Subaru Trezia 1.3
Ένα κόμπακτ MPV που θρονιάζεται στην γκάμα της Subaru και ίσως αποδειχθεί θησαυρός
- -
- -
με μια ματιά
Το alter ego του Toyota Verso S, με μάτια και πρόσωπο Subaru.
Η ανάγκη για περισσότερο green στόλο και εξασφάλιση διαβατηρίου στην αυστηρή ευρωπαϊκή αγορά, ανοίγει τα μυαλά των εταιρειών για δραστικές κινήσεις. Συνεργασίες, κοινοπραξίες και όμοιες συμφωνημένες εφαρμογές είναι το μυστικό για γρήγορο αποτέλεσμα προς μια green πολιτική. Ανέκαθεν, για την Subaru, η προτεραιότητα εστίαζε παραδοσιακά σε οδηγικές αξίες με δόγμα της τον επίπεδο κινητήρα και την τετρακίνηση. Αν πέρναγε από την καρέκλα της ψυχανάλυσης, το πόρισμα που θα έβγαινε θα αφορούσε μια εταιρεία με εξωστρέφεια ως προς τα αυτοκίνητα που αφορούν επιδόσεις και εσωστρέφεια απέναντι στις δημοφιλείς κατηγορίες, για τις οποίες σπανίως η ιαπωνική μάρκα αφιέρωνε τον πολύτιμο χρόνο της. Τελευταίο δικό της μικρό προτζεκτ ήταν το Justy της δεκαετίας του ΄80 και έκτοτε περιοριζόταν σε συνεργασίες πότε με την Suzuki και πιο πρόσφατα με την Daihatsu, μόνο και μόνο για την συμμετοχή στην μικρή κατηγορία. Αυτή την φορά όμως, η Subaru πήρε πιο ζεστά το μήνυμα της εκπροσώπησης στις μικρές κατηγορίες. Φυσικά, η λογική της συνεργασίας δεν έπαψε να υφίσταται, όμως ο ρόλος της τώρα είναι πιο ενεργός και πιο φιλόδοξος. Η συμφωνία ήρθε με την Toyota για ένα φρέσκο και επίκαιρο κόμπακτ MPV σε διαστάσεις της κατηγορίας B, και οποιαδήποτε ομοιότητα με το νέο Verso-S μόνο τυχαία δεν πρέπει να θεωρείται.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση
- Πρακτικότητα
- Χώροι
- Λειτουργικότητα
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξυνά
- Τηλεσκοπική ρύθμιση τιμονιού μόνο στην έκδοση Sport
- Θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες
Το κυνήγι του θησαυρού
Με ονομασία που προκύπτει από το Treasure, που σημαίνει θησαυρός, το Trezia προσπαθεί να εκφράσει όλα τα χαρίσματα που αναζητά κανείς από ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Kατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής που φτιάχνεται και το «αδερφό» Verso-S, στην δοκιμασμένη από τις θεομηνίες χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Σύμφωνα με την Subaru, παραπάνω από 100 μηχανολόγοι της εταιρείας συμμετείχαν στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, ενώ η διαφοροποίηση εκτός από τα σήματα του κάθε κατασκευαστή προκύπτει κυρίως από σχεδιαστικές λεπτομέρειες της εξωτερικής εμφάνισης. Λογικό είναι στην Subaru να «φέρουν» το Trezia στα χαρακτηριστικά της φίρμας και οι αλλαγές σε μάσκα, προφυλακτήρες, φανάρια, καπό, φτερά και τάσια τροχών έδωσαν το ανάλογο στίγμα εικόνας.
Με μήκος λίγο κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3.990 mm), πλάτος 1.695mm και ύψος 1.595 mm, το Trezia προσφέρεται ως η κόμπακτ, μυώδης αλλά και βολικη μίνι MPV λύση που δεν θα αρνηθεί την καθημερινότητα της σύγχρονης οικογένειας ούτε θα δυσκολέψει την ζωή του οδηγού με τις διαστάσεις του. Ταυτόχρονα οι ακροβολισμένοι τροχοί και το μεταξόνιο των 2.550 mm εξασφαλίζουν χωροταξικά μια ευρύχωρη καμπίνα, εμπνευσμένη με λειτουργικές και πρακτικές πολυμορφικές λύσεις. Στο νοικοκυρεμένο και σύγχρονο ταμπλό η πληροφόρηση και η εργονομία σε κάνει να αισθάνεσαι σπίτι σου, ενώ το ποιοτικό αποτέλεσμα είναι πειστικό τόσο για την διατήρησή του στον χρόνο όσο και για την φινέτσα που αναζητά κανείς από το αυτοκίνητό του. Μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά, όμως είναι σωστά φινιρισμένα δημιουργώντας μια σύγχρονη εικόνα που υποστηρίζεται από την γενικότερη σχεδίαση. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων θα βολέψουν τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ κρυφές εσωχές και έξτρα αποθηκευτικό χώρο θα βρείτε και στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Η καμπίνα εξασφαλίζει μεγάλους και άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και φυσικά εκπληρώνει τα δεδομένα της κατηγορίας, τόσο στις επιβατικές του ανέσεις όσο και στον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές. Τα 429 λίτρα είναι εξαιρετικά για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ αρκεί μια κίνηση από τον χώρο αποσκευών για την πλήρη αναδίπλωση και βύθιση των πίσω καθισμάτων ώστε να κερδίσετε ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.388 λίτρων!
Το Trezia θα είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις (1.3i και 1.3i Sport) με εντυπωσιακό επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική των € 15.490 που περιλαμβάνει στάνταρ VDC, επτά αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), κλιματισμό, ραδιο-Cd με MP3 και είσοδο για εξωτερικές πηγές ήχου, ηλεκτρικά παράθυρα/ κλειδαριές/ καθρέφτες και υπολογιστή ταξιδίου. Η έκδοση Sport έξωτερικά ξεχωρίζει κυρίως από τους τροχούς ελαφρού κράματος 16’’, τους προβολεις ομίχλης και κάποιες λεπτομέριες χρωμίου. Στο εσωτερικό οι διαφορές εστιάζονται στα δυο επιπλέον ηχεία στο ηχοσύστημα (6 συνολικά), στην τηλεσκοπική ρύθμιση στο δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και στην δερμάτινη επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων. Ακόμη, εκτός από τα χρωμιωμένα χερούλια στις πόρτες, η πλουσιότερη έκδοση διαθέτει το σύστημα διαμόρφωσης χώρου δυο επιπέδων στο πορτ μπαγκάζ.
Ζωηρό και οικογενειακό
To Trezia, ως στενός συγγενής του Toyota Verso-S, μοιράζεται αρχιτεκτονική ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και το γνωστό κινητήριο σύνολο των 1,3 λίτρων με Dual VVT-i. Με 99 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., 125 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., σπιρτόζικη διάθεση και χάρις το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με την σωστή κλιμάκωση που εξυπηρετεί επιδόσεις και κατανάλωση, το Trezia προσφέρει ζωηρές επιδόσεις στο ελαφρύ (1.070 κιλά), αλλά στιβαρό αμάξωμα. Μπορεί τα 170 km/h τελικής ταχύτητας και τα 13,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση να μην εντυπωσιάζουν σαν νούμερα, όμως συνδυάζονται από αμεσότητα απόκρισης και ταυτόχρονα καθαρό προφίλ, κάτι που ερμηνεύεται από τα 5,5 lt/100km μέσης κατανάλωσης και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 (127 gr/km).
Πίσω από το τιμόνι απολαμβάνεις αμφιθεατρική θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα γύρω-γύρω και ευκολία χειρισμών. Η φιλικότητά του είναι εξασφαλισμένη, ενώ ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό ακολουθεί με συνέπεια στον βαθμό που του επιτρέπει η φιλοσοφία κατασκευής του. Η ουσία είναι ότι το νέο πολυμορφικό supermini της Ιαπωνικής εταιρίας διευρύνει την γκάμα επιλογών και μαζί με τα Verso-S και Jazz, κατέχουν την υπόθεση κόμπακτ MPV στα χέρια τους.
συμπέρασμα
Η αλήθεια είναι ότι έλειπε η Subaru από τα χαμηλά κλιμάκια μεγέθους και το Trezia είναι ένας καλός λόγος για να απασχολήσει τους ενδιαφερόμενους των μικρών κατηγοριών και δη των κόμπακτ MPV. Απουσιάζουν βέβαια οι παραδοσιακές αξίες της εταιρείας, όπως ο επίπεδος κινητήρας και η τετρακίνηση, όμως η φιλικότητα και ο πρακτικός, οικονομικός και εγγυημένος χαρακτήρας ενός Toyota εξασφαλίζει τα εχέγγυα επιτυχίας που αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο ιαπωνικό αυτοκίνητο. Από εκεί και ύστερα είναι θέμα αποδοχής του κοινού κάτι που φυσικά εξαρτάται και από την οικονομική και επικοινωνιακή πολιτική της εταιρείας. Τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά για το Trezia το οποίο συμπληρώνει το κενό μεταξύ Justy και Impreza ως μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την νεοσύστατη αστική οικογένεια.