Alfa Romeo MiTo 1.4 T 135 TCT
Με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέτη
- -
- -
με μια ματιά
Το σουπερμίνι της Alfa είναι το πρώτο μοντέλο του Gruppo Fiat που “φοράει” το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέτη TCT 6 σχέσεων.
γλυκά
- Ομαλή λειτουργία κιβωτίου TCT
- Απόδοση κινητήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Σχεδίαση
- Εκπομπές CO2
ξυνά
- Συνεργασία του Start&Stop με το TCT στις εκκινήσεις
- Πρακτικότητα καμπίνας
Μπορεί να είναι το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Alfa Romeo, ωστόσο οι Ιταλοί πρώτα στη MiTo εφαρμόζουν τις νέες τεχνολογίες τους, όπως το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς DNA και οι κινητήρες Multiair. Η νεότερη προσθήκη στο τεχνολογικό πακέτο της MiTo είναι το αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Twin Clutch Transmission (TCT), ή αλλιώς ο αντίπαλος του DSG της Volkswagen, για τους γνώστες. Αρχικά το TCT συνδυάζεται με τον 1.4 Multiair των 135 ίππων, ο οποίος διαθέτει και σύστημα Start&Stop.
Διπλός συμπλέκτης – διττός χαρακτήρας
O νέος επιλογέας ταχυτήτων στην κονσόλα και οι μοχλοί στο τιμόνι (paddles τα λένε…) είναι οι μόνες αλλαγές στο όμορφο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό. Ο επιλογέας έχει τις κλασικές θέσεις P (Parking), R (Όπισθεν), N (Νεκρά) και D (Drive), ενώ τα “+” και “-“ σημαίνουν πως μετακινώντας τον επιλογέα εμπρός και πίσω κατεβάζεις ή ανεβάζεις σχέση αντίστοιχα. Χειροκίνητες αλλαγές γίνονται και από τα paddles στο τιμόνι: με το δεξί ανεβάζεις και με το αριστερό κατεβάζεις. Η αλλαγή σχέσης γίνεται ομαλά και σχετικά γρήγορα στη χειροκίνητη λειτουργία, αν και στη ρύθμιση Dynamic του DNA θα ταίριαζε μια πιο ακαριαία αλλαγή.
Στην αυτόματη λειτουργία το TCT προσδίδει στη MiTo έναν πιο αγχολυτικό χαρακτήρα. Οι αλλαγές γίνονται αυτόματα, ομαλά και σωστά, ότι πρέπει δηλαδή για κίνηση στην μποτιλιαρισμένη πόλη ή σε μια χαλαρή βόλτα. Το μοναδικό μεμπτό σημείο του TCT εντοπίζεται στις απότομες εκκινήσεις όπου η συνεργασία τούρμπο κινητήρα-αυτόματου κιβωτίου-συστήματος Start&Stop παρουσιάζει κάποιες φορές αδυναμία. Η αδυναμία ιδανικής συνεργασίας έχει σαν αποτέλεσμα να σβήνει ο κινητήρας, γεγονός που προκαλεί έναν μίνι πανικό όταν π.χ. είσαι πρώτος στο φανάρι.
Go twin, go green
Αντίθετα με ότι συμβαίνει συνήθως, η αυτόματη έκδοση της MiTo είναι ταχύτερη και περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον και… την τσέπη συγκριτικά με τη χειροκίνητη. Οι 135 ίπποι ξεδιπλώνονται καλύτερα στις επιταχύνσεις, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 8,2 sec (έναντι 8,4 της χειροκίνητης έκδοσης), η μέση κατανάλωση να πέφτει στα 5,5 lt/100 km (από 5,6) και οι εκπομπές CO2 στα 126 g/km (από 129).
Στο λανσάρισμα στην ελληνική αγορά η MiTo TCT προσφέρεται με τον 1.4 Turbo Multiair των 135 ίππων και μόνο στην πλούσια έκδοση Distinctive, με επιπλέον κόστος € 1.300. Στο άμεσο μέλλον το TCT θα βρει τη θέση του και στη Giulietta, ενώ τα επόμενα νέα για τη MiTo έρχονται στα τέλη του 2011, όταν κάτω από το καπό της θα “φωλιάσουν” οι νέοι κινητήρες Twin-Air.
συμπέρασμα
Το TCT αξίζει σε γενικές γραμμές το επιπλέον κόστος. Προσθέτει στη MiTo το στοιχείο της ξεκούραστης οδήγησης που χαρακτηρίζει τα αυτόματα κιβώτια χωρίς να αφαιρεί κάτι από την δυναμική της προσωπικότητα. Θα πρέπει όμως οι τεχνικοί της Alfa να προσέξουν λίγο περισσότερο τη συνεργασία μεταξύ του TCT και του συστήματος Start&Stop στις εκκινήσεις. Προσωπικά, θα προτιμούσα τη χειροκίνητη έκδοση που ταιριάζει καλύτερα στη σπορ φιλοσοφία της MiTo.