Πως είναι το νέο Ford Fiesta από κοντά;
Πετάξαμε στην Κολωνία για να δούμε LIVE την αποκάλυψη του ολοκαίνουργιου Ford Fiesta και αναφέρουμε
- -
- -
Το Ford Fiesta σε αριθμούς
1976: Η χρονιά που πρωτοπαρουσιάστηκε.
8: Οι γενιές του μοντέλου μαζί με τη νέα.
18.000.000: Οι πωλήσεις του περίπου μέχρι το 2016.
Νο 1 σε πωλήσεις μικρό αυτοκίνητο στην Ευρώπη για 4 συνεχόμενες χρονιές.
Νο 2 σε πωλήσεις μοντέλο ανεξαρτήτως κατηγορίας στην Ευρώπη τα 6 από τα τελευταία 7 χρόνια.
30%: η μείωση του αρμού μεταξύ οροφής και πορτμπαγκάζ.
7%: η μείωση θορύβων από το δρόμο.
10% βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές.
8% μείωση αποστάσεων φρεναρίσματος.
48%: το ποσοστό των εκδόσεων Titanium από τις συνολικές πωλήσεις του Fiesta το 2016.
60.000: Οι κύκλοι δοκιμών στους οποίους υποβάλλονται τα μαξιλάρια των καθισμάτων για να διασφαλιστεί η αντοχή τους.
36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές του αμαξώματος, όπως το πάνω τμήμα των νέων κολόνων Β.
97: Τα g CO2 /km που εκπέμπει ο ανανεωμένος 1.0 EcoBoost με αρχιτεκτονική μειωμένων τριβών.
82: Τα g CO2 /km που εκπέμπει ο 1.5 TDCi diesel των 85 ίππων.
29 Νοεμβρίου, 8 το βράδυ, με -3 βαθμούς Κελσίου έξω και πάνω από 4.000 δημοσιογράφους, εργαζόμενους και dealers στις ζεστές εγκαταστάσεις της Ford... Βρισκόμαστε στην Κολωνία, στην πανευρωπαϊκή εκδήλωση Go Further και περιμένουμε με αγωνία την αποκάλυψη του ολοκαίνουργιου Fiesta. Τη νέα γενιά ενός μοντέλου που πρωτοπαρουσιάστηκε 40 χρόνια πριν (1976), έχει φτάσει σχεδόν τις 18 εκατομμύρια πωλήσεις και παρότι ανανεώθηκε τελευταία φορά το 2013 παραμένει ακόμη και σήμερα ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας.
Αφού ακούσαμε πολλά κι ενδιαφέροντα για τη φιλοσοφία της Ford
και γνωρίσαμε τον 13χρονο Eddy που έστειλε
επιστολή στον Jim Farley (Πρόεδρο της εταιρίας
στην Ευρώπη) με τις ιδέες του για το μέλλον της μάρκας, έφτασε η
ώρα. Τα φώτα χαμηλώνουν και πίσω απο το Segway του καμεραμάν
ακολουθούν δυο ολοκαίνουργια Fiesta, διαφορετικά μεταξύ τους. Στο
μικρό κομβόι προστίθενται αλλά δυο αυτοκίνητα. Το χορό σέρνει το
τρίθυρο Vignale έχοντας ξοπίσω του το σπορ ST-Line, το 5θυρο
Titanium και το Active με λουκ crossover. Τέσσερα Fiesta, τέσσερις
εκδόσεις με εμφανείς διαφορές στη σχεδίαση αλλά και στο χαρακτήρα.
Που το πάει τελικά η Ford με το νέο της supermini;
Τις λεπτομέρειες για τις αλλαγές, τους κινητήρες και τις εκδόσεις
τις γνωρίζετε ήδη - και αν όχι, πατήστε εδώ για να τις δείτε. Εδώ θα μου
επιτρέψετε μια πιο προσωπική άποψη, μιας και είχα την ευκαιρία να
δω το νέο Fiesta από κοντά. Καταρχήν, η σχεδίαση. Δεν έχουμε να
κάνουμε με ρηξικέλευθη αλλαγή, αλλά για μια λογική εξέλιξη.
Εξωτερικά έχει αλλάξει περισσότερο στο πίσω μέρος συγκριτικά με το
εμπρός που θυμίζει λίγο το Focus, αλλά και στο πλάι που η βασική
φόρμα παραμένει Fiesta. Ειδικά μπροστά, το νέο μοντέλο δείχνει πιο
κομψό με τη χαρακτηριστική μάσκα της Ford να είναι πλέον πιο
αρμονικά προσαρμοσμένη στο μούτρο του Fiesta. Οι διαστάσεις
αυξήθηκαν συνολικά αλλά σε λογικά πλαίσια, με το μήκος να φτάνει τα
4.040 mm (+71), το πλάτος τα 1.730 mm (+10) και το ύψος τα 1.483 mm
(-12). Γενικά, βλέποντάς το αντιλαμβάνεσαι άμεσα πως πρόκειται για
το νέο Fiesta, χωρίς όμως να το μπερδεύεις με το μοντέλο που
αντικαθιστά.
Όπως άλλωστε μου εξήγησε ο Γιώργος Σαριδάκης,
υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης για το Fiesta καθώς και αλλά
αυτοκίνητα της Ford, το προηγούμενο μοντέλο είχε κάνει μεγάλο άλμα
στην αισθητική και το τωρινό δεν χρειαζόταν να κάνει το ίδιο. Έτσι,
οι σχεδιαστές επέλεξαν να συνεχίσουν στη ίδια γραμμή
εκμεταλλευόμενοι όλα τα καλά στοιχεία του τωρινού σχήματος και
δίνοντας έμφαση στον εκμοντερνισμό της σχεδίασης. Ειδικά πίσω, τα
νέα φωτιστικά σώματα συντελούν σε μια οριζόντια λογική που εκτός
από την εμφάνιση ωφελεί και την πρακτικότητα, μεγαλώνοντας το
άνοιγμα του πορτμπαγκάζ. Στόχος ήταν το αυτοκίνητο να θυμίζει
Fiesta αλλά και να δείχνει ξεκάθαρα καινούργιο. Και προσωπικά
νομίζω πως το πέτυχαν. Με τον Γιώργο Σαριδάκη που γεννήθηκε στην
Κρήτη και εργάζεται στη Ford από το 2000, θα έχουμε την ευκαιρία να
τα πούμε πιο αναλυτικά, σύντομα.
Μέσα, το Fiesta άλλαξε εντελώς. Μοντέρνα σχεδίαση, μελετημένη
εργονομία, βελτιωμένη ποιότητα υλικών και συναρμογής, άνετα
καθίσματα και ευχάριστος διάκοσμος είναι τα πρώτα που σε κερδίζουν
μόλις μπεις στο εσωτερικό. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8
ιντσών που εξέχει από την κονσόλα. Μεγάλη και στο σωστό ύψος για να
τη χειρίζεσαι εύκολα χωρίς να αποσπάται πολύ η προσοχή σου.
Δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον νέο πίνακα οργάνων με
οθόνη TFT 4,2 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών, καθώς τα αυτοκίνητα
ήταν με κλειστό διακόπτη. Τεχνολογίες και συστήματα έχουν έρθει από
τα μεγαλύτερα μοντέλα της Ford για να αναβαθμίσουν την
συνδεσιμότητα, την ψυχαγωγία και την ασφάλεια, όπως το infotainment
SYNC3 από όπου ελέγχονται τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα
συνδεδεμένα smartphones με φωνητικές εντολές σε απλή γλώσσα.
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στον ήχο με τη συνδρομή της B&O
PLAY, ενώ η έκδοση Vignale προσφέρει απαράμιλλη για την κατηγορία
πολυτέλεια. Κερδισμένοι είναι και οι χώροι που επαρκούν ακόμη και
για μια τετραμελή οικογένεια χάρη στο μεταξόνιο των 2.493 mm, τα
λεπτότερα εμπρός καθίσματα και το πορτμπαγκάζ των 303 λίτρων.
Στα μηχανικά, εκτός από τον πολυβραβευμένο 1.000άρη EcoBoost
βενζίνης με 100, 125 και 140 ίππους θα προσφέρεται ένας
ατμοσφαιρικός 1.1 με 70 και 85 PS. Σε diesel, υπάρχει ο 1.5 TDCI σε
εκδόσεις των 85 και 120 ίππων. Στα του πλαισίου, η βασική δομή
παραμένει ίδια αλλά κάθε εξάρτημα έχει βελτιωθεί με στόχο το
καλύτερο κράτημα και την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Η Ford
λέει πως το νέο supermini της παραμένει κορυφαίο σε οδηγική
απόλαυση, τομέας που θα διακρίνεται ακόμη περισσότερο η έκδοση ST
Line που έχει 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση, αλλά και πως είναι το πιο
προηγμένο μικρό αυτοκίνητο με τεχνολογίες όπως το σύστημα
αναγνώρισης πεζού στο δρόμο, ακόμη και τη νύχτα. Η παραγωγή του
νέου Fiesta θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2017, ενώ στην Ελλάδα το
περιμένουμε Σεπτέμβριο με Οκτώβριο.
FORD FIESTA 2017
Βενζινοκινητήρες |
Κιβώτιο |
Εκπομπές CO2 (g/km)* |
1.1 70 PS |
5άρι χειροκίνητο |
101 |
1.1 85 PS |
5άρι χειροκίνητο |
101 |
1.0 EcoBoost 100 PS |
6άρι χειροκίνητο |
97 |
1.0 EcoBoost 100 PS |
6άρι αυτόματο |
- |
1.0 EcoBoost 125 PS |
6άρι χειροκίνητο |
98 |
1.0 EcoBoost 140 PS |
6άρι χειροκίνητο |
102 |
Κινητήρες Diesel |
Κιβώτιο |
Εκπομπές CO2 (g/km)* |
1.5 TDCi 85 PS |
6άρι χειροκίνητο |
82 |
1.5 TDCi 120 PS |
6άρι χειροκίνητο |
89 |
Εκδόσεις Fiesta |
Active |
ST-Line |
Titanium |
Trend |
Vignale |
Τεχνολογίες Υποστήριξης Οδηγού |
Active Park Assist with Perpendicular Parking |
Adaptive Cruise Control |
Adjustable Speed Limiter |
Auto High Beam |
Blind Spot Information System |
Cross Traffic Alert |
Distance Indication |
Driver Alert |
Forward Collision Warning |
Front and Rear Park Aid |
Hill Launch Assist |
Lane Keeping Aid |
Lane Keeping Alert |
Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection |
Traffic Sign Recognition |
Ασφάλεια |
6 αερόσακοι |
Electronic Emergency Brake Assist |
Electronic Stability Control |
ISOFIX |
Διαστάσεις |
Μήκος (mm) |
Πλάτος (mm) |
Ύψος (mm) |
Μεταξόνιο (mm) |
5θυρο |
4.040 |
1.734 |
1.483 |
2.493 |