Νέο Renault Megane CC
Γυάλινος κόσμος
- -
- -
Με την παρουσίαση του έκτου μέλους ολοκληρώνεται η πιο μεγάλη γκάμα αυτοκινήτου της μικρομεσαίας κατηγορίας. Το Megane CC είναι μεγαλύτερο σε μήκος και μεταξόνιο σε σχέση με το προκάτοχο κατά 130mm και 87mm αντίστοιχα.
Κύριο χαρακτηριστικό του CC είναι η τεράστια γυάλινη οροφή, η οποία επιτρέπει στο δυναμικό coupe να μεταμορφωθεί σε ένα εντυπωσιακό cabrio μέσα σε 21 δευτερόλεπτα.
Προμηθευτής της γυάλινης οροφής είναι η εταιρεία Karmann, η οποία κατασκευάζει εδώ και πολλά χρόνια τέτοια συστήματα για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η οροφή είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας, έχει επιφάνεια σχεδόν ένα τετραγωνικό μέτρο εκ του οποίο το μισό είναι το κρύσταλλο που καλύπτει το πίσω κάθισμα. Το γυαλί έχει υποστεί ειδική χημική επεξεργασία ώστε να μην επιτρέπει στην βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία να διαπερνά στο εσωτερικό. Τα γυάλινα τμήματα είναι όντως βαριά και ζυγίζουν 75 κιλά, ενώ ο ηλεκτροϋδραυλικός μηχανισμός ζυγίζει άλλα 25 κιλά. Ένα νέο στοιχείο που έχει η συγκεκριμένη οροφή σε σχέση με αυτή που χρησιμοποιούνταν στο Megane II CC αφορά την ανύψωση επιπλέον 7mm των παραθύρων μέσα στις τσιμούχες της οροφής, ώστε να στεγανοποιείται καλύτερα ο θόρυβος και το νερό της βροχής.
Χώροι τετραθέσιου
Το CC προσφέρει χώρους τετραθέσιου όπου στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν ενήλικες κανονικού αναστήματος. Για να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο εσωτερικό έχει μετατοπιστεί η ακμή του παρμπρίζ προς τα εμπρός κατά 6 εκατοστά. Επίσης τα παράπονα που υπήρχαν σχετικά με τη θέση των πεντάλ, εισακούστηκαν και πλέον το φρένο απέχει επιπλέον δέκα χιλιοστά από το γκάζι για ασφαλέστερο φρενάρισμα πανικού.
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 417 λίτρα σε coupe διάταξη και 211 λίτρα με ανοιχτή την οροφή. Το κατώφλι φόρτωσης είναι το μικρότερο του ανταγωνισμού με 59 εκατοστά.
Αλλαγές στα σημεία
Τα μηχανικά μέρη του CC είναι κοινά με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Megane, ωστόσο υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες του συγκεκριμένου μοντέλου. Έτσι έχουμε νέο εμπρός υποπλαίσιο, τρεις φορές πιο στιβαρό σε σχέση με το προκάτοχο και σκληρότερα ελατήρια κατά 13% σε όλες τις αναρτήσεις, ώστε να αντιμετωπιστούν τα επιπλέον 160 κιλά που ζυγίζει η CC έκδοση σε σύγκριση με τη hatchback. Η εμπρός αντιστρεπτική έχει κι αυτή σκληρύνει κατά 50%, ενώ τα αμορτισέρ είναι σφιχτότερα ώστε να μην γέρνει το αυτοκίνητο στις στροφές.
Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί δεόντως έτσι το νέο Megane CC έχει καλύτερη στρεπτική ακαμψία κατά 80% σε στατικό φορτίο και 30% σε δυναμικό φορτίο σε σύγκριση με το προηγούμενο Megane II.
Το τιμόνι το οποίο είχε κι αυτό δεχθεί αρνητική κριτική έχει αρκετές βελτιώσεις. Ο αισθητήρας ροπής είναι τέσσερις φορές ταχύτερος, η συχνότητα του controller υψηλότερη κι ο ηλεκτροκινητήρας υποβοήθησης έχει μεγαλύτερο εύρος συχνοτήτων λειτουργίας. Επίσης ο λόγος του τιμονιού είναι 18:1 σε σχέση με το 17:1 του προκάτοχου. Οι αλλαγές αυτές διαφοροποιούν την συμπεριφορά του τιμονιού και αυτό είναι κάτι που θα το δούμε στην πράξη επί ελληνικού εδάφους.
Κινητήρες
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες το Megane CC θα προσφέρεται αρχικά με τον 1,6 και 2,0 λίτρων που αποδίδουν 110 και 140 ίππους αντίστοιχα. Ο δίλιτρος θα συνδυάζεται και με κιβώτιο CVT που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μέλος της οικογένειας Megane.
Το ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς σχετίζεται με τον μικρότερο των 1.400 κ.εκ. που αποδίδει 130 ίππους και αποτελεί την ιδανική επιλογή καθώς συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία. Οι τρεις diesel dCi 110, dCi 130 και dCi 160 έχουν μεν φιλολογικό ενδιαφέρον αλλά πλέον λόγω της υψηλής τιμής των καυσίμων μπορούν αποσβέσουν το παραπανίσιο κόστος αγοράς που έχουν.