Ιδού η νέα Porsche 911
Πιο όμορφη, πιο γρήγορη και πιο green από ποτέ
- -
- -
Μπορεί από το 1963 να έχει υποστεί 3 ριζικές αλλαγές και να έχει βελτιωθεί αμέτρητες φορές, ωστόσο παραμένει απόλυτα αναγνωρίσιμη ως 911, με την πρώτη ματιά. Η ολοκαίνουργια 911 με κωδικό 991 αποκαλύφθηκε από την Porsche πριν το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην Έκθεση της Φρανκφούρτης. Κάτω από το χαμηλότερο και ελαφρύτερο έως και κατά 45 κιλά αμάξωμα με τη κομψή εμφάνιση, την κατασκευή από αλουμίνιο και χάλυβα και τη σημαντικά βελτιωμένη ακαμψία, κρύβεται το κατά 100 mm μακρύτερο μεταξόνιο, ο νέος πίσω άξονας και το φαρδύτερο μπροστινό μετατρόχιο. Τα φαρδιά "τοξωτά" φτερά που χαρακτηρίζουν κάθε 911 δίνουν και εδώ το παρών, οι προβολείς έχουν αποκτήσει οβάλ σχεδίαση ενώ οι ανασχεδιασμένοι εξωτερικοί καθρέπτες είναι τοποθετημένοι στο πάνω μέρος της πόρτας και όχι στην τριγωνική επιφάνεια του τζαμιού, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Στο πίσω μέρος, η φαρδύτερη, τμηματικά εκτεινόμενη πίσω αεροτομή προσφέρει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη συμβάλλοντας ταυτόχρονα σε έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή.
Στο εσωτερικό, η αρχιτεκτονική παραπέμπει στην Carrera GT. Η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τα πίσω φέροντας τον επιλογέα ταχυτήτων ψηλότερα και πιο κοντά στο τιμόνι, ενώ ο πίνακας οργάνων διαθέτει πέντε στρογγυλά όργανα, ένα από τα οποία περιλαμβάνει την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Εννοείται πως το στροφόμετρο είναι κεντρικά τοποθετημένο και ο διακόπτης του κινητήρα βρίσκεται αριστερά του τιμονιού.
Ισχυρότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες
Τόσο η Carrera όσο και η Carrera S έχουν κατανάλωση σημαντικά κάτω από τα 10 lt/100 km. Μεταξύ άλλων, αυτό επιτυγχάνεται με συστήματα και λειτουργίες όπως το auto start/stop, η διαχείριση θερμότητας, η ανάκτηση ενέργειας του ηλεκτρικού συστήματος, το επτατάχυτο μηχανικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe), αλλά και το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Για παράδειγμα, η 911 Carrera με το νέο 6κύλινδρο κινητήρα μπόξερ των 3,4 λίτρων και των 350 ίππων και με το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων PDK καταναλώνει μόλις 8,2 lt/100 km, 1,6 lt λιγότερο απ' ό,τι το προηγούμενο μοντέλο και έχει εκπομπές CO2 194 g/km. Τα αντίστοιχα νούμερα για την Carrera S με τον μπόξερ των 3,8 λίτρων που πλέον φθάνει τους 400 ίππους, είναι 8,7 lt/100 km και 205 g/km (με το προαιρετικό κιβώτιο PDK).
Ταυτόχρονα υπάρχουν βελτιώσεις στις επιδόσεις και των δύο μοντέλων. Η Carrera S PDK επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 4,3 sec, χρόνος που πέφτει στο 4,1 πατώντας το κουμπί Sport Plus του προαιρετικού πακέτου εξοπλισμού Sport Chrono. Αντίστοιχα, η Carrera PDK χρειάζεται μόλις 4,6 sec (4,4 με Sport Plus).
Στο κράτημα της νέας 911, εκτός από την ανασχεδιασμένη ανάρτηση, συμβάλλει το σύστημα ενεργού ελέγχου των αντιστρεπτικών δοκών Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), το οποίο μειώνει τις κλίσεις στις στροφές και διατίθεται για πρώτη φορά με την 911 Carrera S.