Citroen C3 Picasso 1.4 VTi 2010
Πολυμορφικό… έργο τέχνης
- -
- -
γλυκά
- Χώροι,
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα κατασκευής
- Διάκοσμος, σχεδίαση
- Κινητήρας
- Άνεση
- Ορατότητα
Από τη Citroen, η οποία έχει τα περισσότερα MPV στη γκάμα της σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, έχεις υψηλές προσδοκίες όταν βρεθείς στο τιμόνι του νέου της μικρού πολυμορφικού. Τις οποίες προσδοκίες το C3 Picasso εκπληρώνει με το παραπάνω, φέροντας μάλιστα δικαίως το όνομα του μεγάλου ζωγράφου: παρόλο το τετράγωνο σχήμα του είναι μοντέρνο, όμορφο και δεν πρόκειται να το μπερδέψεις με τίποτε άλλο στο δρόμο.
ξυνά
- Αεροδυναμικός
- Θόρυβος στο ταξίδι
- Εξοπλισμός βασικής έκδοσης
απόψεις
Έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας όμως οι διαθέσιμοι χώροι και οι πρακτικές λύσεις που προσφέρει θα τις ζήλευαν πολλά και μεγαλύτερα πολυμορφικά. Το C3 Picasso παίζει με χαρακτηριστική άνεση το ρόλο του πρώτου και μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας και μάλιστα χωρίς η πρακτική να μπαίνει σε δεύτερο πλάνο σε σχέση με την εμφάνιση ή την ποιότητα.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Το γαλλικό MPV σε κερδίζει και με την καμπίνα του. Είναι όμορφη σχεδιαστικά, με καλή θέση οδήγησης, απροβλημάτιστη εργονομία και προσεγμένη ποιότητα, τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή. Την θετική εικόνα ενισχύει η αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει ο διάκοσμος με ένθετα αλουμινίου και γυαλιστερά πλαστικά στην κεντρική κονσόλα.
Εκεί που το C3 Picasso όμως βγάζει τον άσσο από το μανίκι, είναι σε χώρους και πρακτικότητα. Θήκες κάθε είδους και μεγέθους υπάρχουν διάσπαρτες στο εσωτερικό. Ο χώρος πίσω για τα γόνατα και το κεφάλι των επιβατών είναι απλά τεράστιος, με το κάθισμα να σύρεται εμπρός-πίσω (με διαδρομή 150 mm) αυξομειώνοντας το -σε κάθε περίπτωση- μεγάλο πορτμπαγκάζ (385 έως 500 λίτρα). Εκτός από συρόμενο, το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο σε δυο τμήματα (αναλογία 60/40) και αναδιπλώνεται πανεύκολα, με το τράβηγμα ενός μοχλού. Σε αυτή την περίπτωση, αν θέλεις εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης, το δάπεδο του πορτμπαγκάζ πρέπει να τοποθετηθεί στην ανώτερη από τις δυο θέσεις του.
Όπου κι αν κάθεσαι στο εσωτερικό του C3 Picasso, έχεις την αίσθηση πως είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα (μήκος 4,08 m, πλάτος 1,73, ύψος 1,62). Την ίδια αίσθηση έχεις και από τη θέση οδήγησης. Με όπλο την πολύ καλή ορατότητα περιμετρικά εκμεταλλεύεσαι την ευελιξία του στην πόλη. Την ορατότητα ενισχύουν οι κάθετες γυάλινες επιφάνειες, οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες, τα μικρά τριγωνικά πλευρικά παράθυρα εμπρός που είναι σαν συνέχεια του παρμπρίζ και τα χωνευτά πίσω προσκέφαλα.
Τα όργανα είναι τοποθετημένα στο κέντρο του ταμπλό και δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Στην οδήγηση το γαλλικό MPV φανερώνει τον οικογενειακό του χαρακτήρα, με τη μαλακή ανάρτηση να δίνει έμφαση στην άνεση. Είναι ασφαλές όσο δεν το πιέζεις, συνδυάζοντας σε πολύ καλό βαθμό το κράτημα με την άνεση. Μόνο αν αποφασίσεις να κινηθείς περισσότερο από σβέλτα και αρχίσεις τις απότομες εναλλαγές πορείας αρχίζει να δείχνει έξω από τα νερά του: σε γλιστερό οδόστρωμα το εμπρός μέρος ανοίγει την τροχιά του, ενώ αντίθετα σε καλή άσφαλτο η απότομη μετατόπιση βάρους τείνει να αποσταθεροποιήσει το πίσω μέρος.
Άλλη μια ευχάριστη έκπληξη αποδείχτηκε το μοτέρ. Ο 1.400άρης με τους 95 ίππους είναι ψυχωμένος, ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές και τα καταφέρνει καλά είτε στην πόλη είτε στο ταξίδι. Άλλο είναι το αδύναμο στοιχείο του C3 Picasso στον αυτοκινητόδρομο: ο αεροδυναμικός θόρυβος που γίνεται αισθητός μετά τα 130 km/h. Στο θετικό απολογισμό του C3 Picasso συντελούν το κιβώτιο που ικανοποιεί χωρίς να είναι υπόδειγμα ακρίβειας και αίσθησης και τα φρένα που είναι δυνατά και έχουν γραμμική λειτουργία.
συμπέρασμα
Για οικογενειάρχες που θέλουν να ξεχωρίζουν. Η καμπίνα του δίνει μαθήματα στη μεγαλύτερη κατηγορία, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε χώρους-πρακτικότητα. Αν δεν κάνεις συχνά ταξίδια δεν υπάρχει λόγος να προτιμήσεις το 1.6.