WRC: Citroën DS3 WRC
Η Citroën Racing στη νέα εποχή του WRC
- -
- -
Το DS3 WRC είναι ο νέος εκπρόσωπος της Citroën World Rally Team στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2011. Στόχος του Γάλλου κατασκευαστή είναι η κατάκτηση του 7ου τίτλου στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με τη βοήθεια των δύο πληρωμάτων της, τους Sébastien Loeb – Daniel Elena που θα κυνηγήσουν τον 8ο τίτλο τους και τους Sébastien Ogier – Julien Ingrassia που το 2011 θα ακολουθήσουν όλους τους αγώνες με τα χρώματα της Citroën World Rally Team. Στο πρωτάθλημα θα τρέξουν τρία ακόμα DS3 WRC ιδιωτικών συμμετοχών, με τους Petter Solberg – Chris Patterson (θα εκκινήσουν και τους 13 αγώνες), Kimi Räikkönen – Kaj Lindström (πρόγραμμα 10 αγώνων) και Peter van Merksteijn – Eddy Chevaillier (θα ξεκινήσουν τη σαιζόν από το ράλι Πορτογαλίας).
Το DS3 WRC είναι ο διάδοχος των Xsara και C4, τα οποία στα 10 χρόνια συμμετοχής της Citroën Racing στο WRC έχουν κατακτήσει από τρεις τίτλους. Το αγωνιστικό ντεμπούτο του DS3 WRC θα γίνει στο Ράλι Σουηδίας (10-13 Φεβρουαρίου 2011), με απώτερο στόχο της ομάδας τη διατήρηση τόσο του τίτλου των Κατασκευαστών όσο και των Οδηγών.
Το νέο γαλλικό World Rally Car συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς που έχει θέσει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Εμφανέστερη αλλαγή αποτελούν βέβαια οι μικρότερες διαστάσεις. Οι αλλαγές συνεχίζονται κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα όπου πλέον βρίσκεται ένας νέος, σχεδιασμένος από την Citroën Racing, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό καυσίμου και ισχύ γύρω στους 300 ίππους. Η κίνηση εξακολουθεί να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, όμως πλέον μέσω ενός μηχανικού σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων και ενός, επίσης μηχανικού, κεντρικού διαφορικού. Η Total συνεχίζει ως χορηγός τη μακρά συνεργασία της με τη Citroën, όπως και η Red Bull, ενώ πλέον η Michelin θα προμηθεύει τα ελαστικά.
Το DS3 WRC παρουσιάστηκε επίσημα στο περασμένο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι και μέχρι σήμερα δοκιμάστηκε σκληρά ώστε να είναι έτοιμο για τη φετινή αγωνιστική σεζόν που περιλαμβάνει 13 ράλι. Από την παγωμένη Σουηδία μέχρι την έρημο της Ιορδανίας, το WRC αποτελεί μια τεράστια δοκιμασία για ανθρώπους και μηχανές. Η τεχνική ομάδα υπό την ηγεσία του Xavier Mestelan-Pinon δοκίμασε το DS3 WRC κάτω από ακραίες συνθήκες έτσι ώστε να ελέγξουν τόσο την απόδοση όσο και την αξιοπιστία του συνόλου.
Τα νέα αυτοκίνητα WRC αναμένεται να προσφέρουν περισσότερο θέαμα και συναγωνισμό στο πρωτάθλημα. Όπως δήλωσε και ο Xavier Mestelan-Pinon, Τεχνικός Διευθυντής της Citroën Racing, «Οι μικρότερες διαστάσεις σημαίνουν μικρότερη αδράνεια. Οι κινητήρες θα περιστρέφονται σε υψηλότερες στροφές και θα κάνουν περισσότερο θόρυβο. Η απουσία ημιαυτόματης επιλογής ταχυτήτων σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να παλεύουν λίγο περισσότερο με το τιμόνι. Συνολικά θα έλεγα ότι τα νέα αυτοκίνητα θα είναι πιο διασκεδαστικά για τους θεατές».
Μια πρώτη ιδέα από τις δυνατότητες του DS3 WRC μπορείτε να πάρετε στα παρακάτω video από τις δοκιμές της ομάδας.