Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για TSI

Video: Πώς λειτουργεί η καινοτομία της VW

  • -
  • -

Η Volkswagen εκτός από το Up σχεδιάζει να παρουσιάσει μια νέα καινοτομία της στην έκθεση της Φρανκφούρτης, το πρώτο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για τετρακύλινδρο κινητήρα. Μέχρι τώρα το σύστημα αυτό ήταν διαθέσιμο σε πολυκύλινδρους κινητήρες εξωτικών μοντέλων μεγάλου κυβισμού για λόγους οικονομίας καυσίμων κατά το ρελαντί. Τώρα για πρώτη φορά υιοθετείται μια τέτοια διάταξη σε κινητήρα μόλις 1,4 λίτρων και δεν είναι άλλος από τον TSI. Το επίτευγμα των μηχανικών της VW είναι η μείωση της κατανάλωσης κατά 0,4 lt/100km σε συνθήκες μικτού κύκλου, ενώ όταν υπάρχει διαθέσιμο και το σύστημα Stop/Start το κέρδος είναι 0,6 lt/100km. Το σύστημα διακόπτει τη λειτουργία των κυλίνδρων 2 και 3 όταν ο κινητήρας περιστρέφεται μεταξύ 1.400 και 4.000 rpm όπου η αποδιδόμενη ροπή είναι μεταξύ 25 και 75 Nm. Όπως μπορείτε να δείτε στο video, το σύστημα της VW δεν διακόπτει απλά και μόνο τον ψεκασμό στους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, αλλά χρησιμοποιείται ένας ειδικός μηχανισμός στον εκκεντροφόρο των βαλβίδων εισαγωγής. Ο μηχανισμός προκαλεί την ολίσθηση του σημείου επαφής του εκκεντροφόρου που ενεργοποιεί το έκκεντρο της κάθε βαλβίδας εισαγωγής και το φέρνει σε θέση αδράνειας ώστε να μην παλινδρομεί. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι βαλβίδες εισαγωγής να μένουν κλειστές κατά τη φάση εξοικονόμησης ενέργειας. Με το σύστημα αυτό μειώνονται οι απώλειες λόγω της καύσης του μίγματος στους δύο κυλίνδρους, οι εσωτερικές τριβές αφού δεν ενεργοποιούνται οι βαλβίδες και οι ροϊκές απώλειες στην τροφοδοσία του αέρα. Όταν ο οδηγός πιέσει πιο αποφασιστικά το πεντάλ του γκαζιού τότε επανέρχεται η απόδοση του κινητήρα στα φυσιολογικά επίπεδα. Ο TSI χάρη στο σύστημα αυτό θα πληροί τις απαιτήσεις που ορίζουν οι κανονισμοί του Euro6.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...