Νέο Fiat 500 και 500C MultiAir 85HP
Οικονομία με επιδόσεις
- -
- -
Το 500 θα είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που θα εφοδιαστεί με το νέο κινητήρα MultiAir. Ο δικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 900 κ.εκ. έχει απόδοση 85 ίππους και τη χαμηλότερη εκπομπή CO2 για βενζινοκινητήρα (92 g/km με Dualogic κιβώτιο ταχυτήτων και 95 g/km με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων).
Με αυτόν τον κινητήρα το Fiat 500 αγγίζει μέγιστη ταχύτητα 173km/h και επιταχύνει από τα 0 στα 100km/h μόλις σε 11 δευτερόλεπτα. Αυτή η αξιοσημείωτη επίδοση συνοδεύεται και από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπή ρύπων. Μόλις 4,1 l/100 km και 95 g/km αντίστοιχα στον αστικό κύκλο (με μηχανικό κιβώτιο) που γίνεται 4,0 l/100 km κα 92 g/km με κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic.
Επιπρόσθετα το Fiat 500 TwinAir 85 HP διατίθεται με διακόπτη ECO -τοποθετημένο στο ταμπλό– με τον οποίο επιτυγχάνεται ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό κύκλο. Πιο συγκεκριμένα ο οδηγός μπορεί με αυτόν το διακόπτη να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προγράμματα: Normal και ECO.
Στο πρώτο πρόγραμμα, η λειτουργία ECO είναι απενεργοποιημένη και ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη δυνατή ροπή (145 Nm), κάτι που διασφαλίζει απρόσκοπτη, άμεση λειτουργία και μια σπορ αίσθηση. Επίσης η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι ρυθμισμένη ανάλογα.
Αντίθετα στο ECO mode έμφαση δίνεται στη φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία του κινητήρα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ενεργοποιήσει το σύστημα από το ειδικό κουμπί στο κέντρο της κονσόλας. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη ECO (το γράμμα E εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων όταν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το κιβώτιο Dualogic, το οποίο ρυθμίζεται επίσης για πιο ήπιες αλλαγές σχέσεων). Η απόδοση της ροπής περιορίζεται στα 100 Nm στις 1.750 rpm για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης και προσπάθεια διατήρησης ενός πιο οικολογικού, αστικού οδηγικού προφίλ. Με αυτή τη λειτουργία το σύστημα διεύθυνσης γίνεται αυτόματα ελαφρύτερο καθώς ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης CITY.
O νέος κινητήρας TwinAir 85 HP διατίθεται με το σύστημα «Start&Stop» το οποίο σβήνει τον κινητήρα και τον επανεκκινεί κατά τη διάρκεια μικρών στάσεων διασφαλίζοντας περαιτέρω μείωση καυσίμου αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου. Επίσης υπάρχει το σύστημα Gear Shift Indicator (GSI- Ένδειξη Αλλαγής Σχέσεων) που υποδεικνύει στον οδηγό μέσω ηλεκτρονικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων για το πότε πρέπει να γίνεται ιδανικά η αλλαγή ταχυτήτων, προσφέροντας μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.