Mitsubishi i MiEV
Ανατέλλων… ηλεκτρισμός
- -
- -
με μια ματιά
- Εκπομπές CO2: 0 g/km
- Τετραθέσιο ηλεκτρικό για την πόλη
- Ηλεκτροκινητήρας ισχύος 64 ίππων
- Αυτονομία 130 km
- Στην ευρωπαϊκή αγορά το 2011
- Θα το δούμε και σε παραλλαγές Peugeot-Citroen
Η Mitsubishi, σε συζητήσεις φίλων του αυτοκινήτου κυριαρχεί για δύο κυρίως λόγους: το Lancer Evolution, με το οποίο είχε και πολλές επιτυχίες στο WRC και τη γκάμα ικανών 4x4. Για το άμεσο μέλλον ωστόσο η ιαπωνική φίρμα επενδύει σε έναν εντελώς διαφορετικό τομέα: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
green tech
MiEV: Mitsubishi innovative Electric Vehicle
Η Mitsubishi πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης του i-MiEV σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία. Ειδικά τα αυτοκίνητα δοκιμών στην Ευρώπη πραγματοποίησαν πάνω από 90.000 km συνολικά χωρίς προβλήματα, με περίπου 6.000 οδηγούς-υποψήφιους αγοραστές να παίρνουν γεύση από την οδήγησή του.
Οδήγηση που γίνεται ακόμη πιο εύκολη χάρη στο απλούστατο κιβώτιο ταχυτήτων. Δίπλα από τον οδηγό υπάρχει ένας επιλογέας σαν αυτόν που συναντάμε στα αυτόματα αυτοκίνητα, με τη γνωστή θέση "D" για την κίνηση προς τα εμπρός, την όπισθεν και δύο επιπλέον επιλογές για διαφορετική χρήση του συστήματος κίνησης: η "Eco" επιλέγεται για περιορισμό της ισχύος και μεγαλύτερη οικονομία ενέργειας και η "B" αυξάνει το «φρενάρισμα με τον κινητήρα» και την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
τo gocar λέει…
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται πια προ των πυλών και η Mitsubishi είναι από τους πρωτοπόρους. Το i-MiEV έχει όλα τα φόντα για να εξασφαλίζει green αστικές και περιαστικές μετακινήσεις. Όλα όμως θα κριθούν από την τιμή, αν και όπως φαίνεται θα υπάρξουν κίνητρα απόκτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πρώτο δείγμα αποτελεί το i-MiEV, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για αστικές κυρίως μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με τη Mitsubishi, ακόμη και αν ληφθούν υπόψη οι εκπομπές CO2 από τη διαδικασία παραγωγής της ενέργειας που χρειάζεται για τη φόρτιση της μπαταρίας του, εκπέμπει μόλις το 30% περίπου των εκπομπών CO2 ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου πόλης. Η σύγκριση αυτή δεν είναι δύσκολη, καθώς το i-MiEV βασίζεται στο τεράθυρο i που διατίθεται στην ιαπωνική αγορά με βενζινοκινητήρα 660 κ. εκ. Αντίστοιχη είναι η διαφορά που ανακοινώνει η εταιρεία στο κόστος χρήσης, με το i-MiEV να απαιτεί από το ένα-τρίτο μέχρι και το ένα-ένατο συγκριτικά με το i!
Και όλα αυτά χωρίς καμία παραχώρηση, ακόμη και στον τομέα των επιδόσεων. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη παράγει υψηλή ροπή από χαμηλές στροφές και προσφέρει δυνατές επιταχύνσεις, ενώ ταυτόχρονα διακρίνεται για την εντελώς αθόρυβη λειτουργία του.
Τετράθυρο… Smart
Η ευρυχωρία στο εσωτερικό διατηρείται σε υψηλό επίπεδο καθώς η μπαταρία και το σύστημα κίνησης καταλαμβάνουν σχεδόν τον ίδιο χώρο με το ρεζερβουάρ και τον κινητήρα του βενζινοκίνητου i. Είναι χαρακτηριστικό πως τέσσερις ενήλικες χωράνε με άνεση στην καμπίνα. Με μήκος κάτω από τα 3,4 m και πλάτος 1,47 γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η ευελιξία στην πόλη είναι ένα ακόμη από τα δυνατά σημεία του i-MiEV
Ο ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος βρίσκεται στο πίσω μέρος, κάτω από το πορτμπαγκάζ και κινεί τους πίσω τροχούς. Συνεργάζεται με ένα απλό κιβώτιο με μία σχέση μετάδοσης για κίνηση προς τα εμπρός και μία για κίνηση προς τα πίσω. Η ενέργεια που χρειάζεται ο ηλεκτροκινητήρας διοχετεύεται από τη μπαταρία ιόντων λιθίου 20 kW που βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, κάτω από τα καθίσματα. Η μέγιστη ισχύς είναι 64 PS, ενώ η ροπή φτάνει τα 180 Nm, από τις 0 έως τις 2000 σ.α.λ.. Η Mitsubishi ανακοινώνει αυτονομία 130 km, τιμή που καλύπτει με άνεση τις καθημερινές μετακινήσεις του μέσου οδηγού μέσα ή λίγο έξω από την πόλη.
Για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υπάρχει πίσω δεξιά στο αμάξωμα πρίζα για σύνδεση στο οικιακό δίκτυο (220 V). Η πλήρης επαναφόρτιση σε αυτή την περίπτωση γίνεται σε 6-7 ώρες. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης, με μία πρίζα που βρίσκεται πίσω αριστερά στο αυτοκίνητο για σύνδεση σε τριφασικό ρεύμα. Σ' αυτή την περίπτωση απαιτούνται μόλις 30 λεπτά για τη φόρτιση της μπαταρίας κατά 80%.
Γερές βάσεις, υψηλοί στόχοι
Το i-MiEV κυκλοφορεί στην Ιαπωνία από τον Ιούλιο του 2009 έχοντας ήδη ξεπεράσει τις 1400 πωλήσεις. Η παραγωγή της αριστεροτίμονης έκδοσης θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2010, ενώ στις αγορές της Ευρώπης θα το δούμε τέλη του έτους με αρχές του 2011. Στόχος της Mitsubishi είναι η παραγωγή συνολικά 50.000 αυτοκινήτων το χρόνο, μέρος των οποίων (περίπου το 40%) θα διατίθεται ως Peugeot i0n και Citroen C-Zero στο πλαίσιο συνεργασίας της Mitsubishi με το γκρουπ PSA.
Τεχνικά χαρακτηριστικά MITSUBISHI i-MiEV
Μήκος x πλάτος x ύψος |
3475 x 1475 x 1610 mm |
|
Βάρος |
1105 kg |
|
Πόρτες/ θέσεις |
4/ 4 |
|
Τελική ταχύτητα |
130 km/h |
|
Αυτονομία |
130 km |
|
Ηλεκτροκινητήρας |
Τύπος |
Μόνιμου μαγνήτη |
Ισχύς |
64 PS (47kW) |
|
Ροπή |
180Nm |
|
Μετάδοση |
Στους πίσω τροχούς |
|
Μπαταρία |
Τύπος |
Ιόντων λιθίου |
Τάση |
330 V |
|
Ενέργεια |
20 KWh |
green μοντέλα της Mitsubishi
Colt ClearTec
Green έκδοση του ιαπωνικού σουπερμίνι με σύστημα αυτόματου σβησίματος και εκκίνησης του κινητήρα στις στάσεις, ένδειξη ιδανικής αλλαγής σχέσης, μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και επεμβάσεις στον κινητήρα για οικονομικότερη λειτουργία. Δεν εισάγεται.
Fuso Canter Eco Hybrid
Υβριδική τεχνολογία εφαρμοσμένη στο επαγγελματικό Fuso Canter. Το αποτέλεσμα είναι 10–15% χαμηλότερη κατανάλωση από ένα συμβατικό ελαφρύ φορτηγό, με αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων. Βρίσκεται σε φάση δοκιμών εξέλιξης.