Shell Eco Marathon 2012 - Οι Έλληνες
Νέο πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου!
- -
- -
Ψηλά κράτησαν και φέτος την ελληνική σημαία οι τρεις ελληνικές συμμετοχές στον 28ο Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, που διεξήχθη από τις 17 έως τις 19 Μαΐου 2012 στους δρόμους του Ρότερνταμ. Το παρών στον φετινό διαγωνισμό έδωσαν συνολικά 217 ομάδες και περισσότεροι από 3.000 φοιτητές από 23 χώρες της Ευρώπης, οι οποίοι διαγωνίστηκαν με στόχο να καλύψουν τη μεγαλύτερη απόσταση με όσο το δυνατόν λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων! Ας δούμε όμως την επίδοση των ελληνικών συμμετοχών αναλυτικά:
- Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, εκπροσωπούμενο από την ομάδα Προμηθέας της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ), κατάφερε, σπάζοντας το περσινό ρεκόρ τους στην κατηγορία Battery Electric Prototype, να διανύσει με το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα Πυρφόρος 390 km/kwh, επίδοση που ισοδυναμεί με το εντυπωσιακό 2.706 km/lt! Η ομάδα συμμετείχε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ η επίδοση αυτή τους χάρισε την 11η θέση στην κατηγορία τους και φυσικά το πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου. Η εμπειρία των προηγουμένων τριών ετών, καθώς και η τεχνογνωσία και οι τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί εξ’ ολοκλήρου στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών της σχολής, ενσωματώθηκαν φέτος από την ομάδα σε ένα βελτιωμένο τρίτροχο όχημα τροφοδοτούμενο από μπαταρίες υψηλής απόδοσης, ανταμείβοντας την προσπάθειά τους.
Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΟΠΑΠ, AtticaBank, Ginisταξίδια, EΛ.ΙΝ.Η.Ο και Cybernetics
- Το Πολυτεχνείο Κρήτης, κατάφερε επίδοση 34 Km/KWh, που αντιστοιχεί σε περίπου 328 Km/lt, και κατέκτησε την 4η θέση στην κατηγορία του. Η ομάδα συμμετείχε για πέμπτη χρονιά στη κατηγορία μεγάλων οχημάτων Urban Concept, φέτος με το καινοτόμα εξελιγμένο όχημα πόλης ΕR12, το οποίο διαθέτει κυψέλες υδρογόνου και κινείται με ηλεκτρικό κινητήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ομάδα έχει καταφέρει να κερδίσει το βραβείο Ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award) στις δυο προηγούμενες διοργανώσεις. Παρόλα που κάποια τεχνικά προβλήματα και η πρόκληση της νέας πίστας στέρησαν από την ομάδα μια ακόμη καλύτερη επίδοση, οι σημαντικές βελτιώσεις σχετικά με το βάρος, την αεροδυναμική και τον κινητήρα του νέου οχήματος επέτρεψαν στο Πολυτεχνείο της Κρήτης να σκαρφαλώσει από την 8η θέση που κατείχε πέρυσι, ένα βήμα πριν το βάθρο, στην 4η θέση της κατηγορίας.
Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΤΤ, ΑΝΕΚ LINES, AegeanAirlines, EADS 3 SIGMA, SimpleCity, ΚΤΕΟ Γλαύκου, ΚΤΕΟ Κρήτης, Μιχαηλάκης Sport, FIBERMAXCOMPOSITESκαι χορηγοί επικοινωνίας οι: flashnews.grκαι cretadrive.gr
- Τέλος, η ομάδα QUATTRO ECO MECHANICS που εκπροσώπησε το Τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Πειραιά και που συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά, διαγωνίστηκε με το όχημα Dominator στην κατηγορία Battery Electric Prototype διανύοντας 90 km/KWh ή αλλιώς, 624,6 km/lt. Η ομάδα, με στόχο σε πρώτη φάση την εμπειρία συμμετοχής, ολοκλήρωσε την κατασκευή του οχήματος με τη βοήθεια προηγμένων μεθόδων μοντελοποίησης CAD/CAE εντός 35 ημερών και με ελάχιστο προϋπολογισμό. Σε μηχανολογικό επίπεδο δοκιμάστηκαν ιδιαίτερα συστήματα μείωσης τριβών, ελαχιστοποίησης του βάρους και αυτόματων ρυθμίσεων του σασί. Η ομάδα αποκόμισε πολύ θετικές εντυπώσεις από τη συμμετοχή και προσβλέπει στην επόμενη χρονιά, με πολλές νέες ιδέες βελτιστοποίησης του οχήματος και μεγάλη συμμετοχή από πλευράς φοιτητών που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον. Ελάττωμα στην πλακέτα ελέγχου τάσης κινητήρα δεν επέτρεψε στην ομάδα να τερματίσει και να ενταχθεί στα επίσημα αποτελέσματα του αγώνα.
Χορηγοίτηςομάδας, εκτόςαπότο www.gocar.gr, ήτανοι: Msc in Advanced Industrial & Manufacturing Systems, Ilion Εnergy, Centro Solar, ΣελαχαςΑΒΕΕ, Bizzare Stickers, Omega Executive Movers, A-Code Advertising, Recycling S. Pirpiris, Doxakis Paintings, Lygnos Machinery, Driving Academy
O Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, συνεχάρη τις
τρεις ελληνικές ομάδες που, σε τέτοιες δύσκολες εποχές για τη χώρα
μας, κατάφεραν να συναγωνιστούν με επιτυχία κορυφαία πανεπιστήμια
του εξωτερικού και να μας γεμίσουν ελπίδα. Έδωσε μάλιστα έμφαση στο
ότι, παρά τη δύσκολη σημερινή οικονομική συγκυρία, υπάρχει μια νέα
γενιά επίμονων και δημιουργικών μηχανικών και επιστημόνων στην
Ελλάδα που μπορούν να κάνουν πράξη νέες ιδέες και οράματα για την
οικονομία των καυσίμων.
Δείτε εδώ την επίδοση των ελληνικών ομάδων το
2011