Renault ZOE e-Sport Concept με 460 PS
Πρωτότυπο με διπλάσια απόδοση από ηλεκτρική Formula
- -
- -
To Renault ZOE e-sport concept αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι της Γενεύης και αποδίδει 460 ίππους και 640 Nm ροπής από δύο ηλεκτροκινητήρες. Το εντυπωσιακό πρωτότυπο βασίζεται στην πλατφόρμα του «απλού» ηλεκτρικού ZOE και κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της επιτυχίας της γαλλικής φίρμας στο ηλεκτρικό πρωτάθλημα Formula E. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιαστής του ZOE e-sport concept εμπνεύστηκε από τη σχεδίαση και τον ιδιαίτερο χρωματισμό του ηλεκτρικού μονοθέσιου.
Το αμάξωμα είναι από ανθρακόνημα και ζυγίζει 1.400 κιλά, συμπεριλαμβανομένου και την 450 κιλών μπαταρία των 40 kWh. Αυτό μεταφράζεται στο δρόμο ότι η επιτάχυνση 0-100 km/h μπορεί να ολοκληρωθεί σε 3,2 sec. Η συνδυαστική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων είναι δύο φορές μεγαλύτερη από αυτή που συναντάμε στα μονοθέσια της Formula E. Η μέγιστη ταχύτητα του μοντέλου είναι 210 km/h και χρειάζεται λιγότερο από 10 sec για να φτάσει μέχρι εκεί. Η αυτονομία του είναι 402 km (NEDC), ενώ πρακτικά δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα το καλοκαίρι και 200 χιλιόμετρα το χειμώνα.
Εξωτερικά ξεχωρίζει η μπλε ματ απόχρωση, καθώς και οι μικρές κίτρινες πινελιές στον εξωτερικό καθρέφτη και στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα. Το πρωτότυπο πατάει επάνω σε 20 ιντσών ζάντες που είναι βιδωμένες με ένα κεντρικό μπουλόνι. Υπάρχουν αεραγωγοί για να ψύχονται τα μηχανικά μέρη του ηλεκτροκίνητου μοντέλου, ενώ εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που το ZOE e-sport concept αποκαλύπτει το εσωτερικό του. Ο χρήστης σέρνει το χέρι του σε μια μικρή επιφάνεια που λειτουργεί σαν χερούλι και το αυτοκίνητο παίρνει εντολή δια της επαφής να ανοίξει την πόρτα. Αν κάποιος το επιχειρήσει για πρώτη φορά, όπως εμείς, το σίγουρο είναι ότι θα τρομάξει. Στην καμπίνα συναντάμε την απαλή αίσθηση του αλκαντάρα, αλλά τα δύο Recaro αγωνιστικά καθίσματα σε προσγειώνουν, θυμίζοντας την αγωνιστική του φιλοσοφία του μοντέλου. Επίσης, περιλαμβάνεται ένα αλουμινένιο roll cage με προστατευτικά από Κέβλαρ, το οποίο πληροί τις προδιαγραφές της FIA.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα, η ελαφριά κατασκευή του ZOE e-sport προσφέρει χαμηλά νούμερα στο χρονόμετρο και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.