Kia Rio 1.4
Το νέο Rio έρχεται να χορέψει samba τον ανταγωνισμό της λαοφιλέστατης και πολυπληθέστατης κατηγορίας των supermini.
- -
- -
με μια ματιά
Ένα σύγχρονο supermini με δυτική φιλοσοφία και ανέσεις που θα αναστατώσει τον ανταγωνισμό.
Ξεκίνησε την σταδιοδρομία του στην αυγή της νέας χιλιετίας ως ταπεινός και πιστός εργάτης σε παλιομοδίτικη sedan εκτέλεση και πέρασε στην δεύτερη γενιά του το 2005 φορώντας το hatchback κουστούμι του, σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει το ρεύμα της κατηγορίας. Όλα αυτά τα χρόνια κέρδισε την εκτίμηση για την αξιοπιστία του, όμως ουσιαστικά έλειπε η σύγχρονη δυτική φλόγα από το DNA του. Χρειαζόταν τον εκσυγχρονισμό για να κάνει την δυναμική είσοδο στην κατηγορία με την μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά που είναι τα supermini και ουσιαστικά αποτελούσε το μεγάλο κενό στην επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε γκάμα της Kia. Το entry level Picanto, από την πρώτη του εμφάνιση και επί σειρά ετών απογείωνε εμπορικά την εταιρεία, το Cee’d επαναπροσδιόρισε την θέση της στον δυτικό κόσμο που καλωσόρισε με εκτίμηση τα Soul και Venga, ενώ προσφάτως το Sportage και η νέα γενιά Picanto δημιούργησαν υψηλές προσδοκίες για μελλοντική επιτυχία. Τι έλειπε από το γλυκό της Kia; Μα, φυσικά το ενδιάμεσο σκαλοπάτι που θα ένωνε την κατηγορία μίνι με αυτήν των μικρομεσαίων!
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Κινητήρες
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Τιμή
- Επταετής εργοστασιακή εγγύηση
ξυνά
- Περιορισμένη ορατότητα πίσω
- Μακριές σχέσεις στον 1.4
Τιμές - Προσφορές
Η εμπορική διάθεση του Rio ξεκινάει μέσα στον Σεπτέμβρη σε τρεις εκδόσεις κινητήρων και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού για την φαινομενικά εμπορικότερη των 1.2 λίτρων και 85 ίππων. Ο μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας των 109 ίππων καθώς και ο μικρός turbodiesel των 75 ίππων θα προσφέρονται αποκλειστικά στην πλουσιότερη έκδοση Cosmic. Θα υπάρχει ειδική προσφορά €1.200 που θα ισχύει για παραγγελίες έως 30/9/11, ενώ όσοι επωφεληθούν της προσφοράς θα κερδίσουν επιπλέον δωρεάν το service των δυο πρώτων χρόνων! Αναλυτικότερα οι τιμές και οι εκδόσεις έχουν ως εξής:
NEW RIO
Αρχική τιμή
Ειδική Προσφορά
Τελική Τιμή
1.2 INSTYLE 5D
12.790
1.200
11.590
1.2 UPTOWN 5D
13.590
1.200
12.390
1.2 COSMIC 5D
14.890
1.200
13.690
1.4 COSMIC 5D
15.590
1.200
14.390
1.1 DIESEL INSTYLE 5D
14.390
1.200
13.190
Παρόν!
Επιτέλους το supermini της Kia δεν θα φορτώνει το απουσιολόγιο της λαοφιλέστατης κατηγορίας. Μόνο στην χώρα μας η κλάση B κατέχει το εντυπωσιακό 38% στο σύνολο της αγοράς, και είναι προφανές το όφελος για έναν κατασκευαστή που διαθέτει ένα αξιοπρεπές όπλο στην μάχη της κατηγορίας. Η 3η γενιά Rio που σύντομα θα βρίσκεται στις εκθέσεις, ευελπιστεί όχι μόνο να ανατρέψει την ιστορία της εταιρίας στην κατηγορία, αλλά να απογειώσει τις κριτικές υπέρ του σε μια ομολογουμένως δύσκολη κατηγορία με υπεράριθμους εκπροσώπους και παραδοσιακούς πρωταγωνιστές. Οι άνθρωποι της Kia μπορούν να καυχιούνται ότι συνέλαβαν εύστοχα το νόημα επιθυμίας των εν δύναμη αγοραστών. Οι συνήθεις προσδοκίες του κοινού της κατηγορίας εκτός από εύπεπτη, χαριτωμένη έως δυναμική σχεδίαση, αναζητά επίσης υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, χαρακτηριστικά και αίσθηση μεγαλύτερων κατηγοριών, χώρους και αποδοτικούς κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση. Το νέο Rio με την πρώτη ματιά πείθει ότι δεν είναι απλά ένα κομψό και χαριτωμένο δημιούργημα. Αν μείνεις όμως στην εμφάνιση δεν έχεις παρά να υποκλιθείς στην έμπνευση που ήρθε από την ομάδα που επιμελείται ο αρχισχεδιαστής της Kia, Πέτερ Σράιερ. Έντονα δυναμικό με συνδυασμό καμπύλων και ακμών στο κορμί του, το νέο Rio κουμπώνει στα σύγχρονα δεδομένα που ορίζει η γενιά του. Μόλις 20 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του με το μήκος να κλειδώνει στα 4.045 mm, το πλάτος στα 1.720 mm(+ 25 mm) και το ύψος στα 1.455 mm(- 15 mm) το νέο supermini της φίρμας έχει κερδίσει σε σπορτίφ αισθητική, χωρίς να ξεχνάει τους εσωτερικούς του χώρους. Πριν περάσουμε όμως στα ενδότερα, σύγχρονες λεπτομέρειες όπως τα LED ημέρας, του δίνουν μια premium εσάνς που για τους δύσπιστους, δεν περιορίζεται μόνο εκεί. Μια ματιά στο σαλόνι επιβεβαιώνει ότι ο σύγχρονος απόγονος του Rio εσωκλείει ευρωπαϊκή φινέτσα τόσο στον σχεδιασμό όσο και στον διάκοσμο, ενώ το ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνουν οι κορυφαίες εκδόσεις προσφέρουν bonus πολυτέλειας και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από πρωτοκλασάτους ανταγωνιστές. Αξίζει να αναφερθούν οι τρεις επιλογές διχρωμίας στο ταμπλό που ανεβάζει το πρεστίζ, αλλά κυρίως το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση που εκτός των 6 αερόσακων και του ESP, περιλαμβάνει τις επίκαιρες ηλεκτρικές ανέσεις, Α/C και MP3 CD player με ΑUX, θύρα USB καθώς και χειριστήρια ρύθμισης από το τιμόνι. Η ενδιάμεση έκδοση κερδίζει επιπλέον τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, την ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεφτών, τους αισθητήρες φώτων και το Bluetooth, καθώς και ουσιαστικές ή αισθητικές λεπτομέρειες όπως τα φώτα ημέρας LED, φλας στους εξωτερικούς καθρέφτες, δέρμα σε επιλογέα και τιμόνι. Η κορυφαία έκδοση περιλαμβάνει επιπλέον μεταξύ άλλων τους αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, τον ηλεκτρονικό κλιματισμό, το Start Button και τις ζάντες αλουμινίου, ενώ στον μακρύ προαιρετικό κατάλογο θα συναντήσετε premium στοιχεία εξοπλισμού όπως cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, καθώς και συστημα Navigation με οθόνη 7’’.
Μέρος της ορατότητας προς τα πίσω έχει θυσιαστεί στον βωμό του design, όμως αυτό είναι το μόνο ουσιαστικό φάουλ που μπορεί να του προσάψει κανείς και δεν είναι αποκλειστικότητα στο supermini της Kia. Τα υλικά είναι βελτιωμένα και καλοφινιρισμένα, τα σκληρά τμήματα έχουν περιοριστεί και σε συνδυασμό με την προσεγμένη συναρμολόγηση κερδίζει δικαίως την ποιοτική ταμπέλα. Το κομψό σαλόνι προσφέρει γενναιόδωρα τους χώρους του στους επιβάτες και μερίδιο ευθύνης έχει και το μεγάλο, αυξημένο κατά 70 mm σε σχέση με τον προκάτοχο, μεταξόνιο των 2.570 mm. Εξαιρετικός χώρος για υψηλόσωμους επιβάτες εμπρός και ικανότατος για τους πίσω που θα εκτιμήσουν την ήσυχη καμπίνα ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες. Εκτός από την απροβλημάτιστη εργονομία και τους κλασικούς αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό, το Rio επιφυλάσσει και έναν μεγάλο χώρο για τις αποσκευές, χωρητικότητας 288 λίτρων, που με την ανάκλιση των καθισμάτων διαμορφώνεται σε περισσότερα από 920 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.
Rioμε μπρίο
Όταν η αισθητική συνδυάζεται με τεχνολογία, το supermini της Kia έχει κάθε λόγο να νιώθει σίγουρο για το δυναμικό του κομμάτι που αφορά την απόδοση, την συμπεριφορά και τις επιδόσεις του στο δρόμο. Στην γκάμα των κινητήρων συναντάμε τους δυο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες των 1.2 και 1.4 λίτρων τεχνολογίας CVVT, ενώ στους τουρμποdiesel ο μικρότερος των 1.1 λίτρων θα σταδιοδρομήσει και στην χώρα μας και πιθανόν αργότερα επιστρατευτεί και ο αντίστοιχος των 1.4 λίτρων. Με 85 ίππους και 121 Nm ροπής ο 1200άρης αναμένεται να εισπράξει την μερίδα του λέοντος στην γκάμα πωλήσεων, ενώ όσοι απέχουν από τις απαγορευμένες περιοχές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης σίγουρα να βρουν ενδιαφέρουσα την μικρή τουρμποdiesel έκδοση με τους 75 ίππους και τα 170 Nm ροπής. Η τελευταία έκδοση μάλιστα σύμφωνα με την εταιρία καταναλώνει μόλις 3,2 lt/100 km και εκπέμπει εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους (CO2: 85 gr/km), όμως προϋπόθεση για αυτές τις τιμές είναι εκτός από το προαιρετικό σύστημα ISG(σύστημα Start&Stop που περιλαμβάνει και ένδειξη Shift-Up) και το κλειστό A/C! Η πλούσια έκδοση με τον 1.4 των 109 ίππων και των 137 Nm ροπής που είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε μας ξάφνιασε ευχάριστα με την συνολική του εικόνα. Καλοδεμένο σύνολο που αντιμετώπιζε με άνεση, φιλικότητα και ασφάλεια οποιαδήποτε διαδρομή και χωρίς να απαιτεί συμβιβασμούς από τον οδηγό. Το Rio απορροφούσε σωστά και με πληροφόρηση τις ανωμαλίες, ακολουθούσε πιστά τις εντολές, και αν είχε λιγότερο τεχνητή αίσθηση από το τιμόνι θα δημιουργούσε άμεσα αναταράξεις στις κορυφαίες προτάσεις τις κατηγορίας. Το ESP επεμβαίνει διακριτικά, τουλάχιστον στο πορτογαλικό οδόστρωμα, δίχως να ξενερώνει το οδηγό του και το μόνο που αναζητά από τον τελευταίο είναι να διατηρεί τις στροφές ψηλά για να εκμεταλλευτεί πλήρως την απόδοση του κινητήρα. Οι απλωμένες σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο για να πετύχει χαμηλές τιμές κατανάλωσης(5,3 lt/100km) και ρύπων(CO2: 128 gr/km) είναι αναγκαίες στην εποχή μας, όμως στραγγαλίζουν τις επιδόσεις που παρόλα αυτά μόνο κακές δεν εμφανίζονται στην θεωρία αλλά και στην πράξη. Με τελική ταχύτητα στα 183 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,5’’ το Rio εκμεταλλεύεται άριστα το ελαφρύ του βάρος και αξιοποιεί τις δυνατότητες του κινητήρα, ενώ η ήσυχη κύλιση και οι απλωμένες σχέσεις του δίνουν μια ξεχωριστή θέση στα μικρά ταξιδιάρικα αυτοκίνητα της αγοράς. Εν αναμονή και του μικρότερου 1.200άρη κινητήρα για εντυπώσεις στα πάτρια εδάφη, το Rio κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης και δείχνει ότι μόνο εύκολος αντίπαλος δεν θα είναι για τους ανταγωνιστές του.
συμπέρασμα
Η Kia έχει χτίσει ένα καλό όνομα με βάση την πιστότητα και αξιοπιστία των κατασκευών της και τα τελευταία δείγματα κάνουν σαφές ότι δεν μένει μόνο στις παραδοσιακές της αξίες. Cee’d, Soul, Venga και προσφάτως τα νέα Sportage και Picanto έχουν περάσει την Kia στην απέναντι όχθη της δημιουργικής σχεδίασης και δυτικής φιλοσοφίας. Η 3η γενιά Rio αποδεικνύει περίτρανα την δυναμική των Κορεατών που δεν επαναπαύθηκαν στην εκπροσώπηση, αλλά έριξαν στο τραπέζι της κατηγορίας B, ένα mainstream supermini που εκ πρώτης όψεως δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τον πρωτοκλασάτο ανταγωνισμό.