Ανταπόκριση από Παρίσι: Τα HOT και τα NOT
Τι άξιζε και τι όχι στην έκθεση του Παρισιού
- -
- -
Έχει πάντα ενδιαφέρον να επισκέπτεσαι μια διεθνή έκθεση αυτοκινήτου, ειδικά αυτή του Παρισιού. Στην Πόλη του Φωτός έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες. Δεν βρίσκονται στη σκιά των Γερμανών, όπως γίνεται στην έκθεση της Φρανκφούρτης και έχουν περισσότερο χώρο συγκριτικά με τη Γενεύη για να απλώσουν την πραμάτεια τους. Ειδικά οι Γάλλοι, παίζουν εντός έδρας και αυτό τους δίνει αυτοπεποίθηση. Δεν είναι τυχαίο που τα περίπτερά τους ήταν τα πιο όμορφα, τα πιο κομψά και φιλόξενα, χωρίς όμως να σου δημιουργούν αυτό το ψυχρό δέος των γερμανικών υπερκατασκευών της Φρανκφούρτης. Τι μου έμεινε από το γαλλικό Σαλόνι, μετά από ώρες και χιλιόμετρα ποδαρόδρομου; Ευπειθώς αναφέρω…
Οι Γάλλοι: Με ξεκάθαρη ταυτότητα
Είναι πλέον επιβεβαιωμένο: η Citroen ξαναβρήκε το χαρακτήρα που την χαρακτήριζε παραδοσιακά, παρουσιάζοντας μοντέλα με ξεχωριστό στιλ και απλές αλλά ευφυείς λύσεις, που χαίρεσαι να ζεις μαζί τους. Τρανό παράδειγμα το νέο C3. Κομψό, με άνετο εσωτερικό και ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων, θεωρώ πως θα είναι πρωταγωνιστής στην ελληνική αγορά το 2017. Η Peugeot από την άλλη έχει αναλάβει πιο δύσκολο έργο: να χτυπήσει τη Volkswagen σε εικόνα. Αυτό προϋποθέτει προϊόντα ικανά να σταθούν κόντρα στα αντίστοιχα γερμανικά, που θα δικαιολογούν και την τσιμπημένη τιμή τους. Τα εντυπωσιακά νέα 3008 και 5008 είναι αυτά που χρειάζονται οι Γάλλοι. Μένει να χτιστεί το premium ύφος τους στη συνείδηση του αγοραστή. Η Renault από την άλλη απολαμβάνει τα σιγουριά που της δίνει η πλήρως ανανεωμένη, ευρεία και πολύ δυναμική γκάμα της που πλέον φτάνει μέχρι και τα pick-up με το Alaskan. Έτσι, στο Παρίσι επέλεξε να μας αφήσει με το στόμα ανοιχτό στη θέα του πρωτότυπου Trezor. Απλά, μοναδικό! Η DS τέλος, ποντάρει στην εμπειρία, την οποία φρόντισε να δείξει με εντυπωσιακό τρόπο στο περίπτερό της.
HOT
Το αγωνιστικό C3 WRC δείχνει νικητής στην όψη. Μένει να δούμε και στις ειδικές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ 2017.
NOT
Η Renault, πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά έχασε το μομέντουμ. Ανακοίνωσε πως το Zoe έφτασε σε αυτονομία τo νούμερο-ρεκόρ των 400 km. Στο Παρίσι όμως, η Opel παρουσίασε το Ampera Ε που υπόσχεται 500 km (τιμές σε κύκλο NEDC).
Οι Γερμανοί: Στην πρίζα
Το μήνυμα από Γερμανία μεριά είναι ξεκάθαρο: Πάμε φουλ ολοταχώς για τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει περισσότερα από 10 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025, όπως αποκάλυψε ο Dr. D. Zetsche που παρουσίασε επίσημα στο Παρίσι το πρωτότυπο EQ. Το οποίο δημιουργήθηκε για να λανσάρει τη νέα μάρκα ηλεκτρικών Mercedes-Benz EQ, που ουσιαστικά αποτελεί το αντίπαλο δέος στη BMW i. Πιο δίπλα, η Smart παρουσίασε τα ηλεκτρικά fortwo και forfour, ενώ η Opel με το Ampera Ε ανακοίνωσε επίσημα την αυτονομία-ρεκόρ των 500 km! Στο ίδιο μήκος κύματος και η Volkswagen που με το ID Concept μας δείχνει τα ηλεκτρικά της σχέδια, ενώ στο περίπτερο της Porsche δέσποζε η plug-in υβριδική Panamera 4-E-Hybrid. Μόνο στα σταντ της BMW και της Audi δεν κυριαρχούσε ο ηλεκτρισμός, μιας και τα X2 Concept και Q5 αντίστοιχα τράβηξαν τα φώτα της δημοσιότητας.
HOT
H Mercedes-AMG GT C Roadster. Οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους…
NOT
Bentley (VW Group), Rolls Royce (BMW Group) και Lamborghini (VW Group) δεν έδωσαν το παρών στο Παρίσι, μαζί βέβαια με τις Mazda, Volvo και Ford.
Οι Ιάπωνες: Προβλέψιμοι; Κάθε άλλο…
Nissan Micra, Honda Civic, Suzuki Ignis και Toyota C-HR: οι Ιάπωνες κατέβηκαν δυναμικά στο γαλλικό σαλόνι με ολοκαίνουργια μοντέλα που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στις πιο σημαντικές κατηγορίες της αγοράς. Ακόμη και οι εταιρίες που δεν είχαν κάτι πραγματικά νέο να δείξουν, τράβηξαν τα βλέμματα με ενδιαφέροντα πρωτότυπα, όπως η Mitsubishi με το GT-PHEV Concept και η Lexus με το UX concept. Αξιοσημείωτο: η Toyota λέει πως δεν θα εφοδιάσει το C-HR καθώς και άλλα μελλοντικά της μοντέλα με κινητήρες diesel. Τους θορύβησε η υπόθεση Volkswagen Diesel, ίσως…
HOT
Το νέο Civic ετοιμάζεται ήδη να φορέσει τα λογότυπα Type R. Θα το δούμε στα μέσα του 2017. Φήμες κάνουν λόγο για 380 ίππους!
NOT
Το facelift Suzuki SX4 S-Cross. Μήπως σχεδιαστικά μπερδέψανε την ευρωπαϊκή με την ασιατική αγορά;
Οι Ιταλοί: Περιμένουν για να θερίσουν
Με την Alfa Romeo να έχει ήδη παρουσιάσει τη Giulia και τις Abarth και FIAT το 124 Spider στη δική τους εκδοχή η καθεμία, το ιταλικό γκρουπ ουσιαστικά περιμένει τα αποτελέσματα σε επίπεδο πωλήσεων. Από φρέσκιες εμφανίσεις στο Παρίσι είχαμε τις εκδόσεις Veloce της Giulia και Riva του FIAT 500, ενώ στο περίπτερο της Ferrari έλαμπαν η ανοιχτή LaFerrari και η GTC4 Lusso T.
HOT
Η Alfa Romeo Stelvio, το μιλανέζικο SUV, δεν εμφανίστηκε στο Παρίσι αλλά οι “καλές γλώσσες” κάνουν λόγο για ντεμπούτο τον Νοέμβριο στο Los Angeles. Αναμένουμε λοιπόν…
NOT
Μου έλειψαν τα μοντέλα της Lamborghini… Και τα τετράτροχα, και τα όρθια διπλα τους…
Ισπανοί - Τσέχοι: Φουλ επίθεση με Ateca &
Kodiaq
Ateca, Ateca, Ateca. Το ισπανικό SUV είχε την τιμητική του στο Παρίσι. Όχι επειδή είναι καινούργιο (παρουσιάστηκε τον Μάρτη στη Γενεύη) αλλά επειδή αποτελεί την αιχμή του δόρατος της SEAT. Πρωταγωνιστούσε τόσο με φουλ διαφήμιση στους εξωτερικούς χώρους και στο επίσημο site της έκθεσης, όσο και στο πράγματι εντυπωσιακό περίπτερο της μάρκας με τη νέα ειδική έκδοση X-Perience. Η Skoda από την άλλη μπαίνει σε ανεξερεύνητα χωράφια με το Kodiaq, το μεγάλο 7-θέσιο SUV των 4,7 μέτρων που διευρύνει τη γκάμα και το αγοραστικό κοινό των Τσέχων.
HOT
Το περίπτερο της SEAT.
NOT
Αναρωτιέμαι αν το Kodiaq είναι το μοντέλο που λείπει από τη γκάμα της Skoda. Δηλαδή, γιατί με τα ίδια χρήματα περίπου να μην προτιμήσω ένα VW Tiguan; Επειδή είναι μεγαλύτερο; Αρκεί αυτό; Εκτός αν οι Τσέχοι βλέπουν προς... ΗΠΑ μεριά!
Οι Κορεάτες: Στη γωνία μεν, άκρως απειλητικοί δε
Λέω στην αρχή του άρθρου ότι στο σαλόνι του Παρισιού, όλοι οι κατασκευαστές έχουν τις ίδιες ευκαιρίες. Λάθος. Παραδοσιακά οι Hyundai και Kia είναι χωμένες κάπου σε μια γωνία και πρέπει να ψάξεις να τις βρεις. Αυτό όμως κάθε άλλο πτοεί τους Κορεάτες. Με πλήρη γκάμα άριστων μοντέλων, δείχνουν πλέον τα δόντια τους σε κάθε κατηγορία και με κάθε τεχνολογία κίνησης: βενζίνη, diesel, υβριδικά ή ηλεκτρικά! Τα νέα Rio και i30 απλώς επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά μου. Αλλά και η SsangYong δείχνει με το LIV-2 concept πως το Tivoli δεν ήταν ένα πυροτέχνημα.
HOT
Το RN30 ήταν πολύ… “κακό”. Και οι καλλονές δίπλα στο Rio πολύ… καλές!
NOT
Η απόφαση της Hyundai να καταργήσει το τρίθυρο i30, είναι άλλο ένα καρφί στο φέρετρο των τρίθυρων μικρομεσαίων χάτσμπακ.
Δείτε πατώνας
εδώ αναλυτικά όλα τα νέα μοντέλα από την Έκθεση Αυτοκινήτου στο
Παρίσι