KIA pro_ceed GT
Η Kia κλείνει το μάτι στα GTi με το καλά προπονημένο procee’d GT επιδεικνύει τις σπορ φιλοδοξίες του σε κάθε επίπεδο
- -
- -
Η νέα εποχή για την KIA είναι ήδη εδώ και το pro_cee’d GT έρχεται να υπογραμμίσει της φιλοδοξίες της εταιρείας. Το νέο pro_ cee’d δεν αρκείται στο ρόλο του καλοφτιαγμένου μικρομεσαίου, αλλά φιλοδοξεί να αναλάβει με την έκδοση GT δραστηριότητα στην απαιτητική κατηγορία των hot-hatch.
Σχεδιασμένο στην Ευρώπη υπό τη διεύθυνση του Peter Schreyer, το
«σουλούπι» του pro_cee’d GT ξεχωρίζει χάρη στην εμπρός κυψελωτή
μάσκα, τους νέους προφυλακτήρες με άκρως επιθετικές αναλογίες, τις
αεροδυναμικές πλαϊνές ποδιές, τα χαρακτηριστικά εμπρός LED φώτα
ημέρας, τα νέα φώτα ομίχλης, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, τους
τροχούς των 18 ιντσών και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Το
σχήμα σε κάθε περίπτωση εκπέμπει δυναμισμό και ισορροπία,
μεταφράζοντας με σωστό τρόπο τις προσδοκίες των σχεδιαστών και
βάζοντας το κατάλληλο «δόλωμα» στο ενθουσιώδες νεανικό κοινό στο
οποίο και κυρίως απευθύνεται. Θετικά ερεθίσματα και από το
εσωτερικό, στο οποίο η απτή ποιότητα της νέας γενιάς cee’d
συνδυάζεται με μοντέρνα σχεδίαση και πλούσιο εξοπλισμό. Οι σπορ
λεπτομέρειες σε τιμόνι και πεντάλ, το ψηφιακό όργανο που βρίσκεται
σε πρώτο πλάνο στα μάτια του οδηγού και τα ιδανικά για την
περίσταση σπορ καθίσματα της Recaro, ενισχύουν το θετικό κλίμα και
λειτουργούν υπέρ της σπορ διάθεσης, που θέλει να καλλιεργήσει το
coupe hatchback της KIA.
Δυνατό χαρμάνι
Το βασικό ενδιαφέρον στην κουλτούρα του pro_cee’d GT προκαλεί όπως είναι φυσικό ο turbo κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων. Με χρήση άμεσου ψεκασμού και μιας τουρμπίνας twin scroll αποδίδει 204 ίππους και 240 Nm ροπής, τα οποία μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Απόδοση ικανή για 0-100 km/h σε 7,9 sec, μέγιστη ταχύτητα 230 km/h, αλλά και με μέση κατανάλωση καυσίμου στα 7,4 lt/100 km. Την υψηλή ιπποδύναμη του κινητήρα έρχονται να συμπληρώσουν αλλαγές στην ανάρτηση, η οποία διαθέτει πλέον σαφώς πιο επιθετικές ρυθμίσεις, με σκοπό τον έλεγχο της υποστροφής και των κλίσεων του αμαξώματος. Συγκεκριμένα, σε σχέση με το απλό pro_cee’d, τα εμπρός αμορτισέρ είναι 30% πιο σκληρά στην εκτόνωση και κατά 10% σε συμπίεση, ενώ για τα πίσω αμορτισέρ τα ποσοστά είναι 50% και 200% αντίστοιχα, με τα ελατήρια να είναι 10% πιο σκληρά εμπρός/πίσω. Επίσης, οι αντιστρεπτικές είναι ελαφρώς παχύτερες (19 mm από 18 mm) και στους δύο άξονες. Στα παραπάνω προσθέστε τα αεριζόμενα δισκόφρενα 300 mm εμπρός και τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών (225/40/18) που προσφέρουν και το ανάλογο οπτικό ερέθισμα.
Το «πικάντικο» pro_cee’d GT αναμένεται να κοστίζει περί τα
24.000+ ευρώ στην χώρα μας, ενώ για τους λάτρεις της πρακτικότητας
δεν θα λείπει και μια 5θυρη έκδοση, βασισμένη στο αμάξωμα του cee’d
(GT).
Το άρθρο προέρχεται από το τρίτο τεύχος του GOCAR Magazine. Απόλαυσε τη
μοναδική του διαδραστικότητα και την καλοκαιρινή του διάθεση στο
iΡad σου, κάνοντας δωρεάν download στο ΑppStore.