Citroen C3 1.4 VTi

Η κομψή αναγέννηση της Citroen στον κόσμο των supermini, είναι εδώ.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή136 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2136 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Χρησιμοποιεί την τεχνολογική αφρόκρεμα του ομίλου PSA, συνδυάζει την αισθητική με τον δυναμισμό και προσφέρει ανέσεις πολυτέλεια και ξεχωριστό στιλ που ξεφεύγει από τον σωρό

 

με τη ματιά του Τσιγκρή

Οι φωτογραφίες το αδικούν! Από κοντά το C3 είναι πιο τολμηρό και σε κάθε του λεπτομέρεια το μάτι σου χαμογελά. Παρελθόν το τροφαντό στιλ της πρώτης γενιάς, τώρα είναι σαν να πέρασε από το γυμναστήριο και να απέκτησε τον όγκο και την γράμμωση του που έλειπε!  Ο εσωτερικός κόσμος του C3 είναι όλα τα λεφτά και εύκολα σε πείθει ότι θα μπορούσες να βρίσκεσαι μέσα σε ένα καλοαναθρεμμένο μικρομεσαίο με αριστοκρατικές τάσεις. Το μοτέρ στέκεται στο ύψος του και βέβαια το καλό νέο είναι η εικόνα από το δρόμο, που τώρα έχει αποβάλει τις ξερές αντιδράσεις του προγενέστερου και προσφέρει καλή άνεση και ευχάριστη συμπεριφορά. Τσιμπημένο σε τιμή μεν, άλλα τουλάχιστον δικαιολογεί την συνολική μεταμόρφωση.

γλυκά
  • Σχεδιασμός
  • Αισθητική εσωτερικού
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ευχάριστη συμπεριφορά
  • Χώροι
ξυνά
  • Μικρό άνοιγμα πορτ μπαγκάζ
  • Προαιρετικά διαθέσιμο το ESP
απόψεις

Ποτέ η ποιότητα δεν ήταν το δυνατό σημείο στα σουπερμίνι της Citroen, τουλάχιστον στα LN, ΑΧ, Saxo και C3 για τα οποία έχω ιδία εμπειρία. Η ποιότητα κατασκευής του νέου C3 όμως δεν ανέβηκε απλώς ένα σκαλί. Ανέβηκε ολόκληρη τη σκάλα, και από τη φόρα του κόντεψε να περάσει ακόμη και το Polo. ΟΚ, είχα δει τα πρώτα σοβαρά ποιοτικά δείγματα στη νέα C5, αλλά στην κατηγορία του C3 που όλοι κόβουν κόστος επιλέγοντας οικονομικότερα υλικά, δεν το περίμενα. Bravo Citroen.

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Η βάση για το νέο σχεδιαστικό στιλ του C3 τοποθετείται στα € 11.800 αλλά αφορά την έκδοση έναρξης με τον 1.1 των 60 ίππων. Το καλό πακέτο που ακούει στην ονομασία 1.4 VTi Attraction,  ξεκινάει από τα € 14.990 και προσφέρει ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής, ABS με EBD, ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, ραδιοCD με MP3 και εισόδους πηγής, Bluetooth, Cruise control, υπολογιστής ταξιδιού και δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι. Η πληρέστερη Exclusive των € 16.990 περιλαμβάνει επιπλέον το πανοραμικό παρμπρίζ Zenith, διακοσμητικά χρώμια και επενδύσεις alcantara στα καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, θερμαινόμενους καθρέφτες με αναδίπλωση, αναβαθμισμένο σύστημα Hi Fi με Subwoofer, αισθητήρες βροχής και ζάντες αλουμινίου 16΄΄. Το ESP χρεώνεται προαιρετικά € 600.

Η πρώτη απόπειρα της Citroen με το C3 μετράει ήδη μια οκταετία και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που χρησιμοποίησε την κωδικοποίηση “C”. Σκοπός των Γάλλων ήταν να ξεφύγουν από το απρόσωπο στιλ των Saxo, που έδειχνε κουρασμένο απέναντι στην φρεσκάδα του ανταγωνισμού και να δημιουργήσουν μια νέα τάση που θα κέντριζε το ενδιαφέρον. Τελικά το κατάφεραν «κλέβοντας» την σχεδιαστική καμπυλωτή μανιέρα του αειθαλούς 2CV, ενός αυτοκινήτου σταθμό για την Citroen. Τα δυο εκατομμύρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στα οκτώ χρόνια παρουσίας του C3 πρώτης γενιάς, είναι ένα μάθημα που ως κεντρική ιδέα καταλήγει στο απόφθεγμα ο τολμών νικά.

 

Φρέσκα κουλούρια

Σήμερα, το καλάθι της Citroen στα supermini, περιλαμβάνει ένα φρεσκότατο προϊόν που οι δεσμοί συγγένειας με το προγενέστερο C3, ουσιαστικά εστιάζονται στις βασικές καμπύλες σχεδίασης. Η δεύτερη γενιά C3 καταφέρνει να συνδέσει το παρελθόν με το μέλλον και σερβίρεται ως ένα ιδιαίτερα γευστικό πιάτο, που φυσικά δεν στερείται εμφάνισης. Το καμπυλόγραμμο σχήμα της προηγούμενης γενιάς έχει αποκτήσει την αριστοκρατική εσάνς που ανεβάζει τον πήχυ κομψότητας στην κατηγορία. Η ξεχωριστή εικόνα του προκύπτει με δυναμικό τρόπο που φαίνεται ακόμα και στην λεπτομέρεια, όπως στην σεβαστών διαστάσεων εισαγωγή στην μάσκα, στα εμπρός και πίσω φώτα και στην αισθησιακά καμπυλωτή γραμμή των παραθύρων. Highlight φυσικά είναι το πανοραμικό παρμπρίζ Zenith, που προσφέρεται προαιρετικά στις ενδιάμεσες και στάνταρ στις πλούσιες εκδόσεις και συμβάλει στην φωτεινότητα του σαλονιού. Σε γενικές γραμμές το C3 κλίνει λιγότερο προς το σπορ και περισσότερο προς το premium, κάτι που είναι εμφανές από την στιγμή που θα ασχοληθείς με το εσωτερικό. Η αισθητική του ξεχωρίζει, η ποιότητα και τα υλικά δείχνουν γενναία βελτίωση και η εργονομική και χωροταξική εικόνα δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Η έξυπνη εσοχή στο ταμπλό, πέρα από την καλαισθησία συμβάλει στην δημιουργία επιπλέον χώρου για τα πόδια του συνοδηγού, ενώ ποτηροθήκες και θήκες για μικροαντικείμενα επαρκούν για τις καθημερινές ανάγκες . Τόσο σε στιλ και φινέτσα όσο σε ποιοτικό αέρα σαλονιού το νεότερο C3 βάζει την σφραγίδα του. Το πακέτο συμπληρώνει ο πλούσιος εξοπλισμός που σχεδόν δεν λείπει τίποτα, ακόμα και στην βασική έκδοση(1.4 VTi). Το νέο C3 είναι κάτι λιγότερο από τέσσερα μέτρα( 3.940 mm) και η αύξηση του μήκους κατά 90 mm και του πλάτους κατά 60 mm, είναι η αιτία για τον απαιτούμενο αέρα που κέρδισε το εσωτερικό. Μπορεί να μην είναι οι μεγαλύτεροι στην κατηγορία, σίγουρα όμως είναι ικανοποιητικοί για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων έχει μικρύνει κατά 5 λίτρα, αλλά παραμένει μεγάλο για την κατηγορία.

 

Ώρα VTi

Σε μια εποχή που οι 95-100 ίπποι αποτελούν κανόνα στα 1.400άρια supermini, το C3 δεν θα μπορούσε να απέχει από αυτή τη υπόθεση. Ο γνωστός 1.4 VTi με τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού, που προέκυψε από την συνεργασία του ομίλου PSA με την BMW, αποδίδει 95 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 136 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. από 1.397 κ.εκ.. Σε αντίθεση με το Peugeot 207, o 1.4 VTi του C3 είναι προδιαγραφών EU5 σε μια προσπάθεια της Citroen να εφαρμόσει την πολιτική Airdream, που ουσιαστικά σηματοδοτεί τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα που οι τιμές CO2 δεν ξεπερνούν τα 140gr/km. Αυτός είναι και ο λόγος που ο κινητήρας του C3 δεν είναι τόσο ψυχωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο του 207 και αυτό είναι αισθητό μόνο αν βγεις από το ένα αυτοκίνητο και μπεις στο άλλο. Επί της ουσίας οι επιδόσεις είναι καλές με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 11,8’’ ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 km/h. Στην πράξη το C3 καταφέρνει να μεταφέρει σβέλτα τα 1.150 κιλά του, χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό. Ελαστικός και γραμμικός προσφέρει πολιτισμένη απόδοση και λειτουργία, ενώ δεν διστάζει να τον αποζημιώσει και σε ευστροφία όταν αποφασίσει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές του. Τότε όμως είναι που το C3 αποδεικνύεται βενζινοβόρο, ξεπερνώντας τα 10 lt/100 km και δεν επιβεβαιώνει τις αισιόδοξες προβλέψεις του κατασκευαστή(5,8 lt /100km). Η ουσία είναι ότι το γαλλικό αυτοκίνητο κερδίζει τον οδηγό σε κάθε του απαίτηση είτε χρησιμοποιείται καθημερινά στην πόλη, είτε καταπίνει χιλιόμετρα στην εθνική και στους πέριξ επαρχιακούς. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις διακρίνεται σε ευελιξία, ενώ το μαλακό set up της ανάρτησης φροντίζει για την αποτελεσματική και ασφαλή εικόνα συμπεριφοράς, με την πλάστιγγα να κλίνει περισσότερο προς την άνεση και λιγότερο προς την σπορ συμπεριφορά. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναμενόμενες και η ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι είναι γενναιόδωρη για να χαρακτηριστεί σπορ. Παρόλα αυτά το C3 είναι ευχάριστο και δεν χαλάει χατίρι ακόμα και αν επιτεθείς στο επερχόμενο στροφιλίκι. Τελικά ο αριστοκρατικός αέρας του νέου C3, προσαρμόζεται στα μέτρα του κάθε ενδιαφερόμενου που δύσκολα θα βρει λόγο να το κακολογήσει.

συμπέρασμα

Το νέο C3 διατηρώντας την σχεδιαστική βάση που αγαπήθηκε, εναρμονίστηκε με την υπόλοιπη γκάμα της Citroen που βασίζεται στο ξεχωριστό στιλ και στην φινέτσα. Premium ανέσεις και στοιχεία εξοπλισμού απογειώνουν την αίσθηση στο σαλόνι και η αναβάθμιση στα δυναμικά χαρακτηριστικά τοποθετούν το supermini της Citroen στην αφρόκρεμα της κατηγορίας. Το ίδιο συμβαίνει λίγο πολύ και με την τιμή, που κοστολογείται σχεδόν στα € 15.000.

VIDEOS

CITROEN C3

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...