Η σχεδία της ψυχής

Το πρώτο περιοδικό δρόμου στην Ελλάδα έχει επίκεντρο ανθρώπους που έχουν ανάγκη και κυκλοφορεί την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα. Είναι ευφυές, μοναδικά ανθρώπινο και κατά συνέπεια, συναρπαστικό

  • -
  • -

Η γνωριμία μας με τη “σχεδία” έγινε απλά. Όσο απλά συμβαίνουν τα καλύτερα πράγματα στη ζωή. Ότι ακολούθησε από εκεί και πέρα για να έρθουμε σε εκτενέστερη επαφή μαζί της, είχε τον ίδιο παρονομαστή. Απλοί άνθρωποι, πίσω από μια μεγαλειωδώς απλή ιδέα που φέρνει στην επιφάνεια την αλληλεγγύη μεταξύ ατόμων που κινούνται στους ίδιους δρόμους, στις ίδιες πόλεις, στην ίδια χώρα και μοιράζονται τις ίδιες παραστάσεις. Με τη διαφορά πως οι συγκυρίες έφεραν ορισμένους από αυτούς να είναι σε δύσκολη θέση. Σε θέση που να χρειάζονται μια “σχεδία” για να επιβιώσουν από ένα “ναυάγιο”. Το concept πίσω από την ελληνικότατη “σχεδία” είναι απλό και όπως φαίνεται αποδοτικό. Ένα περιοδικό με πολύ ενδιαφέρουσα ύλη και προσεγμένη προσέγγιση στα θέματά του από επαγγελματίες δημοσιογράφους, το οποίο πωλείται από ανθρώπους που έχουν ανάγκη ένα εισόδημα για να επιβιώσουν. Από την τιμή αγοράς των 3€ το 50% είναι κέρδος του πωλητή. Άμεσο και απλό. Όπως άμεση είναι και η βοήθεια που δίνει κάποιος στο δρόμο, για να σηκώσει το διπλανό του που σκόνταψε, ή να βάλει το γρύλο στο ακινητοποιημένο αυτοκίνητο με το κλαταρισμένο λάστιχο. Το αρχικό κεφάλαιο είναι τα πρώτα 10 τεύχη που του προσφέρονται, η πώληση των οποίων θα χρηματοδοτήσει την αγορά των επόμενων για να υπάρχει «κύκλος εργασίας» και μέσω της δραστηριοποίησης να επέλθει η επανένταξη. Μια επανένταξη που για τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από τη “σχεδία” έχει περισσότερο να κάνει με την υγεία και την ψυχολογική ανάταση των συνανθρώπων που έχουν ανάγκη. Αναζητήστε τη δική σας “σχεδία”, στο δρόμο αλλά και στο www.shedia.gr.  

Η “σχεδία είναι οι άνθρωποί της

Άνθρωποι της “σχεδίας” είμαστε όλοι. Δεν είναι μόνο όσοι εργάζονται για τη διεκπεραίωση και εμφανίζονται στην ταυτότητα του περιοδικού. Είναι τόσο αυτοί που τη στηρίζουν παίρνοντας τα τεύχη στις πλάτες τους για να τα πουλήσουν, όσο και αυτοί που τη συναντούν στο δρόμο και την αγοράζουν ή απλώς χαμογελούν και καλημερίζουν τους πωλητές. Τα “περιοδικά του δρόμου” σε όλο τον κόσμο είναι 122 και καθημερινά βοηθούν αστέγους να ξεφύγουν από τη φτώχεια. Να αποκτήσουν ένα εισόδημα και να γράψουν τις δικές τους ιστορίες επιτυχίας. Τις δικές τους ιστορίες αναγέννησης. Το συναίσθημα είναι σε κάθε περίπτωση μοναδικό. Προσωπικά, η επαφή με τη “σχεδία” μας έβγαλε μπροστά. Μας έφερε ένα βήμα πιο κοντά σε αυτό που κρύβουν όλοι οι άνθρωποι μέσα τους. Η αλληλεγγύη είναι ένα χαρακτηριστικό απόλυτα ανθρώπινο και συναρπαστικά απλό στην έκφρασή του. Μια κίνηση, ένα χαμόγελο και μια καλημέρα, αναδομούν την ψυχολογία των πωλητών που έχουν στα χέρια τους την πραγματικά προσωπική τους επιχείρηση. Πραγματικά ατομική επιχείρηση.

 

Εθνική Ομάδα Αστέγων

Μια ακόμα εντυπωσιακή δράση από τους ανθρώπους της “σχεδίας”, είναι η Εθνική Ομάδα Αστέγων μέσω της οποίας δίνεται η ευκαιρία για πολλά γκολ στη φτώχεια και το ρατσισμό. Αξιοποιώντας το ποδόσφαιρο ως εργαλείο για κοινωνική αλλαγή, μικρή αλλά αφοσιωμένη ομάδα ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από τη “σχεδία” και τη “Διογένης ΜΚΟ”, έχει δημιουργήσει την Εθνική Ποδοσφαιρική Ομάδα Αστέγων. Η ομάδα αυτή συμμετέχει κάθε χρόνο στο Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων, που είναι ένας κορυφαίος ποδοσφαιρικός μα προφανώς και κοινωνικός θεσμός, ο οποίος έχει την υποστήριξη της UEFA αλλά και του Ο.Η.Ε. Το Π.Κ.Α. καθιερώθηκε με πρωτοβουλία του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων Δρόμου και σε αυτό συμμετέχουν 700 αθλητές από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες όλου του κόσμου. Στη φετινή διοργάνωση η ελληνική ομάδα συμμετείχε για 7η φορά και αξίζει να σημειωθεί πως στην πρώτη της συμμετοχή, το 2007, είχε πάρει το βραβείο του Fair Play της διοργάνωσης.

 

Ένας καφές σε περιμένει

Πραγματικά μια κίνηση- ένδειξη αλληλεγγύης, με τη σεμνότητα ενός απλού κεράσματος. Τι σημασία έχει που δε γνωρίζεις τον παραλήπτη; Στα συνεργαζόμενα καφέ -συνήθως συνοικιακά- όπου υπάρχει η σχετική σήμανση, η διαδικασία είναι απλή: παίρνεις τον καφέ σου και πληρώνεις αν θέλεις ένα (ή και παραπάνω) ακόμα, με έκπτωση της τάξεως του 35%. ο καφές που έχεις πληρώσει, μένει «κάβα» για να τον ζητήσει κάποιος που δε μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά σε αυτή τη μικρή απόλαυση. Το μεγαλείο της συγκεκριμένης ενέργειας είναι πως η κίνηση αυτή βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην καλή πίστη, αφού δε ζητάει κανείς πιστοποίηση για την ανάγκη του ανθρώπου που ζητάει τον καφέ. Η καταγραφή δε των «καφέδων που περιμένουν», είναι αποκλειστική ευθύνη των καταστηματαρχών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, οι οποίοι οικειοθελώς ανακοινώνουν το απόθεμα καφέδων, στη σελίδα της “σχεδίας” στο facebook. Αξίζει να σημειωθεί πως η ιστορία του «καφέ που περιμένει»  ξεκίνησε στα εργατικά καφέ της Νάπολης, πριν από εκατό χρόνια σχεδόν και έγινε γνωστή με το όνομα «caffé sospeso».