Το Prius που φορτίζει στην πρίζα και καίει 1 lt/100 km

Έτοιμη να λανσάρει την ακόμη πιο πράσινη έκδοση του υβριδικού της μοντέλου στην Ευρώπη είναι η Toyota

  • -
  • -

Στην τέταρτη γενιά του, το Prius είναι πιο «αυτοκίνητο» από ποτέ. Με μικρότερο αποτύπωμα στο περιβάλλον, καλύτερες επιδόσεις και πλουσιότερο εξοπλισμό. Η έκδοση Plug-in Hybrid του... πράσινου Toyota προσφέρει όλα τα παραπάνω προτερήματα, συν τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά σε αποστάσεις έως 50 km και με ταχύτητα έως 135 km/h.

Το Prius Plug-in Hybrid μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα GA-C με το υβριδικό Prius και το C-HR, η οποία του χαρίζει ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, κάτι που δεν μπορούσαν να ισχυρισθούν τα προηγούμενα Prius. Η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 162 km/h, ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί 11,1 sec.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχει πλέον διπλάσια χωρητικότητα (από 4,4 σε 8,8 kWh) και  χρειάζονται 5,5 ώρες για να φορτιστούν πλήρως σε συμβατική πρίζα. Σε παροχή 230V ο χρόνος μειώνεται στις περίπου 2 ώρες. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει το γνωστό 1.8 βενζίνης (σε λειτουργία κύκλου Άτκινσον) και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα εκ των οποίων αναλαμβάνει το ρόλο γεννήτριας. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 122 PS, η εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση σε 1 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 σε 22 g/km.

Ο οδηγός του Prius Plug-in Hybrid έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα (NORMAL, POWER και ECO), ανάλογα με το αν θέλει να δώσει έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση ή τις επιδόσεις. Επιπλέον, υπάρχουν τέσσερις θέσεις λειτουργίας ανάμεσα στους κινητήρες και το κιβώτιο E-CVT: HV Mode, EV Mode, EV City και Battery Charge, με την τελευταία να ενδείκνυται για φόρτιση των μπαταριών.

Οι διαστάσεις του Prius παραπέμπουν σε αυτές ενός compact sedan (μήκος 4.645 mm, πλέτος 1.760 mm, ύψος 1.470 mm), όμως εξαιτίας της παρουσίας των μπαταριών, ο χώρος αποσκευών είναι ανάλογος ενός sub-compact (360 lt). Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και η διπλή 4,2 ιντσών που διαδραματίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων. Η Toyota επέλεξε να τοποθετήσει δύο ανεξάρτητα καθίσματα και όχι πάγκο στο πίσω μέρος, προκειμένου οι επιβάτες να μετακινούνται πιο άνετα.

Το τεχνολογικό highlight του ιαπωνικού plug-in υβριδικού είναι η παρουσία ηλιακού πάνελ στην οροφή, η οποία συλλέγει ηλεκτρική ενέργεια ικανή να χαρίσει 1.000 km χωρίς ρύπους ανά έτος! Ταυτόχρονα έχουν επιλεγεί λύσεις τόσο στην αεροδυναμική σχεδίαση όσο και στον περιορισμό του βάρους (π.χ. η πέμπτη πόρτα είναι κατασκευασμένη από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα – CFRP), έτσι ώστε το Prius Plug-in Hybrid να διανύει μεγάλες αποστάσεις με όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως πλήρως ρυθμιζόμενο cruise control και αυτόνομη πέδηση με ανίχνευση πεζών.

Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τις τιμές διάθεσης του Prius Plug-in Hybrid στις αγορές της Ευρώπης.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...