Mitsubishi ASX 1.6

Το πουλέν της Mitsubishi με τον κωδικό ASX και τον βενζινοκινητήρα στα σωθικά του, ξεδιπλώνει το ταλέντο του στο τραπέζι των compact crossover.

  • -
  • -
Ισχύς117 PS
Ροπή154 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2135 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το πιο επίκαιρο crossover που μπορεί να αναστατώσει την κλάση των μικρομεσαίων με το δελεαστικό πακέτο απόδοσης- εξοπλισμού -τιμής και τον εύστοχο δυναμισμό του.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Μικρομεσαίο με αμφίεση εκστρατείας ή compact crossover όπως συνηθίζεται να αποκαλούνται αυτοκίνητα σαν το ASX. Από όποια πλευρά και αν το δεις θα πέσεις μέσα! Το νέο Mitsubishi καταφέρνει να πουλήσει το παραμύθι οχήματος διαφυγής, την στιγμή που ταυτόχρονα μπορεί να σταθεί τόσο άνετα δίπλα σε κάθε σνομπ εκπρόσωπο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Καλοφτιαγμένο και μοντέρνο, μαζεμένο σε διαστάσεις και ευρύχωρο, σύγχρονο σε ανέσεις και δυναμικό σε εμφάνιση, απόδοση και επιδόσεις, καλοτάξιδο και δεκτικό στις εκδρομικές καταπονήσεις προς κακοτράχαλο προορισμό. Τι άλλο να ζητήσει κανείς…

Ο ανικανοποίητος βέβαια θα αναρωτηθεί: Όλα καλά, μα γιατί όχι τετρακίνητο και αυτό; Θα μπορούσε! Αλλά τότε δεν θα ήταν τόσο ζωηρό, τόσο οικονομικό και θα στοίχιζε και ένα σκασμό παραπάνω ευρώ. Και ίσως να το έτρωγε το μαύρο σκοτάδι και όχι η λάμψη του πολυσυζητημένου crossover που αντιμετωπίζει σήμερα. Στο κάτω κάτω όποιος το θέλει τετρακίνητο ας ανέβει προς την γειτονιά των turbodiesel.
γλυκά
  • Μοντέρνα σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ευχάριστη συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Άνεση και ποιοτική κύλιση
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Περιορισμένη ορατότητα πίσω
  • Σκούρος διάκοσμος
  • Κλίσεις ανάρτησης
απόψεις

Δεν θα σταθώ στο τετριμμένο “τι νόημα έχει ένα προσθιοκίνητο SUV-οειδές;”. Την απάντηση την έχει δώσει το Qashqai 1.6 και όλοι εκείνοι που το έχουν ήδη στο γκαράζ τους. Αυτό που μου έκανε εντύπωση στο ASX είναι η συνολική του ποιότητα, σε κάθε τομέα. Είναι ένα αυτοκίνητο που ευχαριστιέσαι να οδηγείς, σου φτιάχνει τη διάθεση όταν το βλέπεις, νιώθεις περήφανος ως ιδιοκτήτης του και γίνεται το θέμα συζήτησης στην παρέα. Το ASX (μου) αρέσει.

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Η βάση της γκάμας ASX με τον 1600άρη βενζινοκινητήρα, ξεκινάει κάτω από το ψυχολογικό όριο των € 20.000 και συγκεκριμένα τα € 19.690 για την έκδοση Inform. Ο εξοπλισμός μπορεί να χαρακτηριστεί πλήρης ακόμα και από την βασική έκδοση που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ASC – Active Stability Control, HSA – Hill Start Assist, ABS με EBD και Brake Assist, σύστημα Automatic Stop & Go, 9 αερόσακους, κλιματισμό, trip computer, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλείδωμα και ραδιοCD με MP3 και τέσσερα ηχεία. Ακολουθεί η Invite των € 21.820 που περιλαμβάνει επιπλέον της Inform ζάντες αλουμινίου 16΄΄, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, προβολείς ομίχλης και αισθητήρες παρκαρίσματος, ενώ οι δυο κορυφαίες εκδόσεις, Intense(€23.340) και Intense Panorama(€24.060) διαθέτουν ζάντες αλουμινίου 17’’, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες με ενσωματωμένο φλας, σύστημα πλύσης προβολέων, Xenon  - Super Wide HID και Bluetooth. Φυσικά η γυάλινη πανοραμική οροφή, δικαιολογεί τα € 720 διαφοράς των δυο εκδόσεων.

Ούτε δυο μήνες δεν πέρασαν από την πρώτη παρουσίαση του ASX με τον 1.8 Di-D MIVEC στα σπλάχνα του και τα κολακευτικά σχόλια που απέσπασε ήταν καταιγιστικά κάτι που οδήγησε ήδη στις πρώτες 200 παραγγελίες. Και μάλιστα καμία από αυτές δεν αφορά τον βασικό και μοναδικό βενζινοκινητήρα στην γκάμα που μέχρι τις αρχές του Σεπτέμβρη αποτελούσε απλά είδηση για την βάση της γκάμας. Οι άνθρωποι της Mitsubishi λογικά τρίβουν τα χέρια τους και θεωρούν ότι το μικρό ASX με τον βενζινοκινητήρα των 1.6 και την μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς θα είναι αυτό που θα απογειώσει τις πωλήσεις και την εμπορική επιτυχία του μοντέλου.

 

Ας είμαστε ρεαλιστές

Η εποχή των SUV πέρασε στην ιστορία και το μήνυμα της εποχής οδηγεί το κοινό σε πιο ρεαλιστικές λύσεις. Λίγες οι στιγμές που θα χρειαστεί κάποιος τα πέντε μέτρα μήκους για τις κυρίως αστικές μετακινήσεις του, ακόμα λιγότερες αν δεν κυκλοφορεί καθημερινά με την οικογένεια σε πλήρη σύνθεση. Και φυσικά ελάχιστες οι στιγμές που θα χρειαστεί την έξτρα πρόσφυση από την τετρακίνηση πέρα από τις δυο με τρεις φορές τον χρόνο που πιθανόν να περισσέψει χρόνος, διάθεση και χρήμα για μια εκδρομή προς τα στοιχεία της φύσης. Όσο απαισιόδοξα και αν ακούγονται όλα αυτά, οι στατιστικές χρήσης των SUV επιβεβαιώνουν ότι ελάχιστες είναι οι χωμάτινες διαδρομές που πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες τους με τις περισσότερες από αυτές να είναι εφικτές και με συμβατικό αυτοκίνητο. Η τάση αυτή οδήγησε τους κατασκευαστές σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτή των compact crossover όπου προσφέρουν την υπερυψωμένη αίσθηση και την ικανή απόσταση από το έδαφος, ως το απαραίτητο ζητούμενο για τους αγοραστές. Με το ASX η Mitsubishi διατηρεί την τετρακίνητη κληρονομία της στην έκδοση με τον 1.8 Di-D προσαρμοσμένη στα πρότυπα του Outlander, ενώ στην βασική έκδοση κερδίζει μια θέση στον επίκαιρο δικίνητο ανταγωνισμό όπως αυτός ορίζεται από τα Qashqai και Yeti.

 

Active Smart Crossover

Η μοντέρνα εμφάνιση και η μάσκα τύπου Jet Fighter που αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της εταιρείας προσφέρουν ένα δυναμικό κόμπακτ σύνολο με συγκρατημένες διαστάσεις. Τα 4.295 mm μήκους, 1.770 mm πλάτους και 1.615 mm ύψους επιβεβαιώνουν τον ισχυρισμό και το επόμενο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Το ζουμί της υπόθεσης όμως είναι ο ολοκαίνουργιος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων, ο οποίος προέρχεται από τον 1.500άρη της εταιρείας που τοποθετείται στα Colt και Lancer. Διατηρώντας την διάμετρο και χάρις την αύξηση της διαδρομής του από τα 84,8 mm στα 90,0 mm, ο 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός με τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ανέβασε την χωρητικότητά του στα 1.590 κ.εκ.. Κατασκευασμένος από αλουμίνιο διατήρησε τον βάρος του στα 88 κιλά και η πολιτισμένη και εύστροφη λειτουργία του εκφράζεται με ισχύ 117 ίππων και 154 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ.. Σύμφωνα με την Mitsubishi το βενζινοκίνητο ASX καταναλώνει μόλις 5,9 lt/100 km, ενώ ρυπαίνει την ατμόσφαιρα(CO2) με το εξαιρετικά χαμηλό νούμερο των 135 gr/km. Το πακέτο ClearTec βέβαια παίζει τον ρόλο του στην προστασία της τσέπης και του πλανήτη και αποτελεί βασικό εξοπλισμό στην γκάμα ASX. Ουσιαστικά περιλαμβάνει σύστημα Start&Stop, ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

 

Εμφάνιση, άνεση και ουσία

Επιστρέφοντας στις εσωτερικές εντυπώσεις, το μεγάλο μεταξόνιο(2.670 mm) ωφελεί την χωροταξία της καμπίνας που φιλοξενεί με άνεση πέντε επιβάτες, ενώ ο μεγάλος χώρος φόρτωσης των 442 λίτρων επαρκεί και με το παραπάνω για αποσκευές, την στιγμή που με μια απλή κίνηση τα καθίσματα υποχωρούν και 1.219 λίτρα αποθηκευτικού χώρου …γουρλώνουν το μάτι! Εκπτώσεις σε ποιότητα υλικών συναρμολόγηση και εξοπλισμό δεν έχουν γίνει και η καμπίνα είναι ευχάριστη για διαμονή, αν και ο σκουρόχρωμος διάκοσμος δεν κολακεύει όσο αξίζει την αισθητική του χώρου. Στα συν ο όμορφος και πλήρης πίνακας οργάνων με τα έγχρωμα γραφικά.

Η θέση οδήγησης είναι αμφιθεατρική και τοποθετεί σε σωστές γωνίες το σώμα. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού(τόσο σε απόσταση όσο και σε ύψος) δημιουργούν μια καλή θέση οδήγησης που αν εξαιρέσει κανείς την πλημμελή πλευρική στήριξη απολαμβάνεις οδήγηση από θέση ισχύος. Κάθεσαι ψηλότερα από κάθε άλλο μικρομεσαίο αυτοκίνητο, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση, η καλή ορατότητα και η σωστή εργονομία συμβάλλουν στην ευκολία οδήγησης που χαρακτηρίζει το ASX. Οι στενότερες γυάλινες επιφάνειες από την μεσαία κολόνα και προς τα πίσω ουσιαστικά δεν ενοχλούν απλά περιορίζουν λίγο την ορατότητα στους ελιγμούς με όπισθεν. Στα πηδάλια του βενζινοκίνητου ASX, μπορεί να μην νιώθεις το μεστό τράβηγμα του πετρελαιοκίνητου big brother, όμως η προθυμία για θετικές εντυπώσεις  πρωταγωνιστεί. Η ελαστικότητα είναι παρούσα από χαμηλά και η γραμμική λειτουργία εκφράζεται με ευστροφία πλησιάζοντας προς την κόκκινη περιοχή.

Δεν έλειψαν μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι στον αυτοκινητόδρομο, όμως τα χιλιόμετρα στον κοντέρ μαρτυρούσαν ταχύτητες άνω των 160 Km/h κάτι που δίχως δισταγμό καταφέρνει το ASX. Εντυπωσιακή ήταν και η κατανάλωση που  παρά την υψηλή ταχύτητα ο υπολογιστής ταξιδίου «έπαιζε» ανάμεσα στα 550 - 700 km ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού. Το επίπεδο κύλισης, υψηλό και το σταθερό πάτημα προσφέρει αυτοπεποίθηση ακόμα όταν διατηρήσεις τον σβέλτο ρυθμό στο επαρχιακό δίκτυο με τις συνεχείς στροφές. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ ο συνδυασμός πλαίσιο, κινητήρας, κιβώτιο ικανοποιεί τις αισθήσεις, παρά το γεγονός ότι το ASX δεν ήρθε για να εντυπωσιάσει με τον σπορ χαρακτήρα του. Οι ελαφριές κλίσεις της ανάρτησης και οι αναπηδήσεις όταν του φερθείς σαν να οδηγείς …Evo, σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα της λογικής ενός crossover για όλες τις δουλειές!

συμπέρασμα

Το Qashqai έκανε θραύση μέχρι πρότινος όχι μόνο στα crossover, αλλά και στην παραδοσιακά δοσμένη σε γερμανόφωνη εκπροσώπηση μικρομεσαία κατηγορία. Και μην φανταστεί κανείς ότι τα τετρακίνητα δίλιτρα Nissan ξεπερνούσαν το 5% στον συνολικό όγκο πωλήσεών τους. Η Mitsubishi με το ASX θέλει να κερδίσει το στοίχημα και δεν βασίζεται μόνο σε συγκυριακά δεδομένα. Διαθέτει ένα εξαιρετικό crossover κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες του αγοραστή της κλάσης C και φυσικά στην κατηγορία που εκπροσωπεί. Ο 1.6 των 117 ίππων στέκεται στο ύψος του, όσον αφορά επιδόσεις, κατανάλωση και αυτονομία την στιγμή που συνολικά το compact crossover της Mitsubishi σου αφήνει μια γλυκιά γεύση των δυνατοτήτων του. Σίγουρα δεν διαθέτει την καθολικά ολοκληρωμένη εικόνα του τετρακίνητου 1.8 Di-D, όμως στην βάση των δικίνητων crossover της πιάτσας οι κύριοι αντίπαλοι Qashqai και Yeti αποκτούν έναν ισχυρό ανταγωνιστή.

VIDEOS

Mitsubishi ASX

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...