Toyota Auris HSD

Prius με… προβιά Auris

  • -
  • -
με μια ματιά
  • Εκπομπές CO2: 89 έως 93 gr/km
  • Εφοδιασμένο με την τελευταία γενιά του υβριδικού συστήματος Toyota Hybrid Synergy Drive
  • Συνδυασμός βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i 98 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 60 kW
  • Συνδυαστική ισχύς 136 ίππων και μέση κατανάλωση 3,8 l/100 km
  • Δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για 2 km με ταχύτητα έως 50 km/h

Η ANANEΩΣΗ του

Auris
green tech

Hybrid Synergy Drive

Ο ελαφρύς και κόμπακτ σε διαστάσεις τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.798 cc λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων VVT-i και αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 142 Νm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας από την άλλη αποδίδει 60 kW και 207 Nm ροπής από τις 0 έως τις 13.000 σ.α.λ.. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 136 ίππους.

Κλειδί του υβριδικού συστήματος του Auris HSD είναι το ότι ο ηλεκτροκινητήρας-γενήτρια και το σύστημα μετάδοσης εδράζονται κάτω από το ίδιο περίβλημα καταλαμβάνοντας τον χώρο ενός συμβατικού κιβωτίου ταχυτήτων. Το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης E-CVT ελέγχεται ηλεκτρονικά από τον επιλογέα στην κονσόλα του ταμπλό με τεχνολογία shift-by-wire.

Η επιτυχία του συστήματος, σύμφωνα με την Toyota, είναι πως οι εκπομπές CO2 και NOx (οξείδια του αζώτου) του Auris HSD είναι χαμηλότερες από αντίστοιχης απόδοσης ντίζελ αυτοκίνητα.

Το gocar λέει...
Αν το Prius έχει κάνει αίσθηση μέχρι σήμερα, το Auris HSD θα κάνει πάταγο. Με τιμή πιο κοντά στα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας, κορυφαία επίδοση σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων και το όμορφο περιτύλιγμα του Auris, η Toyota αποκτά έναν άσο στο μανίκι της για την δύσκολη παρτίδα της ελληνικής αγοράς.

για το 2010 περιλαμβάνει και μια green έκπληξη. Στόχος της Toyota είναι να λανσάρει μια υβριδική έκδοση για κάθε μοντέλο της γκάμας της στην Ευρώπη την επόμενη 10-15ετία. Η αρχή δεν θα μπορούσε παρά να γίνει από το σημαντικότερο μοντέλο της. Έτσι, στην έκθεση της Γενέυης, δίπλα στο δημοφιλές Prius το ενδιαφέρον τραβούσε το υβριδικό Auris HSD, του οποίου η παραγωγή θα γίνεται στην Αγγλία.

 

Διακριτικά… υβριδικό

Σχεδιαστικά, το Auris HSD δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα από τα υπόλοιπα ανανεωμένα Auris, με τις όποιες μικρές διαφορές στη μάσκα, τον προφυλακτήρα, τα τάσια και την αεροτομή να έχουν σκοπό την βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης από Cd 0,290 σε 0,283. Σε αυτό συμβάλλει και η μειωμένη κατά 5 mm απόσταση από το έδαφος.

Περιορισμένες σε σχέση με το κανονικό Auris είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό. Τον απαραίτητο «υβριδικό» τόνο δίνει ο λευκός φωτισμός των αριθμών στο μπλε φόντο του πίνακα οργάνων. Τη θέση του κλασικού στροφόμετρου έχει πάρει το όργανο με τις βασικές ενδείξεις του υβριδικού συστήματος, περισσότερες πληροφορίες για το οποίο απεικονίζονται στον υπολογιστή ταξιδίου.

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί ο κοντός επιλογέας του κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (E-CVT), πίσω από τον οποίο υπάρχουν τρεις διακόπτες: EV για κίνηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ECO για οικολογική-οικονομική οδήγηση και PWR (POWER) για δυναμική οδήγηση.

 

HSD, όπως Hybrid Synergy Drive

Το υβριδικό Auris είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: μία με εκπομπές CO2 89g/km και μια με 92g/km. Τιμές που σε συνδυασμό με τη μέση κατανάλωση των 3,8 λίτρων/100 km, καθιστούν το Auris HSD ως το πιο green μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Ενδεικτικά, τα Honda Insight και Civic Hybrid εκπέμπουν 101 και 109 gr CO2 ανά km αντίστοιχα.

Το υβριδικό σύστημα Hybrid Synergy Drive αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i 98 ίππων, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 60 kW, μια μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου και μια μονάδα ελέγχου. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 136 ίππους, ικανή να επιταχύνει το Auris HSD από στάση στα 100 km/h σε 11,4 sec.

Σε κανονικές συνθήκες η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του συνδράμει τον βενζινοκινητήρα στις επιταχύνσεις. Στην επιβράδυνση και στο φρενάρισμα ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γενήτρια φορτίζοντας τη μπαταρία. Πιέζοντας τον διακόπτη EV, την κίνηση του Auris αναλαμβάνει αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας με ταχύτητα έως 50 km/h και για μικρές αποστάσεις (έως 2 km, ανάλογα την φόρτιση της μπαταρίας και τις συνθήκες οδήγησης). Σε αυτή την περίπτωση οι εκπομπές ρύπων του Auris HSD πέφτουν στο 0.

Στο κυνήγι της μέγιστης οικονομίας και ενός πιο green στυλ οδήγησης, ο οδηγός έχει βοηθό του το Eco Drive Monitor, στο οποιο απεικονίζονται οι ενδείξεις για τη λειτουργία του συστήματος, την ενέργεια της μπαταρίας που χρησιμοποιείται ή παράγεται και την κατανάλωση.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Auris HSD


Hybrid Synergy Drive
Βενζινοκινητήρας 1.8 DOHC 16-valve VVT-i
Ισχύς βενζινοκινητήρα (DIN hp / σ.α.λ.) 98 / 5200
Ροπή (Nm / σ.α.λ.) 142 / 4000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp / kW) 80 / 60
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 207
Μπαταρία Νικελίου-υδριδίου μετάλλου
Συνδυαστική ισχύς (DIN hp) 136
Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα MacPherson
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα (km / h) 180
0 - 100 km / h (sec) 11,4 (κατ’ εκτίμηση)
Κατανάλωση *
Πόλη (l / 100 km) 3,8
Εκτός πόλης (l / 100 km) 3,8
Μέση (l / 100 km) 3,8
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (l) 45
Εκπομπές CO2 *
Πόλη (g / km) 89
Εκτός πόλης (g / km) 87
Μέσος όρος (g / km) 89
Διαστάσεις
Μήκος (mm) 4245
Πλάτος (mm) 1760
Ύψος (mm) 1510
Μεταξόνιο (mm) 2600
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 279
Βάρος (kg) 1380 – 1420
* τιμές βασικής έκδοσης

 


green μοντέλα της Toyota

Prius

Το Prius 3ης γενιάς έχει ακόμη πιο extreme εμφάνιση, 140 ίππους και εκπέμπει μόλις 89 gr CO2 ανά km.

Aygo

To ανανεωμένο μικρό της Toyota έχει ακόμη χαμηλότερες εκπομπές CO2: 106 gr/km.

iQ

Το αντί-Smart της Toyota είναι 4θέσιο και πολύ green (CO2: 99 gr/km) χωρίς τη βοήθεια υβριδικής τεχνολογίας.

VIDEOS

Toyota Auris HSD interior

Toyota Auris HSD exterior

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...