Gordon Murray T.27 City Car

Το πιο αποδοτικό ηλεκτρικό

  • -
  • -
με μια ματιά
  • 3θέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης
  • Μικρότερο από Smart Fortwo
  • Καινοτόμος ηλεκτροκινητήρας
  • Αυτονομία έως 160 km
  • Στόχος να είναι έτοιμο το 2011

Για όσους δεν τον γνωρίζετε, ο Gordon Murray έχει κάνει λαμπρή καριέρα στην Formula 1 ως τεχνικός διευθυντής, ενώ δική του δουλειά ήταν τα supercars McLaren F1 και Mercedes-Benz SLR McLaren.

green tech

Μπόλικη τεχνολογία σε μικρό πακέτο

Το T.27 City Car αποτελεί ουσιαστικά την ηλεκτρική μετεξέλιξη του Τ.25, ενός πολυμορφικού πόλης που έχει σχεδιάσει παλιότερα ο Gordon Murray το οποίο χαρακτηρίζεται για τις 6 δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού. Κλειδί στην αποτελεσματικότητα του νέου project είναι το εξαιρετικά μικρό και ελαφρύ πακέτο κινητήρας-μετάδοση-μονάδα διαχείρισης. Τα τρία βασικά στοιχεία του νέου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, το οποίο προέρχεται από την Zytek, είναι ο αντιστροφέας, ο αερόψυκτος ηλεκτροκινητήρας και η ενσωματωμένη μετάδοση μίας σχέσης που μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς.

Η μπαταρία είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου και εξασφαλίζει αυτονομία που υπολογίζεται ότι θα κυμαίνεται από 130 έως 160 km, ενώ ο μικρός ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει επιταχύνσεις αντίστοιχου 1.000άρη βενζινοκινητήρα. Η συνολική απόδοση είναι εξαιρετική αν κρίνει κανείς από το μέγεθος του όλου συστήματος.

Η νέα πρόκληση για τον Βρετανό είναι η σχεδίαση και κατασκευή του απόλυτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για το σκοπό αυτό η εταιρεία του, Gordon Murray Design, σε συνεργασία με την Zytek Automotive εξελίσσει το T.27 City Car.

Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με 3 θέσεις και μήκος μικρότερο και από Smart Fortwo (2,5 m). Πρόσφατα μάλιστα δόθηκαν στη δημοσιότητα οι προδιαγραφές του ηλεκτρικού μοντέλου. Κλειδί στην εξέλιξη αποτελεί ο εντελώς νέος, καινοτόμος και ελαφρύς ηλεκτρικός κινητήρας στον οποίο ενσωματώνονται το σύστημα ελέγχου και το σύστημα κίνησης.

Οι προβλεπόμενες εκπομπές CO2, με βάση το σύστημα ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι 48 g/km για τον συνδυασμένο κύκλο και 28 g/km για τον αστικό κύκλο.

Βέβαια, οι εκπομπές αυτές αφορούν την παραγωγή ενέργειας που χρειάζεται για τη φόρτιση της μπαταρίας του T.27 City Car, καθώς ως αμιγώς ηλεκτρικό έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την οδήγηση. Υπολογίζεται μάλιστα πως στον πλήρη κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με CO2 θα είναι 42% μικρότερη από τον μέσο όρο των αυτοκινήτων στη Μ. Βρετανία.

Η αποδοτικότητα του T.27 City Car οφείλεται τόσο στο μικρό βάρος και τις επιδόσεις του καινοτόμου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, όσο και στο σύστημα παραγωγής χαμηλής ενέργειας IStream ® που αναπτύχθηκε από την Gordon Murray Design.

Η εξέλιξη του T.27 City Car ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2009 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2011.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά T.27 CITY CAR

Μήκος 2,50 m

Πλάτος 1,30 m

Ύψος 1,60 m

Χώρος αποσκευών 190-750 lt

Βάρος 680 Kg (με τη μπαταρία)

Μεταξόνιο 1,78 m

Κύκλος στροφής 6,0 m

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 25 kW

Τύπος μπαταρίας Ιόντων λιθίου, 12 kWh

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (στόχος της εξέλιξης)

Τελική ταχύτητα 105 km/h

0-100 km/h Λιγότερο από 15 sec

Αυτονομία 130-160 km

To gocar λέει…

Το Τ.27 θα μπορούσε να αποτελέσει τη λύση του μέλλοντος για την πόλη. Αυτό που λείπει όμως για να «δέσει η συνταγή», είναι ένας στρατηγικός επενδυτής από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα εξασφάλιζε –τουλάχιστον– ένα ευρύ δίκτυο διανομής για τη διάθεση του μοντέλου σε όλη την Ευρώπη.

VIDEOS

T.27 City Car development

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...