Με το Opel Grandland X στο Μιλάνο (vid)
Γνωρίζουμε το νέο μικρομεσαίο SUV της γερμανικής μάρκας, τέσσερις μήνες πριν αφιχθεί στην Ελλάδα
- -
- -
Το ίδρυμα Gianfranco Ferre στο Μιλάνο, του αποκαλούμενου ως «αρχιτέκτονα της μόδας», επέλεξε η Opel για την παρουσίαση του Grandland X. Ένα μικρομεσαίο SUV που θα της επιτρέψει να αντλήσει πωλήσεις από μία μεγάλη… δεξαμενή. Εκεί όπου μέχρι πρότινος το Nissan Qashqai κατείχε ηγετική θέση, όμως πλέον οι εναλλακτικές προτάσεις είναι αρκετές.
Στην πρωτεύουσα λοιπόν της ευρωπαϊκής μόδας, η Opel έστησε μία βάση για να γνωρίσουμε (έστω ως στατικό έκθεμα) το νέο της αυτοκίνητο. Η χρονική επιλογή δεν είναι τυχαία, καθώς η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να λαμβάνει παραγγελίες στην Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα η διαδικασία θα ανοίξει εντός του Ιουλίου.
Ως γνωστόν, το μήκους 4,48 μέτρων SUV
μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το Peugeot 3008. Η
απόφαση για τη συνεργασία αυτή είχε ληφθεί καιρό πριν η γερμανική
μάρκα περάσει στο γαλλικό όμιλο PSA. «Το Grandland X, όπως και τα
υπόλοιπα SUV, διατηρούν το DNA της Opel», μας δήλωσε ο
Πρόεδρος της GM Ελλάδος, κ. Γιάννης
Πασσάδης. Ταυτόχρονα τόνισε ότι η Opel θα παραμείνει
αυτόνομη μέσα στον Όμιλο PSA.
Το σουλούπι θυμίζει το 3008, όμως οι σχεδιαστές της Opel κατάφεραν να αφήσουν το στίγμα τους στο αμάξωμα. Καταρχάς με την μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα (σήμα κατατεθέν πλέον κάθε νέου Opel) και στη συνέχεια με τις έντονες ακμές στο καπό, το πλάι και την πόρτα του χώρου αποσκευών. Η κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή, το σχέδιο της τρίτης κολόνας και οι μεγάλοι τροχοί (έως 19 ίντσες) προσδίδουν στο Grandland X το σπορτίφ χαρακτήρα που ήθελε να τονίσει η μάρκα από το Russelsheim.
Αντιπροσωπευτικό κάθε σύγχρονου Opel είναι το εσωτερικό, με
ποιοτικά υλικά, τριάκτινο τιμόνι και μεγάλη οθόνη αφής (έως 8
ίντσες) στην κεντρική κονσόλα. Τρεις επιβάτες θα καθίσουν άνετα
πίσω, έχοντας «αέρα» τόσο πάνω από τα κεφάλια τους όσο και μπροστά
από τα γόνατά τους. Το οικογενειακό... πακέτο συμπληρώνεται από τον
μεγάλο χώρο αποσκευών, με όγκο 514
lt και διπλό πάτωμα.
Για τους πελάτης της, η Opel προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής κινητήρα ανάμεσα στον 1.2 turbo βενζίνης (130 ίπποι και 230 Nm ροπής) και τον 1.6 diesel (120 ίπποι και 300 Nm ροπής). Και οι δύο μπορούν να συνδυαστούν είτε με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με αυτόματο ανάλογου αριθμού σχέσεων.
Το Grandland X θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο, όμως για όσους αναζητούν έναν πιστό σύντροφο στις εκδρομές τους θα διατίθεται προαιρετικά το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control. Ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το ιδανικό πρόγραμμα (ανάμεσα από πέντε), ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του compact SUV θα τονίζονται περαιτέρω από την παρουσία ελαστικών Mud & Snow.
Η Opel πρεσβεύει τον... εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας, κάτι που
τονίζει και μέσω του νέου της σλόγκαν: Το μέλλον ανήκει σε όλους.
Φυσιολογικά λοιπόν, ακόμη και στη βασική έκδοση το Grandland X έχει
πλούσιο εξοπλισμό (σύστημα Αναγνώρισης Παρέκκλισης
από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας, Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης, Υποβοήθησης
Εκκίνησης σε Ανηφόρα, ηχοσύστημα Radio R4.0 με δυνατότητα τηλεφώνου
Bluetooth hands-free, κλιματισμός με φίλτρο σωματιδίων και οσμών,
καθίσματα comfort με ποικίλες δυνατότητες ρύθμισης, αναδιπλούμενο
και διαιρούμενο πίσω κάθισμα κ.α).
Και βέβαια τον προσωπικό σύμβουλο OnStar, ο οποίος όπως ανέφερε ο κ. Πασσάδης, θα εξακολουθήσει να προσφέρεται από την εταιρεία, ανεξάρτητα από την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Σε όλες τις υπηρεσίες θα προστεθεί άμεσα το Wi Fi Hotspot, στο οποίο (μέσω χρέωσης) θα μπορούν να συνδεθούν έως 7 συσκευές.
Η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού είναι ακόμη πιο μακρά, με Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης και ανίχνευση πεζού, Αναγνώριση Κόπωσης Οδηγού, Υποβοήθηση Παρκαρίσματος, Κάμερα 360°, ρυθμιζόμενο Cruise Control με λειτουργία stop, εργονομικά καθίσματα, θερμαινόμενο εμπρός/πίσω καθίσματα και τιμόνι, πόρτα χώρου αποσκευών που ανοίγει και κλείνει με απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, πανοραμική γυάλινη οροφή, σύστημα πολυμέσων IntelliLink, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.
Σημείο εκκίνησης για τον τιμοκατάλογο αναμένεται να είναι περίπου τα 25.000 ευρώ (στη βενζινοκίνητη έκδοση), ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα φθάσουν στις αντιπροσωπείες της Opel τον Οκτώβριο, ένα μήνα μετά την παγκόσμια πρεμιέρα για το κοινό στην έκθεση της Φρανκφούρτη.