Τρεις προτάσεις υβριδικών σε εξέλιξη από Volvo
1000km αυτονομία με 50g/km εκπομπές CO2
- -
- -
Το επόμενο βήμα στη στρατηγική ανάπτυξης των ηλεκτροκίνητων της Volvo αφορά την αύξηση της αυτονομίας με την προσθήκη θερμικών κινητήρων. Η εταιρεία μελετά τρία σχέδια τα οποία υποστηρίζονται από την Σουηδική Αρχή Ενέργειας και την Ε.Ε., με τις δοκιμές να ξεκινήσουν μέσα στην άνοιξη του 2012. Στην ουσία δεν μιλάμε για υβριδικά οχήματα στα οποία οι μπαταρίες έχουν επικουρικό ρόλο, αλλά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα οποίο θερμικός κινητήρας θα επεκτείνει την αυτονομία. Στη Volvo εξετάζονται τρεις τεχνολογίες, με τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή αιθανόλης, σε προσθιοκίνητες διατάξεις μετάδοσης.
Concept I: C30 με σειριακή διάταξη
Βασίζεται στο ηλεκτροκίνητο C30 στο οποίο έχει προστεθεί κάτω από το χώρο αποσκευών ένας τρικύλινδρος κινητήρας που αποδίδει 60 ίππους. Για την τροφοδοσία του κινητήρα υπάρχει ρεζερβουάρ 40 λίτρων. Ο κινητήρας κινεί μια γεννήτρια με ισχύ 40kW η οποία συνεισφέρει ενεργειακά στις ανάγκες κίνησης. Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύ που μπορεί να φτάσει στους τροχούς ανέρχεται στους 111 ίππους και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθεί η παραγόμενη ενέργεια από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αυτονομία μίας πλήρους φόρτισης των μπαταριών φτάνει τα 110km όμως με την προσθήκη των 40 λίτρων καυσίμου, το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει συνολικά 1000 χιλιόμετρα.
Concept ΙI: C30 με παράλληλη διάταξη
Εδώ έχουμε έναν πιο ισχυρό τρικύλινδρο κινητήρα (190 ίππων) που τροφοδοτείται από ρεζερβουάρ 40 λίτρων. Η διαφορά με το concept I έγκειται στην παράλληλη σύνδεση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς μέσω 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο ηλεκτροκινητήρας των 111 ίππων κινεί τους εμπρός τροχούς και συνδυαστικά 300 ίπποι είναι διαθέσιμοι για εκρηκτικές επιδόσεις αλλά με οικονομία στη συνετή χρήση. Η αυτονομία κι αυτού του συνδυασμού φτάνει τα 1000km εκ των οποίων 70km μπορούν να καλυφθούν μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Concept ΙΙI: V30 με παράλληλη διάταξη
Σε αυτή τη λύση όλα τα συστήματα είναι τοποθετημένα κάτω από το καπό. Ο ηλεκτροκινητήρας των 111 ίππων, επικουρείται από τους 190 ίππους του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα. Στη διάταξη παρεμβάλλεται αυτόματο κιβώτιο και μία γεννήτρια με ισχύ 40kW. Η ισχύς του κινητήρα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και φορτίζει ταυτόχρονα τη συστοιχία των μπαταριών. Μέχρι τα 50km/h, το V60 είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο και η ενέργεια από τα καύσιμα παρέχεται στις υψηλότερες ταχύτητες. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών και αρκούν για 50km. Κι αυτός ο συνδυασμός διασφαλίζει 1000Km αυτονομίας, ενώ εκτός από βενζίνη ο κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιήσει και αιθανόλη.