Ηλεκτρικό Peugeot iΟn
Τετραθέσιο μίνι, ιδανικό για την πόλη
- -
- -
με μια ματιά
Τετράθυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, με χώρους για τέσσερις ενήλικες και μηδενικές εκπομπές CO2. "Αδελφάκι" των Mitsubishi i-MiEV και Citroen C-Zero.
γλυκά
- Μηδενικές εκπομπές ρύπων
- Αθόρυβη μετακίνηση
- Επιδόσεις στην πόλη
- Χώροι επιβατών
- Ευελιξία
ξυνά
- Αίσθηση φρένων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο κοντά απ’ όσο νομίζουμε οι περισσότεροι. Για την ακρίβεια, η Ευρώπη προετοιμάζεται ήδη να υποδεχθεί τα πρώτα Electric Vehicles (EV), τα οποία θα αρχίσουν να λανσάρονται στην ευρωπαϊκή αγορά από τα τέλη του 2010 με αρχές του 2011. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός πως στην ιδιαίτερα “green” Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού 2010, τα EV είχαν την τιμητική τους. Στα πλαίσια της έκθεσης υπήρχε και ένα πρόγραμμα δοκιμαστικής οδήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οπότε δεν χάσαμε την ευκαιρία και καταφέραμε να οδηγήσαμε τρία από αυτά. Πρώτο πρώτο ήταν το Peugeot iΟn, ένα εκ της “τριλογίας” i-Miev/ion/C-Zero. Πρόκειται ουσιαστικά για το Mitsubishi i-MiEV, με μερικές διαφορές και τα σήματα της Peugeot.
Το εσωτερικό δεν διαφέρει πουθενά συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικες, ενώ η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι αρκετά προσεγμένη. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πίσω και μεταφέρει στους πίσω τροχούς ισχύ 64 PS και ροπή 180 Nm, παίρνοντας ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 6 ώρες σε κοινή πρίζα 220 V και αρκεί κατά μέσο όρο για 150 km αυτονομίας, σύμφωνα με την Peugeot. Η αυτονομία βέβαια εξαρτάται πολύ από τον τρόπο οδήγησης. Υπάρχει και δυνατότητα ταχυφόρτισης, η οποία διαρκεί μισή ώρα για φόρτιση του 80% της μπαταρίας.
Άνετα και ήσυχα
Η αίσθηση που έχεις πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού Peugeot είναι αυτή ενός μικρού αυτόματου αυτοκινήτου. Με τη διαφορά πως δεν ακούγεται κινητήρας και δεν γίνονται αλλαγές σχέσεων. Το iOn απλώς επιταχύνει ήσυχα όσο πατάς το γκάζι, χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Το μόνο που ακούς είναι η κύλιση των τροχών στην άσφαλτο. Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα, που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί, χαρίζει δυνατό τράβηγμα και επιτάχυνση από χαμηλά. Το iΟn κινείται σβέλτα σε ταχύτητες μέχρι 50-60 km/h. Όσο ανεβαίνει βέβαια η ταχύτητα το χάνει σταδιακά το νεύρο του. Ακόμη κι έτσι, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 15,9 sec, τιμή ελάχιστα μεγαλύτερη από αυτή ενός βενζινοκίνητου μίνι 1.000 κυβικών, όπως π.χ. το Chevrolet Spark.
Το μόνο που κάπως σε παραξενεύει είναι η αίσθηση των φρένων, τα οποία πιάνουν κάπως απότομα, κάτι που ωστόσο συνηθίζεται αρκετά γρήγορα. Αυτή η αίσθηση πιθανότατα οφείλεται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, χάρη στο οποίο κατά το φρενάρισμα παράγεται ρεύμα που στη συνέχεια διοχετεύεται στη μπαταρία. Είναι, με άλλα λόγια, η ίδια αίσθηση περίπου που έχουν και τα φρένα των υβριδικών.
Τελικά, το iΟn συμπεριφέρεται στο δρόμο σαν ένα κλασικό αυτοκίνητο πόλης. Είναι ευέλικτο και αρκετά άνετο, ενώ για μια ασφαλή οδική συμπεριφορά φροντίζει και το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP).
Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot iOn |
||
|
|
|
Μήκος x πλάτος x ύψος |
3474 x 1475 x 1608 mm |
|
Βάρος |
1.120 kg |
|
Πόρτες/ θέσεις |
4/4 |
|
Πορτμπαγκάζ |
168 lt |
|
Ηλεκτροκινητήρας |
Τύπος |
Μόνιμου μαγνήτη |
Ισχύς/ rpm |
64 PS/ 3.500-8.000 |
|
Ροπή/ rpm |
180Nm/ 0-2.000 |
|
Μετάδοση |
Στους πίσω τροχούς |
|
Μπαταρία |
Τύπος |
Ιόντων λιθίου |
Τάση |
330 V |
|
Ενέργεια |
20 KWh |
|
Επιτάχυνση |
0-100 km/h |
15,9 sec |
0-400 m |
20,7 sec |
|
0-1.000 m |
37,3 sec |
|
Τελική ταχύτητα |
130 km/h |
|
Αυτονομία |
150 km |
|
Εκπομπές CO2 |
0 g/km |
συμπέρασμα
Ένα από τα πρώτα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα δούμε στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2011, είναι ταυτόχρονα και ένα από τα καλύτερα. Εύκολα προσαρμόζεσαι στην οδήγησή του, μιας και θυμίζει ένα συμβατικό αυτόματο μίνι που απλώς δεν κάνει θόρυβο και δεν… ρυπαίνει.