της εταιρείας. Μάλιστα το 205 πάει ένα βήμα παραπέρα, αφού σημειώνει και μεγάλες διακρίσεις στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και στον απαιτητικό αγώνα αντοχής Παρίσι - Ντακάρ. Οι πωλήσεις του ξεπέρασαν αρκετά τα πέντε εκατομμύρια φτάνοντας τα 5,2 εκ. μονάδες. Το 404 αντικαταστάθηκε από το 405, ενώ το 309 ήταν το πρώτο μοντέλο που παράχθηκε στα πρώην εργοστάσια της Chrysler.
Το 1993 η Peugeot παρουσιάζει τη νέα σειρά 6 με το μικρότερο μοντέλο 106 να γίνεται επίσης επιτυχία, ενώ το μερίδιο του κέρδισε και το πιο οικογενειακό 306, εστιάζοντας αμφότερα στην οδική συμπεριφορά. Τα πολυμορφικά οχήματα αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος τότε και η Peugeot παρουσιάζει το 806 μέσα στο 1995, ενώ το 406 με την υπογραφή του Pininfarina έρχεται να αφήσει το στίγμα του σχεδιαστικά και ειδικά στην κουπέ εκδοχή του, ένα αυτοκίνητο που παραμένει ακόμα και στις μέρες ιδιαίτερα κομψό και επίκαιρο.
Με πιο στρογγυλεμένες γραμμές και ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις από το βασικό 106, το 206 βάζει γκολ από τα αποδυτήρια, τόσο με την εμφάνισή του, όσο και με την οδική συμπεριφορά του και τις επιδόσεις του. «Η εμφάνισή του δίνει την αίσθηση της κίνησης και ταχύτητας, ακόμα κι όταν αυτό είναι ακίνητο» τόνιζαν οι Γάλλοι για το μικρό τους μοντέλο. Το ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό για την κατηγορία του αποπνέει πολυτέλεια με ποιοτικά υλικά και καλή. Η εμπλοκή της Peugeot στο WRC συνεχίζεται με το 206 WRC να πρωταγωνιστεί από το 1999 και να αποτελεί άξιο διάδοχο του εμβληματικού 205 Τ16.
Η νέα γενιά μοντέλων της Peugeot διακρίνεται για τη δυναμική σχεδίαση και την τεχνολογία. Τόσο όσον αφορά το εξωτερικό, όσο και το εσωτερικό, με την i-Cocpit φιλοσοφία όπως την ονομάζουν οι Γάλλοι και θέλει το ταμπλό να έχει έναν οδηγοκεντρικό σχεδιασμό. Πρωταγωνιστικό ρόλο από τα οικογενειακά μοντέλα ήρθε να πάρει με αξιώσεις το νέο SUV 3008, το οποίο κατέκτησε και τον βαρύτιμο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2017.
Αυτό δεν ήταν το πρώτο, ούτε το μόνο μοντέλο που έχει κατακτήσει αυτόν τον τίτλο, αφού το 1969 το είχε καταφέρει το Peugeot 504, το 1988 το Peugeot 405 και το 2002 το οικογενειακό Peugeot 307. Η γαλλική εταιρεία κατέκτησε επίσης το βραβείο του κινητήρα της χρονιάς για τον μικρό τούρμπο βενζίνης 1,2 λίτρων. Παράλληλα, οι diesel κινητήρες διακρίνονται για την απόδοσή τους σε όλους τους τομείς, προσφέροντας καλές επιδόσεις που συνδυάζουν με χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Η Peugeot επίσης επενδύει σημαντικά στην υβριδική τεχνολογία.
Δοκιμές PEUGEOT
Δοκιμή Peugeot E-3008 210 PS 73 kWh: Το καλό σερβίτσιο
Δοκιμή Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6: Το ιδανικό πακέτο
Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136P: Eπαναπροσδιορισμός!
Οδηγούμε το νέο Peugeot E-3008
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 Hybrid 100: Understatement!
Δοκιμή Peugeot E-208 156 PS: Εκσυγχρονισμένος πόθος
Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8: Αίσθηση υπεροχής
Video-Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech: Ορίζει τα B-SUV
Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 100ps: Established!
Δοκιμή Peugeot E-2008 156PS: Total upgrade!
Video-Δοκιμή Peugeot 408: Το νέο coupe SUV που γοητεύει
Δοκιμή Peugeot 408 1.2 PureTech 130 PS EAT8: Προκλητικά γοητευτικό [video]
Δοκιμή Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 GT: Triple Crown
Mε Peugeot 208 Rally4 στο ΟΑΚΑ: Στα χνάρια των «Θεών»! [video]
Δοκιμάζουμε 3 Peugeot 308: Βενζίνη, diesel και plug-in υβριδικό. Ποιο είναι για σένα;
Δοκιμή Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8: Ο diesel ζει!
Δοκιμή – Peugeot 308 Hybrid 180 PS e-EAT8: Straight flush!
Δοκιμάζουμε 3 diesel supermini - Ποιο προτιμάς;
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Peugeot e-208 vs MINI electric
Δοκιμάζουμε τρία premium B-SUV – Ποιο προτιμάτε;
Γενικός εισαγωγέας
AIGLON A.B.E.E ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
- Λεωφόρος Κηφισίας 240-242, Χαλάνδρι
- 2106700000
- 2106700491
- www.peugeot.gr