Nissan Juke
Λίγο απ’ όλα
- -
- -
Είναι το νέο μέλος της οικογένειας της Nissan η οποία διευρύνεται προς τα κάτω με ένα μικρών διαστάσεων σπορ Crossover που βασίζεται στην πλατφόρμα των μικρών μοντέλων του ομίλου Renault-Nissan. Τη σχεδίαση του την έλκει από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Qazana που το είδαμε στην περσινή έκθεση της Γενεύης και αρκετά από τα οπτικά του στοιχεία όπως τα μυώδη φτερά μεταφέρθηκαν και στο Juke παραγωγής.
Με μήκος 4.135mm το Juke θα ανταγωνίζεται όχι μόνο τα μικρά SUV όπως το Terios και τα Sedici-SX4 αλλά κι άλλης φιλοσοφίας μικρά MPV όπως το Soul ή σπορ μικρομεσαία. Η αντισυμβατική του εμφάνιση συνδυάζεται με μια αξιόλογη γκάμα κινητήρων η οποία προσδίδει και επιπλέον εφόδια στην εμπορική του σταδιοδρομία.
Οι τρεις κινητήρες, τα τρία κιβώτια και η επιλογή της μετάδοσης δίνουν μια ευρύτατη λίστα εκδόσεων. Οι βενζινοκινητήρες είναι και οι δύο 1,6 λίτρων αλλά δεν έχουν το ίδιο κυβισμό. Ο ατμοσφαιρικός αποδίδει 117 ίππους, ενώ ο turbo 190 ίππους, που κάνουν πραγματικά ενδιαφέρον το συγκεκριμένο μοντέλο στους fun της σπορ οδήγησης. Ο 1.6 με τους 117 ίππους παραπέμπει στο γνωστό μηχανικό σύνολο της εταιρείας όμως διαθέτει αρκετές αλλαγές, όπως τα διπλά μπεκ ανά κύλινδρο και το μεταβλητό χρονισμό ώστε να επιτυγχάνει καλύτερη απόδοση και λιγότερους ρύπους. Θα προσφέρεται με ένα κλασικό πεντάρι κι ένα συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέσης μετάδοσης κιβώτιο και θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Ο 1,6 Turbo έχει άμεσο ψεκασμό βενζίνης για καλύτερο έλεγχο της καύσης με τη δικίνητη έκδοση να συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και την τετρακίνητη με κιβώτιο CVT το οποίο θα ονομάζεται XTronic. Ο diesel είναι ο γνωστός 1.5 dCi των 110 ίππων που θα προσφέρεται αποκλειστικά με κίνηση τους εμπρός τροχούς και 6άρτι χειροκίνητο κιβώτιο.
Το σύστημα της τετρακίνησης αποτελεί εξέλιξη του All Mode 4x4-i που εφοδιάζει τα λοιπά μοντέλα της εταιρείας. Το σημαντικό στοιχείο της μετάδοσης είναι η δυνατότητα κλειδώματος των δύο αξόνων αλλά και το γεγονός ότι επιτρέπει τη μεταφορά ροπής στον έναν από τους πίσω τροχούς που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση μέσω διάταξης συμπλεκτών. Είναι η πρώτη φορά που συναντάμε ένα ακριβό σύστημα σε μοντέλο αυτή της κατηγορίας και αυτό θα πρέπει να εκτιμηθεί από τους υποψήφιους αγοραστές. Το Juke έχει την παραδοσιακή ανάρτηση μικρομεσαίου μοντέλου με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η 4WD έκδοση διαθέτει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων όμοια με αυτή του δίλιτρου Qashqai.
Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας και θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας το φθινόπωρο του έτους.