Chevrolet Spark 1.0 LS
This Town Ain't Big Enough for Spark!
- -
- -
με μια ματιά
Η έκδοση των 1.0 λίτρου του Spark κινείται στα χνάρια του πετυχημένου εμπορικά Matiz, εξασφαλίζοντας ανέμελες αστικές μετακινήσεις, με χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Χώροι για επιβάτες
- Παρουσία στο δρόμο
- Ποιότητα κύλισης
- Τιμή
ξυνά
- Επιδόσεις – Κινητήρας
- Χώρος αποσκευών
απόψεις
Συγκριτικά με τον κινητήρα των 1.200 κ.εκ., ο 1000άρης έχει αισθητά χαμηλότερη ισχύ (68 αντί για 82 ίππους) χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα σε κατανάλωση (5,1 lt/100 km και στις δύο περιπτώσεις) ή σε εκπομπές CO2 (113 g/km έναντι 119). Γιατί λοιπόν να προτιμήσει κανείς το 1.000άρι Spark από το 1.2; Η απάντηση βρίσκεται στον τιμοκατάλογο. Η διαφορά στην τιμή είναι αρκετή για να δελεάσει όποιον πρόκειται να οδηγεί το Spark αποκλειστικά μέσα στην πόλη.
Γιάννης Λημναίος
Σπρώχνοντας την Chevrolet σε νέους δρόμους, τα Spark και Cruze είναι τα δείγματα του σήμερα της νέας πορείας της εταιρείας, που χάρη σε αυτά σχεδιάζει το δικό της αύριο, ανάμεσα στον σκληρό ανταγωνισμό. Η γεύση από το Spark 1.2 ήταν αρκούντως θετική, οπότε η εξίσωση για την έκδοση 1.0 λίτρου μοιάζει να έχει εύκολη λύση. Κόβεις μερικά ευρώ από την τιμή αγοράς, μερικές πολυτέλειες στον εξοπλισμό αν θέλεις επιπλέον ευρώ στην τσέπη (τα εργαλεία πόλης είναι λιτά…), μειώνεις τις απαιτήσεις σου σε γκάζι και ελπίζεις ο μικρότερος κινητήρας να αντιστέκεται στην γοητεία του πανάκριβου πλέον καυσίμου.
Σπινθηροβόλα ευρυχωρία
Διασκεδαστικό σε εμφάνιση, με εντυπωσιακό εμπρός μέρος και μοντέρνα στοιχεία σχεδιασμού, όπως π.χ οι χειρολαβές για τις πίσω πόρτες, το Spark μοιάζει σχεδιαστικά επίκαιρο στο μάτι. Στο εσωτερικό απολαμβάνεις μια πληθωρική σε ύψος ευρύχωρη καμπίνα επιβατών, η οποία προσφέρει αρκετό χώρο για τέσσερις επιβάτες και άνεση για την είσοδο και έξοδο αυτών. Αντίθετα, οι αποσκευές δεν είναι και τόσο ευνοημένες, έχοντας μόλις 170 λίτρα στην διάθεση τους, τα οποία όμως γίνονται 568 λίτρα με το εσωτερικό διαμορφωμένο για δύο. Η εικόνα στο εσωτερικό δείχνει στιβαρή και σύγχρονη, παρόλο που τα πλαστικά δεν διεκδικούν αριστείο απτής ποιότητας. Η σχεδίαση ακολουθεί το ρυθμό της εξωτερικής εμφάνισης, με «παιχνιδιάρικα» στοιχεία και έναν πίνακα οργάνων κλεμμένο σχεδιαστικά από τον κόσμο των 2 τροχών. Παρόλη την πρωτότυπη όψη του, συνηθίζεται εύκολα, ξεχωρίζει ειδικά χάρη στο ηλεκτρονικό στροφόμετρο, ενώ ο πράσινος φωτισμός του, παρόμοιος με αυτόν της κεντρικής κονσόλας, αναβαθμίζει την εικόνα στο εσωτερικό με την δύση του ηλίου. Εξαιρετικά άνετη είναι η βολική θέση οδήγησης, που θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Αγώνας δρόμου με χίλια κυβικά
Αντίθετα με ότι συμβαίνει στον 3κύλινδρο κατά βάση ανταγωνισμό του ενός λίτρου, το Spark μιλά την γλώσσα των 4κύλινδρων 16βαλβιδων κινητήρων, αποδίδοντας 68 ίππους και 93 Nm ροπής στις 4.300 rpm. Στη πράξη ο κινητήρας, μπορεί να κερδίζει ποιοτικά σε λειτουργία, έχοντας παράλληλα και λιγότερους κραδασμούς σε σχέση με τον ανταγωνισμό, θέτει όμως κάποιους περιορισμούς στο πεδίο δράσης του Spark. Το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο έχει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης σε σχέση με αυτό της έκδοσης 1.2 λίτρων, ψάχνοντας να βρει το χαμένο σθένος των κυβικών. Σε αστικό περιβάλλον βολεύεσαι, αλλά για κάτι παραπάνω, πρέπει να κάνεις υπομονή, όσο και αν ασχοληθείς με τον αποδεκτό επιλογέα του κιβωτίου. Τα εργοστασιακά νούμερα των επιδόσεων μεταφέρουν εν μέρει το κλίμα, αφού τα 0-100km/h ανακοινώνονται στα 15,5 sec, τιμή μεγαλύτερη από τον βασικό 3κύλινδρο ανταγωνισμό. Μέχρι τα 140-145 km/h κινείσαι με μια σχετική άνεση, αλλά από εκεί και πάνω δεν έχει νόημα να πιέζεις τον κινητήρα, ο οποίος βέβαια ανεβάζει rpm χωρίς δισταγμούς, αλλά κάνει εμφανή την ηχητική του υπόσταση. Για αυτούς που επικεντρώνονται σε πιο μικτή χρήση, η παρουσία της έκδοσης 1.2 λίτρων αποτελεί μονόδρομο. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, στα δικά μας χέρια, σε μικτούς ρυθμούς κίνησης κυμάνθηκε σε κάτι παραπάνω από 7,0 lt/100km, αν και ο υψηλόστροφος χαρακτήρας του μοτέρ, απαιτεί ειδική μεταχείριση για πιο χαμηλές καταναλώσεις.
Ποιοτικό εν κινήσει
Η ανάρτηση του Spark αποτελεί ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του, στο στίβο μάχης της κατηγορίας. Συνδυάζει την πολύ καλή άνεση, με λογικές κλίσεις και σωστή λειτουργία, εντυπωσιάζοντας για το ύφος και το κόστος της κατασκευής. Οι τροχοί 14 ιντσών της έκδοση LS, στερούν κάτι από την αίσθηση του τιμονιού του «λουσάτου» 1.2 LT με τους τροχούς των 15 ιντσών. Στην «ηλεκτρική καρέκλα» της αστικής μετακίνησης, το Spark σε κερδίζει με την ευχρηστία, την ορατότητα (πλην της σχετικά φαρδιάς πίσω κολώνας) και της εν τέλει ευχάριστης αίσθησης στο δρόμο. Το τιμόνι και τα φρένα προσφέρουν τα σωστά «ερεθίσματα», με τα τελευταία να έχουν αξιοπρεπή απόδοση και απροβλημάτιστη λειτουργία. Ο κινητήρας όπως αναφέραμε ικανοποιεί στις αστικές μετακινήσεις και του λείπει η ισχύς που θα φέρει σε δύσκολη θέση το καλοστημένο πλαίσιο.
συμπέρασμα
Με βασικά όπλα την χαμηλή αρχική τιμή, τους χώρους και την σπίθα που εκπέμπει στην όψη, η μικρή έκδοση 1.0 λίτρου του Spark υπόσχεται καλύτερες μέρες στο αστικό «κομφούζιο» σε όποιον την επιλέξει. Εξαιρετικό στο δρόμο, προσφέρει πρακτικότητα, ευχρηστία και έναν ευχάριστο χαρακτήρα, κερδίζοντας με την «αύρα» του οδηγό και επιβάτες. Ο κινητήρας είναι απλώς επαρκής για τα αστικά καθήκοντα, κάνοντας τον αδελφό των 1.2 λίτρων να υποστηρίζει καλύτερα το ρεπερτόριο δράσης του ταλαντούχου Spark.