Green Car: Volvo V60 Plug-in Hybrid
Tο πρώτο diesel υβριδικό με τεχνολογία plug-in
- -
- -
με μια ματιά
- Συνδυασμός πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα
- Τεχνολογία plug-in για δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης της μπαταρίας
- Ισχύς: 215 PS (Turbodiesel) + 70 PS (ηλεκτροκινητήρας)
- Δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα (50 km)
- Μέγιστη αυτονομία: 1.200 km
- Στην παραγωγή το 2012
Στην έκθεση της Γενεύης 2011 η Volvo παρουσίασε την υβριδική της πρόταση, η οποία συνδυάζει για πρώτη φορά παγκοσμίως πετρελαιοκινητήρα με υβριδική διάταξη και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης (plug-in). Ο οδηγός του Volvo V60 Hybrid έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση για 50 km, ενώ αν επιθυμεί δυναμική οδήγηση ο συνδυασμός diesel και ηλεκτροκινητήρα παρέχει αθροιστική ισχύ 285 ίππων που δίνουν εξαιρετικές επιδόσεις στο βαρύ station wagon, διατηρώνας παράλληλα εκπομπές ρύπων και κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Η υβριδική plug-in τεχνολογία του V60 είναι προϊόν της συνεργασίας της Volvo Cars και του ενεργειακού κολοσσού Vattenfall και θα περάσει στην παραγωγή το 2012.
green tech
Ασφάλεια σε υβριδικά και ηλεκτρικά
Η Volvo μελετά λύσεις σε μια ευρύτατη γκάμα θεμάτων ασφαλείας για αυτοκίνητα με ηλεκτρική ενέργεια όπως είναι και το plug-in υβριδικό V60, τόσο μέσω προηγμένων συστημάτων παρακολούθησης της συμπεριφοράς των μπαταριών όσο και με την εκμετάλλευση της τεράστιας βάσης δεδομένων που έχουν δημιουργήσει με στοιχεία από πραγματικά περιστατικά και ατυχήματα. Τα αποτελέσματα από τα crash test που γίνονται τόσο εικονικά σε υπολογιστές όσο και σε πραγματικές συνθήκες επέβαλαν την τοποθέτηση των μπαταριών ιόντων-Λιθίου του V60 Plug-in Hybrid μακριά από τις ζώνες παραμόρφωσης και την καμπίνα των επιβατών, καθώς και την πλήρη θωράκισή τους. Ακόμη όμως και στην περίπτωση που στη σύγκρουση τελικά χτυπηθεί και η μπαταρία, με αποτέλεσμα διαρροή αερίου, υπάρχουν ειδικοί αεραγωγοί κάτω από το αυτοκίνητο που οδηγούν το αέριο έξω. Τη στιγμή ακριβώς της σύγκρουσης, αισθητήρες συνδεδεμένοι στη μπαταρία μεταδίδουν πληροφορίες στον υπολογιστή του αυτοκινήτου, ο οποίος διακόπτει αυτόματα την ηλεκτροδότηση για να αποτραπεί ο κίνδυνος βραχυκυκλώματος. Τέλος, σε ενδεχόμενο ακραίων θερμοκρασιών, οι επιβαίνοντες προφυλάσσονται χάρη στη θωράκιση της μπαταρίας.
Στην οδήγηση τώρα, ένα σύστημα παρακολούθησης ελέγχει και εξασφαλίζει ότι κάθε κυψέλη της μπαταρίας θα έχει τη σωστή τάση και τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, ρυθμίζοντας ανάλογα το σύστημα ψύξης. Σε περίπτωση απόκλισης, η μπαταρία τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας για προληπτικούς λόγους. Επιπλέον, τα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας της Volvo, όπως το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (DSTC - Dynamic Stability and Traction Control), έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να μπορούν να χειριστούν το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου (λόγω των μπαταριών).
green quote
Stefan Jacoby, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars
“Το V60 Plug-in Hybrid, που συγκαταλέγεται μεταξύ των υβριδικών 2ης γενιάς, είναι η ιδανική επιλογή για τον αγοραστή που δε συμβιβάζεται και τα θέλει όλα: ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων και κορυφαία οδηγική απόλαυση. Η εφαρμοσμένη τεχνολογία βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη και συνεχόμενες δοκιμές. Ακόμα και έτσι όμως, το αυτοκίνητο δείχνει ξεκάθαρα το τι μπορούν να περιμένουν οι αγοραστές του, όταν φτάσει στις εκθέσεις της Volvo to 2012”.
Το gocar λέει...
Το V60 Plug-in Hybrid συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των κινητήρων diesel και των υβριδικών αυτοκινήτων. Είναι το ιδανικό αυτοκίνητο μιας green οικογένειας: Με τον ηλεκτροκινητήρα και με μηδενικές εκπομές ρύπων γίνονται οι διαδρομές από το σπίτι στο σχολείο στη δουλειά ή super market, ενώ ο συνδυασμός Turbodiesel και ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει μακρινά και οικονομικά ταξίδια χωρίς το άγχος της αυτονομίας.
Υβριδική... τετρακίνηση
Η υβριδική διάταξη είναι παράλληλου τύπου όπου ο θερμικός κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν ανεξάρτητα για τη κίνηση του αυτοκινήτου. Στους εμπρός τροχούς του Volvo V60 Plug-in Hybrid φτάνει η ισχύς των 215 ίππων και η ροπή των 440 Nm του πεντακύλινδρου turbodiesel των 2,4 λίτρων. Στον πίσω άξονα δίνει κίνηση το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας δηλαδή με ισχύ 70 ίππους που τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών ιόντων λιθίου 12 kWh. Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο συγκεκριμένος τύπος υβριδικού συστήματος, όπου κάθε κινητήρας κινεί διαφορετικό άξονα, προσδίδει στο V60 ένα είδος τετρακίνησης. Πιέζοντας το πλήκτρο AWD η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω.
3 αυτοκίνητα σε 1
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές μέσω ισάριθμων διακοπτών στο ταμπλό: Pure, Hybrid και Power. Με το πάτημα ενός κουμπιού, επιλέγει ποιο αυτοκίνητο θέλει να οδηγήσει: ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό ή ένα σπορ αυτοκίνητο. Η αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου.
Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα με αυτονομία που φτάνει τα 50 km ανάλογα τον τρόπο οδήγησης και την ποιότητα του δρόμου. Σε αυτή την περίπτωση και εφόσον οι συσσωρευτές έχουν φορτιστεί από ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, οι εκπομπές CO2 είναι απόλυτα μηδενικές. Σημειώστε πως, σύμφωνα με έρευνες, η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών κάνουν λιγότερα από 50 km κάθε μέρα, για την απόσταση από το σπίτι στη δουλειά τους και πίσω.
Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του υβριδικού V60. Αποτέλεσμα της ρύθμισης αυτής είναι τα 49 g/km εκπομπές CO2 και μέση κατανάλωση μόλις 1,9 lt/100km diesel. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση φτάνει τα 1.200 km.
Στην επιλογή Power και οι δύο κινητήρες τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Οι 215 ίπποι και τα 440 Nm ροπής του diesel μαζί με τους 70 ίππους και τα 200 Nm του ηλεκτροκινητήρα παρέχουν εξαιρετικές επιδόσεις στο υβριδικό station wagon. Ενδεικτικά, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,9 sec μόλις.
Έξυπνη φόρτιση κατ’ οίκον
Η διαδικασία φόρτισης γίνεται μέσω μια κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A), οπουδήποτε υπάρχει διαθέσιμη παροχή. Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα έντασης 6Α διαρκεί 7,5 ώρες, ενώ με παροχή 10Α μειώνεται στις 4,5 και με 16Α περιορίζεται στις 3 ώρες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την θέρμανση ή την ψύξη στη καμπίνα των επιβατών κατά τη διάρκεια της φόρτισης, έτσι ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση από τη λειτουργία του κλιματισμού κατά τη διαδρομή. Η λειτουργία αυτή μπορεί να προγραμματίζεται από το μενού του αυτοκινήτου ή εναλλακτικά να ενεργοποιείται μέσω κινητού τηλεφώνου. Επίσης, μέσω του μενού για το set up του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να δώσει στοιχεία για τη διαδρομή που πρόκειται να κάνει (μικρή, μέτρια ή μεγάλη). Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και του πετρελαίου που θα χρειαστεί, προκειμένου να επιτευχθούν οι μικρότερες εκπομπές CO2 και η ελάχιστη κατανάλωση.
Green μέλλον για τη Volvo
Στην Volvo, η εξέλιξη του V60 Plug-in Hybrid γίνεται παράλληλα με αυτή του C30 Electric, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Τα δύο αυτοκίνητα είναι σα να συμπληρώνει το ένα το άλλο. Με το υβριδικό V60 ο οδηγός δεν έχει ανάγκη σταθμούς επαναφόρτισης για τις μεγάλες αποστάσεις, ενώ για αστική και περιαστική χρήση το ηλεκτρικό C30 αποτελεί την ιδανική επιλογή. Όπως πιστεύει ο Stefan Jacoby, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars, η μελλοντική εικόνα της αγοράς θα είναι μια μίξη από αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo V60 Plug-in Hybrid
Kινητήρας Diesel |
|
Κυβισμός |
2,4 lt |
Ισχύς |
215 PS |
Ροπή |
440 Νm |
Ηλεκτροκινητήρας |
|
Ισχύς |
70 PS |
Ροπή |
200 Νm |
Μπαταρία |
Ιόντων λιθίου, 12 kWh |
Κίνηση |
Στους 4 τροχούς (AWD) |
Αυτονομία ηλεκτροκινητήρα |
50 km |
Συνολική αυτονομία |
1.200 km |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
|
0-100 km/h |
6,9 sec |
Μέση κατανάλωση* |
0/ 1,9 lt/100 km |
Εκπομπές CO2* |
0/ 49 g/km |
* ηλεκτροκινητήρας/ Turbodiesel & ηλεκτροκινητήρας
green μοντέλα της Volvo
Γκάμα DRIVe
Εκδόσεις diesel, όπως το C30 DRIVe, με green τεχνολογία (π.χ. start/stop) που μειώνει κατανάλωση και εκπομπές CO2.
C30 Electric
Το αμιγώς ηλεκτρικό C30 Electric έχει μηδενικές εκπομπές CO2 και αυτονομία που φτάνει τα 150 km.
Μοντέλα Flexifuel
Με κινητήρα που μπορεί να χρησιμοποιήσει ως καύσιμο είτε βενζίνη είτε βιοαιθανόλη.