VW Polo 1.2 TSI
Πόλος έλξης
- -
- -
με μια ματιά
Το COTY 2010 διαθέτει 105 ίππους και 17,8 kgm ροπής από κινητήρα μόλις 1.2 λίτρων με τούρμπο. Συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία, έχοντας παράλληλα αναβαθμισμένη ποιότητα και καλό εξοπλισμό.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Το Polo βασίζει την επιτυχία του στην φήμη και στην ζωογόνο πηγή του. Με €13.870 αγοράζεις ένα περίφημο σε απόδοση κινητήρα και παίρνεις δώρο το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Ένα αξιοπρεπές σύνολο που ρίχνεται με αυτοπεποίθηση στην αγορά ακόμα και αν δεν είναι σημείο αναφοράς σε επί μέρους τομείς στην κατηγορία του. Έρχεται όπως πάντα με δόγμα την φιλικότητα και την ασφάλεια και σίγουρα δεν θα το θυμάσαι για την σχεδιαστική του τόλμη. Αναρωτιέμαι γιατί να ψωνίσεις τον ατμοσφαιρικό 1.4 από την στιγμή που με € 580 παραπάνω παίρνεις τον 1.2 TSI με όλα του τα οφέλη. Ο συνδυασμός «σπορ ανάρτηση- 16άρες αλουμινίου- 45άρι προφίλ» αποτελεί υπερβολή για ένα αυτοκίνητο που έτσι και αλλιώς δεν ήρθε για να σου πάρει τα μυαλά με την σπορ συμπεριφορά του.
γλυκά
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Αυτονομία
Αποτελεσματική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Εξοπλισμός
ξυνά
Άτολμη σχεδίαση
Έντονη εμφάνιση της ροπής μετά τις 1.500rpm
Θορυβώδης και σφιχτή ανάρτηση
απόψεις
Η χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου κινητήρα από τη VW θέτει όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις του Polo σε δεύτερη μοίρα. Είναι τόσο εντυπωσιακή η διαφορά στην αναλογία κιλών ανά ίππο, ώστε κάθε συνειδητοποιημένος αγοραστής που σέβεται την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου του, οφείλει να επιλέξει 1.2 TSI ακόμη κι αν θα πρέπει να πληρώσει τη μικρή διαφορά τιμής.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Με επιδόσεις 1.600ριού και εκπομπές CO21.000ριού, περίμενα ο 1.2 TSI να είναι το στοιχείο που θα με εντυπωσιάσει στο Polo. Έπεσα έξω όμως. Αυτό που με άφησε με το στόμα ανοιχτό είναι η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα όταν ταξιδεύεις, ακόμη και με 160 km/h στο κοντέρ. Αν μου κλείνανε τα μάτια και μου λέγαν πως βρίσκομαι σε Passat, θα το πίστευα.
Γιάννης Λημναίος
Με τον 1.2 TSI στα σπλάχνα του και τον αέρα του τίτλου «Car Of The Year», το Polo πάει για πρώτο όνομα στην μαρκίζα των supermini.
Βασικός λόγος, που απασχολεί την επικαιρότητα το Polo, είναι φυσικά ο μικρότερος κινητήρας TSI στην γκάμα της VW. Το Polo αποκτά επιτέλους την ψυχή που χρειαζόταν για να προωθήσει το υπόλοιπο περιτύλιγμα. Είναι νωρίς για να συζητάμε για διάκριση στον στίβο πωλήσεων, όμως οι κύριοι πρεσβευτές του ποντιουμ Fiesta, Corsa, Yaris έχουν ένα καλό λόγο για να χάσουν τον ύπνο τους.
Poloση
Κατά πάγια τακτική, η VW βαδίζει στα σίγουρα και το ίδιο συνέβη και με την 5η γενιά Polo. Από μπροστά θυμίζει τόσο Golf που δυσκολεύεσαι να δεχτείς ότι αντικρίζεις Polo. Πίσω είναι λιγότερο τολμηρό για να το αντιγράψει, όμως η κεντρική ιδέα στο μήκους 3.970 mm είναι σμιλεμένη στο πρότυπο του μεγάλου αδερφού. Χωρίς να είναι πληθωρικό σε διαστάσεις και επιθετικό σε στιλ είναι απόλυτα ομοιογενές και ελκυστικό. Η μικρή αύξηση σε μήκος και πλάτος δεν ξέφυγε από την λογική «έως 4 μέτρα» και απέδωσε ένα ευχάριστο αισθητικό αποτέλεσμα. Η ουσία είναι ότι η VW προσφέρει την αίγλη του Golf σε συσκευασία Polo και ταυτόχρονα προσαρμόζει το σούπερ μίνι της στην νέα εποχή. Με την στιβαρή κοψιά του, έχει κερδίσει σε δυναμισμό και χαρακτήρα, ενώ το κέρδος συνεχίζεται και στο εσωτερικό με σήμα κατατεθέν την αναβαθμισμένη καμπίνα και το καινούργιο(επίσης α λα Golf) ταμπλό. Η ποιότητα και η στιλιστική απλότητα συνδυάζεται με στοιχεία από το σχεδιαστικό προφίλ της εταιρείας, που στο σύνολό τους συνθέτουν ένα καλοβαλμένο εσωτερικό με ανέσεις επιπέδου. Σημεία αναφοράς η φροντισμένη εργονομία, οι πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού που συντελούν στην υποδειγματική θέση οδήγησης και οι θήκες για μικροαντικείμενα. Τα ποιοτικότερα υλικά δίνουν πόντους στο συνολικό διάκοσμο έτσι ώστε ακόμα και οι βασικές εκδόσεις να εκπέμπουν μια προσεγμένη αίσθηση. Στο φινετσάτο σαλόνι δεν υπάρχουν ελλείψεις εξοπλισμού όμως η πολυτέλεια υποστηρίζεται στις πλουσιότερες εκδόσεις(Comfortline και Highline). Τα 40 mm επιπλέον σε μήκος και πλάτος, έδωσαν λίγο παραπάνω αέρα στα γόνατα των επιβατών αλλά αυτός που βγήκε κερδισμένος κατά 10 λίτρα, είναι ο χώρος αποσκευών(280 λίτρα).
Φιλόξενο και αποτελεσματικό
Η καλή ποιότητα κύλισης και η στιβαρή αίσθηση από πλαίσιο και ανάρτηση δίνουν αρκετούς πόντους στο Polo, δεν είναι όμως η είδηση που αλλάζει τον χάρτη της κατηγορίας. Το Polo πιστό στις αρχές του παραμένει ευκολοδήγητο, έχει ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά και σου δίνει τον πλήρη έλεγχο από τη θέση οδήγησης. Βελτιωμένη και η αίσθηση του τιμονιού χωρίς φυσικά να πλησιάζει τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία, προσφέρει στην αποτελεσματική οδική συμπεριφορά που κατά βάση θεσπίζει το σουπερμίνι της VW. Η σπορ ανάρτηση που είχε η έκδοση Comfortline της δοκιμής, αλλά και οι τροχοί ελαφρού κράματος 16’’ με ελαστικά 215/45 είναι ένα σύνολο που ωφελεί την αμεσότητα, όμως επιβαρύνει την άνεση. Οι εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται αισθητές, συνοδεύονται και από θόρυβο της ανάρτησης και γενικά το συγκεκριμένο «πακέτο» κρίνεται λιγότερο απαραίτητο στην ομοιογένεια του συνόλου. Η νορμάλ ρύθμιση στην ανάρτηση και βασικοί τροχοί τοποθέτησης 185/60R15 μπορεί να όμως προσφέρουν ένα πιο ενδοτικό τρόπο αντιμετώπισης της ελληνικής κακοτεχνίας στους δρόμους μας.
Μικρός και τριανταφυλλένιος
Ο 1.2 TSI εκμεταλλευόμενος την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και την παρουσία turbo, προσφέρει ισχύ 105 ίππων και ροπή 17,8 kgm και συνδυάζεται τόσο με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων όπως το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας όσο και με το 7τάχυτο DSG που το ολοκληρώνει σε τεχνολογικά εφόδια. Ο 1.2 TSI ουσιαστικά αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1.6 των 102 ίππων, από τον οποίο είναι πιο οικονομικός και πιο φιλικός προς το περιβάλλον. Η αλήθεια είναι ότι ο 1.2 TSI, απογειώνει ένα αυτοκίνητο με σωστές βάσεις και οι επιδόσεις του είναι ανάλογες ενός καλού ατμοσφαιρικού 1.6 λίτρων. Σε αυτό εκτός των 105 ίππων συμβάλλει η γενναία δόση ροπής(17,8 kgm) που είναι διαθέσιμη από τις 1.500rpm και το ελαφρύ αμάξωμα που δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά. Το υπερτροφοδοτούμενο Polo επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,7 sec και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 190 km/h. Κοινώς, βάζει τα γυαλιά σε πολύ πιο δαπανηρές προτάσεις της αγοράς στο θέμα επιδόσεις. Ο παραδοσιακά θετικός σε αίσθηση επιλογέας ταχυτήτων και η μακριά κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο απλώνουν τις δυνατότητες του Polo και σε συνδυασμό με την διαθέσιμη ροπή οι ρεπρίζ είναι ζωηρές και ουσιαστικές. Παράλληλα η μακριά 6η σχέση(περίπου 50 km/h στις 1.000rpm) επιτρέπει στο Polo να κινείται ταχύτατα στον αυτοκινητόδρομο με πολύ χαμηλές στροφές στο στροφόμετρό του. Ως παράδειγμα αξίζει να αναφέρουμε ότι για να πετύχει την τελική του ταχύτητα αρκούν μόλις 3.900rpm, κάτι που αποτελεί προσόν στο κυνήγι της οικονομίας. Η κατανάλωση ουσιαστικά δεν ξεπέρασε ποτέ τα 9,5 lt/100 km με επιθετικό στιλ οδήγησης, έπεσε εύκολα ως τα 6,5 lt/100 km, ενώ ουσιαστικά η μέση τιμή της σταθεροποιήθηκε στα 7,7 lt/100 km που αρκούν για 580-600 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Τελικά το Polo με τον 1.2 TSI αναμένεται να αποτελέσει το αυτοκίνητο σταθμό στην κλάση του και αυτό το οφείλει κυρίως στο μοτέρ του, που δίνει φτερά στο σουπερμινι της VW και ουσιαστικά τονίζει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.
συμπέρασμα
Η VW βαδίζει σε σίγουρα σχεδιαστικά μονοπάτια για το Polo που είναι σμιλεμένο στο πρότυπο του μεγάλου αδερφού. Παραδοσιακά, προτεραιότητά του δεν είναι η σπορ συμπεριφορά, το ίδιο ισχύει και για την τελευταία γενιά. Ο «πολύς» 1.2 TSI προσφέρει ζηλευτές επιδόσεις, αξιοπρόσεκτη οικονομία και αυτονομία και φυσικά χαμηλά πάγια ετήσια έξοδα. Και σίγουρα όλα αυτά αποτελούν αγοραστικό δέλεαρ. Με λίγα λόγια έχει όλα τα φόντα για να βλέπει από την κορυφή όλη την κατηγορία.