Αποστολή: Τα νέα προηγμένα συστήματα της Ford

Γνωρίσαμε από κοντά τα νέα συστήματα ασφαλείας της Ford

  • -
  • -

Ταξιδέψαμε μέχρι το Άαχεν της Γερμανίας, όπου βρίσκεται το ερευνητικό κέντρο της Ford Ευρώπης. Γνωρίσαμε από κοντά, αλλά και δοκιμάσαμε τις περισσότερες από τις τεχνολογίες που θα λανσάρει η εταιρεία στα επόμενα χρόνια και θα βοηθήσουν, όχι μόνο να μειώσουν το στρες των οδηγών/ιδιοκτητών, αλλά και να σώσουν πολλές ζωές.

Μετά από μια σύντομη περιγραφή σχετικά με το εξελιγμένο κέντρο έρευνας RIC που έγινε στο αμφιθέατρο, οι υπεύθυνοι της Ford μας παρουσίασαν τα επόμενης γενιάς συστήματα ασφαλείας, ενώ μας προέτρεψαν να τα δοκιμάσουμε και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία. Οι παρακάτω τεχνολογίες θα χρησιμοποιηθούν στα νέα μοντέλα της Ford μέσα στα επόμενα δύο χρόνια:

Wrong Lane Alert
Ο υπεύθυνος της Ford μας ενημέρωσε ότι περίπου 20 ζωές χάνονται κάθε χρόνο στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας λόγω συγκρούσεων κατά την οδήγηση σε λάθος ρεύμα. Το Wrong Lane Assist έχει σκοπό να μηδενίσει αυτή την τιμή, ενώ αρχικά θα διατίθεται στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας, Αυστρίας και Ελβετίας. Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ σε συνδυασμό με πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για να προειδοποιήσει τους οδηγούς με οπτικά και ακουστικά σήματα όταν παραβιάζουν δύο απαγορευτικά σήματα  εισόδου ή εξόδου σε αυτοκινητόδρομο. Βασίζεται στο Traffic Sign Recognition που χρησιμοποιεί μία εμπρόσθια κάμερα η οποία εντοπίζει οδικά σήματα και προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία τους. Το Wrong Way Alert με τη συμβολή της κάμερας και του συστήματος πλοήγησης προειδοποιεί τους οδηγούς να σταματήσουν ή να στρίψουν, ενώ δεν λειτουργεί εάν υπάρχει μόνο μία σήμανση απαγόρευσης.



Rear Wide View Camera

Για πρώτη φορά έχουμε ευρυγώνιο φακό τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου Ford, ενώ με ένα κουμπί γίνεται η εναλλαγή με της απλής απεικόνισης και των σχεδόν 180 μοιρών. Η κάμερα οπισθοπορείας προβάλλει στην οθόνη μία ευρυγώνια εικόνα του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, προσφέροντας παρόμοια λειτουργικότητα με την Front Wide View Camera της Ford που βρίσκεται στο εμπρός τμήμα των μοντέλων Ford Edge, Galaxy και S-MAX. Στην όπισθεν προσφέρει μία πρόσθετη εικόνα που επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν πέρα από τις γωνίες, αντικείμενα και εμπόδια που πλησιάζουν πίσω από το όχημα.



Cross Traffic Alert with braking

Πολλές φορές έχουμε βρεθεί παρκαρισμένη και να μην έχουμε καθόλου καλή ορατότητα, ώστε να επιχειρήσουμε όπισθεν. Το αποτέλεσμα είναι στην καλύτερη περίπτωση να στρεσαριστούμε από ένα απλό ξεπαρκάρισμα. Η ειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας με τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος της Ford είναι σχεδιασμένη για να μειώνει το στρες του παρκαρίσματος, εντοπίζοντας διερχόμενα άτομα και αντικείμενα πίσω από το όχημα, ειδοποιώντας τον οδηγό και τέλος φρενάροντας εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει. Το σύστημα συνεργάζεται με την παραπάνω νέα ευρυγώνια κάμερα Rear Wide View Camera και έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει μοτοσικλέτες και ποδήλατα.



Evasive Steering Assist

Το σύστημα υποστήριξης ελιγμών αποφυγής εμποδίου έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου. Χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για να ανιχνεύει αργά κινούμενα και σταματημένα οχήματα και μέσω των κατάλληλων ελιγμών επιτρέπει στους οδηγούς να αποφύγουν ένα όχημα και κατ’ επέκταση μία σύγκρουση. Το σύστημα ενεργοποιείται εάν δεν υπάρχει επαρκής χώρος για την αποφυγή μιας σύγκρουσης μόνο με φρενάρισμα και ο οδηγός αποφασίζει να κάνει έναν απότομο ελιγμό αποφυγής. Το Evasive steering assist βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία Forward Collision Warning, και Pre-Collision Assist, που μειώνει τη σφοδρότητα συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση. Κατά τον ελιγμό, με ενεργοποιημένο το σύστημα, το τιμόνι διευκολύνει τον οδηγό για να αποφύγει τη σύγκρουση, ελαφραίνοντας το σύστημα διεύθυνσης.



Enhanced Active Park Assist

Τι καλύτερο από το να παρκάρει εντελώς μόνο του το αυτοκίνητο; Το αναβαθμισμένο active park assist ελέγχει το τιμόνι, την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο και την εμπρός/πίσω κίνηση για να διευκολύνει τη διαδικασία στάθμευσης μέσω ενός μπουτόν. Το σύστημα μπορεί να κατευθύνει το όχημα μέσα και έξω από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης και να το παρκάρει με όπισθεν σε κάθετο χώρο. Το αναβαθμισμένο Active Park Assist χρησιμοποιεί επίσης αισθητήρες για τον εντοπισμό κατάλληλων χώρων στάθμευσης. Δυστυχώς το εν λόγω σύστημα λειτουργεί μόνο στα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στα σχέδια είναι και το παρκάρισμα εξ’ αποστάσεως.

Όλα τα νέα συστήματα σε συνδυασμό με τα ήδη υπάρχοντα βοηθήματα, η Ford υπόσχεται να μειωθούν δραματικά οι μικροσυγκρούσεις, να ελαττωθούν τα «σπασμένα» νεύρα και να γίνει παιχνιδάκι ο «εφιάλτης» που ακούει στο όνομα παρκάρισμα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...