Shell Eco Marathon 2011
3 ελληνικές στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell
- -
- -
222 ομάδες με περισσότερους από 3.000 μαθητές, φοιτητές και καθηγητές από 26 χώρες της Ευρώπης βρίσκονται στο τελικό στάδιο προετοιμασίας των οχημάτων τους για να πετύχουν νέα ρεκόρ ενεργειακής αποδοτικότητας στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell. Ανάμεσά τους και τρεις ελληνικές ομάδες που κατάφεραν να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στο 27ο Shell Eco Marathon της Ευρώπης, που πραγματοποιείται και φέτος στην πίστα Eurospeedway, στο Lausitz της Γερμανίας, από τις 26 έως τις 28 Μαΐου 2011.
Μεγαλύτερη απόσταση-Λιγότερα καύσιμα.
Η ιστορία του Μαραθωνίου Οικονομίας της Shell πηγαίνει 27 χρόνια πίσω. Στόχος του προγράμματος είναι να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί ένα όχημα που να ταξιδεύει τη μεγαλύτερη απόσταση χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν λιγότερα καύσιμα. Οι ομάδες μπορούν να διαγωνιστούν σε δύο κατηγορίες:
Prototype: ο σχεδιασμός των οχημάτων επικεντρώνεται στη μείωση της οπισθέλκουσας δύναμης και στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας τους, γεγονός εμφανές από τα φουτουριστικά και ιδιαίτερα αεροδυναμικά οχήματα που συμμετέχουν σε αυτή.
Urban Concept: τα οχήματα αυτής της κατηγορίας είναι πιο κοντά στα καθημερινά επιβατικά αυτοκίνητα.
Φέτος, 168 Prototype και 54 Urban Concept αυτοκίνητα έχουν προσκληθεί να λάβουν μέρος. Ανάμεσα στα πολλά ορόσημα που έχουν επιτευχθεί στη μακρά ιστορία του Μαραθωνίου Οικονομίας της Shell, ξεχωρίζει το ιστορικό ρεκόρ που σημειώθηκε στην Ευρωπαϊκή εκδήλωση το 2010: διάνυση 4.896 km με 1 μόνο λίτρο καυσίμου, επίτευγμα που δείχνει το υψηλό επίπεδο των συμμετοχών στον διαγωνισμό.
Οι ελληνικές συμμετοχές
Φέτος, η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί από 3 ομάδες, με δύο από τα κορυφαία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας και ένα λύκειο με ιστορία στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο:
- Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η ομάδα Προμηθέας θα συμμετάσχει για τρίτη φορά με το ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος, στην κατηγορία Prototype.
- Το Πολυτεχνείο Κρήτης θα συμμετάσχει φέτος για τέταρτη χρονιά στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, με το όχημα ΕR11, που αξιοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και θα διαγωνιστεί στην κατηγορία Urban Concept.
- Το 2ο ΕΠ.ΑΛ-Σ.Ε.Κ. Αιγάλεω, που συμμετείχε για πρώτη φορά το 2004, θα διαγωνιστεί και φέτος με το όχημα Ίρις αυτή τη φορά, το οποίο αξιοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη, στην κατηγορία Prototype.
Έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα
Οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά παραδοσιακών ή εναλλακτικών καυσίμων για να «τρέξουν» τα αυτοκίνητά τους. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν βενζίνη, πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο (GTL), βιοντίζελ (FAME) ή αιθανόλη. Αυτά που λειτουργούν με ηλεκτρικό κινητήρα μπορούν να χρησιμοποιήσουν υδρογόνο, ηλιακή ενέργεια ή τεχνολογία «plug-in» συσσωρευτών. Η «Plug-in» κατηγορία δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία το 2010 και φέτος γίνεται μια αυτόνομη κατηγορία με 29 συμμετοχές από 12 χώρες.
Μήνες προετοιμασίας
Εκτός της πρόκλησης που αποτελεί σε επίπεδο τεχνικών και επιστημονικών προσόντων και δυνατοτήτων, το πρόγραμμα του Μαραθωνίου Οικονομίας της Shell βοηθά στην ενίσχυση της ομαδικής εργασίας, την επιμονή και τη δημιουργικότητα των μαθητών. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού οι φοιτητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν επίσης την ευκαιρία να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, να ανταλλάξουν ιδέες και να διασκεδάσουν. Όμως, το τριήμερο του διαγωνισμού, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου: το επιστέγασμα μηνών σκέψης, σχεδιασμού, κατασκευής και δοκιμών.
O κ. Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, υπογραμμίζει τη σημασία του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell: «Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell έχει ένα σημαντικό ρόλο να παίξει, αφού εμπνέει μια νέα γενιά μηχανικών και επιστημόνων να σκεφτούν δημιουργικά για την οικονομία των καυσίμων και να θέσουν νέες ιδέες στην πράξη. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι παρούσα σε αυτή την διοργάνωση με 3 αξιόλογες συμμετοχές και περίπου 30 νέους επιστήμονες που με πολύ μεράκι, προσπάθεια και φαντασία θα επιδιώξουν να διακριθούν σε έναν αγώνα-πρόκληση».