PORSCHE 918 SPYDER
Μια Porsche για την πρίζα
- -
- -
Οικολογία δίχως συμβιβασμό στις επιδόσεις διδάσκει η Porsche με το υβριδικό concept, 918 Spyder, που αποκαλύφθηκε στην Γενεύη.
H 918 Spyder είναι ένα από τα τρία υβριδικά μοντέλα της Porsche που πραγματοποίησαν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου 2010 της Γενεύης. Η τριάδα αυτή, δηλαδή το νέο Cayenne S Hybrid με παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης, η αγωνιστική 911 GT3 R Hybrid με ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα και γεννήτρια με σφόνδυλο, και το διθέσιο σπορ μοντέλο υψηλών επιδόσεων, η 918 Spyder, με τον κινητήρα στο κέντρο και υβριδικό σύστημα που διαθέτει δυνατότητα επαναφόρτισης και από το ηλεκτρικό δίκτυο. Φυσικά το αγωνιστικό DNA της Porsche είναι ποτισμένο στην ραχοκοκαλιά της 918 Spyder, όπου η χρήση εξωτικών μεθόδων κατασκευής και υλικών (μονοκόκ αμάξωμα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, καθώς και εκτεταμένη χρήση μαγνησίου και αλουμινίου), πέραν της στρεπτικής ακαμψίας συμβάλει στον περιορισμό του συνολικού βάρους κάτω από τα 1.490 kg. Εντυπωσιακό νούμερο αν αναλογιστεί κανείς και το βάρος του V8 αλλά και όλων των υποσυστημάτων(ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες, αλλά και πλήθος από gadget).
Υψηλές επιδόσεις και οικολογία
Η διθέσια ανοιχτή 918 Spyder, συνδυάζει την λειτουργία τριών κινητήρων για να πετύχει τα εντυπωσιακά αποτελέσματα επιδόσεων-κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Διαθέτει έναν V8 κινητήρα 3,4 λίτρων, τοποθετημένο στο κέντρο που αποδίδει περισσότερους από 500 ίππους και λειτουργεί με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής τις 9.200 σ.α.λ., καθώς και ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, συνολικής απόδοσης 218 ίππων. Η ισχύς μεταδίδεται στους τροχούς με το επτατάχυτο κιβώτιο PDK, το οποίο φροντίζει επίσης για τη μετάδοση της ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος στον πίσω άξονα. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του μπροστινού άξονα μεταφέρει ισχύ στους τροχούς με σταθερή σχέση μετάδοσης.
Η γεννήτρια είναι μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι τοποθετημένη πίσω από την καμπίνα επιβατών. Το μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος είναι το ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το κανονικό ηλεκτρικό δίκτυο. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι η κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου μετατρέπεται σε ρεύμα, το οποίο τροφοδοτείται στην μπαταρία με το πάτημα των φρένων.
Στο τιμόνι υπάρχει ένα κουμπί, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας:
E-Drive, για να λειτουργεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και είναι σε θέση να καλύψει απόσταση έως 25 χλμ.
Hybrid, για μικτή χρήση ηλεκτροκινητήρων και βενζινοκινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις της οδήγησης, ώστε να εξυπηρετεί το βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης-οικονομίας- οικολογίας.
Sport Hybrid, όπου χρησιμοποιούνται και τα δύο συστήματα κίνησης, με έμφαση όμως στις επιδόσεις. Το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ το σύστημα κατανομής της ροπής βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Race Hybrid, για πρόγραμμα όπου τα συστήματα εστιάζουν απόλυτα στις επιδόσεις, προβάλλοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά στην πίστα, αφού λειτουργούν με τη μέγιστη ισχύ. Με την μπαταρία επαρκώς φορτισμένη, το ξεχωριστό κουμπί που υπάρχει εξασφαλίζει την παροχή της πρόσθετης ηλεκτρικής ισχύος (Ε-Βoost).
Ο φωτισμός των οργάνων γίνεται πράσινος στα προγράμματα οδήγησης με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, ή κόκκινος στα προγράμματα οδήγησης επιδόσεων.
Ως δείγμα των ικανοτήτων της, επιταχύνει έως τα πρώτα 100 Km/h σε 3,2’’, αναπτύσσει τελική ταχύτητα 320 km/h και ολοκληρώνει τον γύρο στην πίστα Nordschleife του Nürburgring σε λιγότερο από 7 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα, χρόνο δηλαδή ακόμα καλύτερο και από αυτόν της Porsche Carrera GT. Και δεν μένει μόνο εκεί! Εκπέμπει μόλις 70 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και καταναλώνει 3 lt/100 km, τιμές εντυπωσιακές ακόμα και για ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο πόλης.
Και φανταστείτε ότι η 918 Spyder είναι ένα δείγμα της στρατηγικής που εφαρμόζει η Porsche για την πορεία της προς τη γνήσια ηλεκτροκίνηση.