Κοινές προδιαγραφές για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Συμφωνία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών

  • -
  • -
Τύποι ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Battery Electric Vehicles (BEV): Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία κινούνται αποκλειστικά με ενέργεια που βρίσκεται αποθηκευμένη στη μπαταρία τους (π.χ. Mitsubishi i-Miev).

Extended-range electric vehicles (Erev): Οχήματα διευρυμένης αυτονομίας που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ενέργεια που βρίσκεται αποθηκευμένη στη μπαταρία, αλλά έχουν και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που φορτίζει τη μπαταρία όταν αυτή αδειάσει (π.χ. Opel Ampera).

Plug-in hybrid electric vehicles (PHEV): Υβριδικά οχήματα με ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης που κινούνται είτε με έναν από τους δύο, είτε και με τους δύο ταυτόχρονα (π.χ. Kia Ray Hybrid).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βλέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως ένα μέσο αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, Άλλωστε πρόταση της Κομισιόν είναι η προώθησή τους. Ένα από τα ζητήματα που απαιτούσαν όμως άμεση λύση σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ήταν τα συστήματα φόρτισης των μπαταριών, τα οποία έπρεπε να αποκτήσουν κοινές προδιαγραφές για όλους τους κατασκευαστές, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Αυτό ακριβώς προσδιόρισαν και συμφώνησαν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στις 24 Ιουνίου 2010: κοινές προδιαγραφές για τη σύνδεση των ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, με ασφαλές και φιλικό προς το χρήστη τρόπο.

Η συμφωνία αυτή του κλάδου θα βοηθήσει τόσο τους οργανισμούς τυποποίησης της ΕΕ να σημειώσουν ταχεία πρόοδο όσον αφορά τον καθορισμό και την ανάπτυξη της υποδομής ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση των οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, όσο και σε όσους σχεδιάζουν επενδύσεις σε δημόσια σημεία φόρτισης.

"Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την επιτυχή ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη. Ένας ενιαίος και φιλικός προς το χρήστη τρόπος φόρτισης αποτελεί προϋπόθεση για την οικοδόμηση της συγκεκριμένης αγοράς", τόνισε ο Ivan Hodac, γενικός γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), προσθέτοντας: "Θέλουμε να αποφύγουμε μια κατάσταση όπου οι πελάτες πρέπει να έχουν μαζί τους διάφορα καλώδια και συσκευές για να μπορούν να φορτίζουν και να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους σε διάφορες πόλεις, περιοχές και χώρες, όπως βλέπουμε σήμερα να γίνεται με αντικείμενα όπως τα κινητά τηλέφωνα".

Οι Ευρωπαϊκές προδιαγραφές θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για ένα παγκόσμιο πρότυπο φόρτισης των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και αυτό επειδή Ιάπωνες και Νοτιοκορεάτες κατασκευαστές έχουν συμμετάσχει ενεργά στην οριστικοποίηση των προδιαγραφών για την ευρωπαϊκή αγορά.

Οι κοινές προδιαγραφές καλύπτουν, σε πρώτο στάδιο, την φόρτιση των επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, τόσο στο σπίτι όσο και σε δημόσια σημεία φόρτισης. Κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου, οι πελάτες θα χρησιμοποιούν τα διάφορα βύσματα που υπάρχουν ήδη στην αγορά. Από το 2017 και μετά θα είναι διαθέσιμος ένας ενιαίος τρόπος σύνδεσης στο ηλεκτρικό δίκτυο για όλους τους νέους τύπους οχημάτων. Σύντομα, ο ACEA πρόκειται να προτείνει κοινές προδιαγραφές τόσο για τα συστήματα ταχείας φόρτισης όσο και για τα βαρέα οχήματα.

Σχετικά με τον ACEA

Τα μέλη της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων είναι οι εξής: BMW Group, DAF, Daimler, FIAT Group, Ford Ευρώπης, General Motors Europe, Jaguar, Land Rover, MAN, Porsche, PSA Peugeot-Citroen, Renault, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen και Volvo. Όλοι οι παραπάνω κατασκευαστές παρέχουν άμεση απασχόληση σε περισσότερους από 2,3 εκατομμύρια εργαζόμενους και έμμεσα υποστηρίζουν 10 εκατομμύρια ακόμη θέσεις εργασίας. Ετησίως, τα μέλη του ACEA επενδύουν πάνω από 26 δις ευρώ στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), πόσο που αντιστοιχεί στο 5% του κύκλου εργασιών.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...