Ιταλίδα καλλονή…
…κουνάει μαντίλι στην 147!
- -
- -
Ο χρόνος άφησε τα σημάδια του στην γοητεία της 147, οι αναλογίες της δεν φουντώνουν την διάθεση, ούτε κουμπώνουν στα δεδομένα της εποχής και ο ανταγωνισμός παραδίδει μαθήματα εκεί που άλλοτε οι Ιταλοί κατείχαν τα πρωτεία. Προπομπός της νέας εποχής που διάγει η μιλανέζικη φίρμα είναι η MiTo, όμως αν κάτι έλειπε από την Alfa Romeo ήταν ένας δυνατός μικρομεσαίος παίχτης που θα ανακατέψει την γερμανόφωνη τράπουλα. Η μακροχρόνια αναμονή έλαβε τέλος και η Giulietta έρχεται να πλανέψει τους εραστές της Alfa Romeo που αναζητούν το πακέτο που θα κουκουλώσει τον ανταγωνισμό.
Ένδοξο παρελθόν και ελπιδοφόρο μέλλον
Την αναβίωση του θρυλικού ονόματος της δεκαετίας του ’50, εκπροσωπεί ένα αποκλειστικά 5θυρο hatchback με δυναμική σχεδιαστική κατεύθυνση από το αρμόδιο τμήμα, που σηματοδοτεί την νέα τάξη πραγμάτων στο στρατόπεδο της Alfa Romeo. Με διαστάσεις που παραπέμπουν στο Bravo (μήκος 2.350 mm, πλάτος 1.800 mm και ύψος 1,46 mm), η Giulietta εισβάλει στο club των μικρομεσαίων με τόλμη και ανάστημα. Οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και ο συνδυασμός ακμών και καμπύλων στην αθλητική σιλουέτα της, αποτελεί κανόνα συμπεριφοράς στην σχεδιαστική φιλοσοφία που έχει εμπνευστεί από …MiTo επιρροές (και κατά συνέπεια από την 8C Competizione). Εντυπωσιακές λεπτομέρειες όπως ο ανασχεδιασμένος θυρεός στην μάσκα, τα LED φώτα και ο διαχύτης με τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων πίσω τονίζουν τον χαρακτήρα του μικρομεσαίου της Alfa Romeo. Η Giulietta βασίζεται στην ολοκαίνουργια κόμπακτ πλατφόρμα της Fiat Group που προορίζεται για τα μοντέλα της κατηγορίας C και άνω - χάρη στην πρόβλεψη που έχει γίνει μπορεί με τις κατάλληλες τροποποιήσεις να προσαρμοστεί στις ανάγκες για διαφορετικά μήκη μεταξονίου. Εκτός από την ακαμψία στόχος ήταν να διατηρήσουν σε χαμηλά επίπεδα το βάρος και γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή υψηλής αντοχής χάλυβας, αλουμίνιο και μαγνήσιο. Στο νέο πλαίσιο με μεταξόνιο 2.630 mm, υπάρχει πρόβλεψη και για μελλοντική εφαρμογή των συστημάτων της τερακίνησης, δείγμα του οράματος της Alfa Romeo να εμπλακεί πιο ενεργά στις τετρακίνητες εκδόσεις. Μια νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω που προσφέρει την δυνατότητα ρύθμισης του κάμπερ και της σύγκλισης των τροχών, αναλαμβάνει την σταθερότητα της ουράς σε ρυθμό που προβλέπουν τα γονίδια της φίρμας, ενώ τα επανασχεδιασμένα McPherson εμπρός συμπληρώνουν τα δεδομένα πιστότητας στην δυναμική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει πλέον ηλεκτρική υποβοήθηση με όλα τα εξαρτήματα να είναι ενσωματωμένα στο σώμα της κρεμαγιέρας, αντί για την κολόνα του τιμονιού, κάτι το οποίο συμβάλει θετικά σε αίσθηση αλλά και παθητική ασφάλεια. Καθοριστική για την παθητική ασφάλεια είναι η τρίτη ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης στο εμπρός μέρος, ενώ το στάνταρ πλήρες σετ αερόσακων, αφήνει αισιόδοξες προβλέψεις για διάκριση στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.
Τεχνολογίες και MultiAir
Φυσικά η Giulietta δεν θα μπορούσε να απέχει από κάθε σύγχρονη διαθέσιμη τεχνολογική καινοτομία του groupo, όπως τους κινητήρες MultiAir, το σύστημα start-stop, το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2, το σύστημα D.N.A. που είδαμε στη MiTo και το νέο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Alfa TCT που θα είναι διαθέσιμο λίγο αργότερα. Στο πρωτότυπο και καλαίσθητο εσωτερικό έχουν διατηρηθεί όλα αυτές οι κομψές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που συνδέουν τις θρυλικές με τις σύγχρονες Alfa, με την έμφαση να έχει δοθεί στον συνδυασμό σπορ φινέτσα, επίκαιρες ανέσεις και ποιοτική συναρμολόγηση. Η καμπίνα είναι ικανή να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες με αποσκευές 350 λίτρων. Όλοι οι κινητήρες καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro5 και θα προσφέρεται αρχικά με δυο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες(αλλά και δυο turbodiesel 1.6 και 2.0 λίτρων με 105 και 170 ίππους αντίστοιχα). Ο βασικός κινητήρας στην γκάμα θα είναι ο T-Jet των 120 ίππων, ενώ ανώτερο επίπεδο απόδοσης θα προσφέρει ένας επίσης υπερτροφοδοτούμενος τεχνολογίας MultiAir με 170 ίππους. Μελλοντικά θα προστεθεί στην γκάμα και η κορυφαία έκδοση Quadrifoglio Verde, που με τον 1.750 TBi στα σπλάχνα της θα εκτοξεύει την απόδοση στους 235 ίππους. Οι εραστές της Giulietta δεν θα χρειαστεί να κάνουν πολύ υπομονή μια και θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα τον Ιούνιο.