Αποκάλυψη: Νέο Renault Clio IV
Επίσημες φωτογραφίες
- -
- -
Ο νέος παίκτης στην κατηγορία των supermini θα παρουσιαστεί και
επίσημα το φθινόπωρο στο σαλόνι του Παρισιού. Οι σπορτιφ
μυώδης γραμμές και το δυναμικό σχήμα ήταν πρωταρχικός στόχος του
σχεδιαστικού τμήματος, το οποίο «ανασαίνει» με επικεφαλή τον
Ολλανδό Laurens van den Acker.
Αν και το πλάνο περιλαμβάνει αρχικά μόνο μια 5θυρη έκδοση του νέου
Clio, o Ολλανδός και η ομάδα του δημιούργησαν ένα τόσο αθλητικό
σχήμα, με κρυμμένες τις χειρολαβές των πίσω θυρών, που μια 3θυρη
έκδοση θα είναι ίσως περιττή. Μοντέρνο, δανειζόμενo στοιχεία από το
πρωτότυπο DeZir και με περισσότερα χωροταξικά
οφέλη για τους επιβάτες του, το νέο Clio έρχεται να πρωταγωνιστήσει
στη κατηγορία ενσωματώνοντας όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και
ασφάλειας. Η σχεδίαση του ταμπλό θα διαθέτει πιο οδηγοκεντρικό
προσανατολισμό, ενώ θα ενσωματώνει και τη multimedia επιλογή, με
οθόνη αφής 7 ιντσών, καθώς και του πακέτου πολυμέσων και πλοήγησης
R-Link. Η προσοχή στην εξέλιξη και η συνύπαρξη
της πρακτικότητας με την άνεση και την υψηλή ποιότητα κατασκευής,
είναι τα επιμέρους στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο Clio.
Στο μείζον θέμα των κινητήρων, η βενζινοκίνητη γκάμα ξεκινά
πλέον από τα 0.9 λίτρα με τον πολυμήχανο 3κύλινδρο TCE των 90 ίππων και 135 Nm ροπής
(4.3 lt/100km - CO2 99 gr/km). Ακολουθεί ο νέος
4κύλινδρος TCE των 1,2 λιτρων και 120 ίππων με 190 Nm
ροπή. Οι εκδόσεις diesel βασίζονται στον αξιόμαχο και δοκιμασμένο
1,5 λίτρων dCi κινητήρα, με 90 ίππους και 220 Nm ροπή (3.2 lt/100km
- CO2 83 gr/km). Εκτός από τα χειροκίνητα
κιβώτια, προστίθεται στη γκάμα (για το 1.2 TCE) και ένα αυτόματο
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC- Efficient Dual Clutch), ενώ σε κάθε
περίπτωση θα υπάρχει λειτουργία Start & Stop και σύστημα
ειδοποίησης έγκαιρης αλλαγής ταχυτήτων GSI (Gear Shift
Indicator). Η green λειτουργία ΕCO Mode υπόσχεται 10%
χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Σύμφωνα με
πρόσφατα δημοσιεύματα και μετά από την μικρή παρουσία ενός
πρωτοτύπου στο πρόσφατο Goodwood Festival, η πικάντικη έκδοση RS
εγκαταλείπει το ατμοσφαιρικό παρελθόν της. Οι πρόσφατες πληροφορίες
θέλουν το νέο hot-hatch να περνά στην downsized εποχή, υιοθετώντας
τη λύση ενός κινητήρα 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και εξελιγμένο
turbo, φτάνοντας σε απόδοση τους 200 ίππους. Μπορεί το ατμοσφαιρικό
μοτέρ, να διαφοροποιούσε το σημερινό RS στα μάτια του φανατικού
κοινού, αλλά η νέα έκδοση turbo πιθανότατα να ενισχύσει την
εμπορική πορεία του μοντέλου.
Το νέο Clio θα κατασκευάζεται σε σύγχρονες γραμμές παραγωγής.στη Γαλλία (Flins) και την Τουρκία (Bursa), βάζοντας ψηλά τον εμπορικό πήχη, αναλογιζόμενοι και τις 11.5 εκατ. πωλήσεις των προηγούμενων γενιών.