Fiat DIESEL: Flashback
Από τον diesel άμεσου ψεκασμού του '87 στην τεχνολογία MultiJet ΙΙ του 2009
- -
- -
Μοντέλα Alfa Romeo diesel
Η Fiat
είναι από τους πρωτοπόρους παγκοσμίως στην εξέλιξη της τεχνολογίας
των diesel. Το ιταλικό γκρουπ πραγματοποιεί εδώ και πολλά χρόνια
σημαντικές έρευνες για την εξέλιξη των κινητήρων diesel, γιατί
πιστεύει ότι αποτελούν μια εξαιρετική λύση για τον καταναλωτή,
προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος
συντήρησης και πολύ καλή ροπή που κάνει ευχάριστη την οδήγηση.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες του Fiat Group στον
τομέα των πετρελαιοκινητήρων είναι πολλές και σημαντικές. Το 1987
π.χ., το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου
ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ δέκα χρόνια
αργότερα, σε συνεργασία με τη Bosch, ξεκίνησε την εφαρμογή της
τεχνολογίας Common Rail, που αποτέλεσε σταδιακά βασικό στοιχείο
όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.
Από το 2003, οι diesel της Fiat βασίζονται στην τεχνολογία MultiJet, που από το 2009 πέρασε στη δεύτερη γενιά
της, τη MultiJet ΙΙ. Νεότερος εκπρόσωπος της οικογένειας
MultiJet είναι ο 1.300άρης diesel που “φοριέται” σε πολλά μοντέλα της Fiat, της Alfa
Romeo, της Lancia αλλά και άλλων εταιρειών.
Ας δούμε όμως τις καινοτομίες της Fiat στους diesel πιο αναλυτικά:
1987
Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό
αυτοκίνητο (Fiat Croma).
Το 1987 το Fiat Group,
παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με τουρμπίνα
μεταβλητής γεωμετρίας και τοποθετήθηκε στο Fiat Croma. H κατανάλωση
καυσίμου ήταν υποδειγματική: 15% χαμηλότερη από έναν κινητήρα
πετρελαίου, προηγούμενης γενιάς με προθάλαμο καύσης και 30%
λιγότερο από έναν βενζινοκινητήρα.
1997
Τεχνολογία Common Rail.
Κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας άμεσου
ψεκασμού, οι ερευνητές της Fiat ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν
ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προκειμένου να μειωθεί το
επίπεδο κραδασμών, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Αυτό έγινε
εφικτό το 1997, μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch, με
την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη
φορά στην Alfa Romeo 156.
2003
Τεχνολογία MultiJet και SDE
(Small Diesel Engine).
Το 2003, η Fiat
δημιούργησε την τεχνολογία MultiJet, τη δεύτερη γενιά Common Rail
πολλαπλού ψεκασμού με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και
κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Η
τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3
λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε
ποτέ.
2009
MultiJet II.
Το σύστημα MultiJet II
περιλαμβάνει περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά πλήρη
κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε
καλύτερο management της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του
θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των
εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx)
κατά 20%.
Οι δοκιμές Fiat & Alfa Romeo diesel του gocar.gr
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM 95 PS
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTD 105 PS
Μοντέλα Fiat diesel
Panda Classic 1.3 16v MTJ 75 PS
Panda 1.3 MJT 75 PS
Panda 4x4 1.3 MJT 75 PS
Panda Trekking 1.3 MJT 75 PS
500 1.3 16v MJT 95 PS
500L 1.3 Multijet 85 PS
Punto 1.3 MJT 75 PS
Punto 1.3 MJT 85 PS
Punto 1.3 MJT MTA 95 PS
Bravo 1.6 16v MTJ 120 PS
Qubo 1.3 16v MTJ 75 PS
Qubo 1.3 16v MTJ 95 PS
Doblo 1.6 16v MTJ 105hp
Sedici 2.0 MTJ 135 PS 4x2
Sedici 2.0 MTJ 135 PS 4x4