Opel Astra 1.4T Cosmo
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην μικρομεσαία τάξη αποκτά το Astra και τα εύσημα αποδίδονται στον υπερτοφοδοτούμενο 1.4, που όπως αποδεικνύεται σπάει ταμεία
- -
- -
με μια ματιά
Δυναμική σχεδίαση, τεχνολογικό επίπεδο και σύγχρονος αέρας που με τον 1.4Τ των 140 ίππων, απογειώνει την ψυχολογία του μικρομεσαίου της Opel.
γλυκά
- Απόδοση
- Πολιτισμένη λειτουργία
- Σχεδιασμός
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
ξυνά
- Δυσκολία στο παρκάρισμα
- Μακριές σχέσεις
- Κατανάλωση
απόψεις
Ο 1.400άρης Turbo ολοκληρώνει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρομεσαία της αγοράς. Το Astra με τη δυναμική σχεδίαση, το upmarket εσωτερικό, τον καλό λόγο τιμής/εξοπλισμού και τους 140 ίππους κερδίζει συναίσθημα και λογική, πρωταγωνιστώντας -δίκαια- στον στίβο των πωλήσεων.
Γιάννης Λημναίος
Tο Astra πάντα ήταν ένα από τα πρώτα ονόματα στην μαρκίζα των πωλήσεων της μικρομεσαίας κατηγορίας C. Η νέα γενιά αυτό το οφείλει κυρίως στον 1.4 Τurbo, τον κινητήρα που όλοι περίμεναν πριν χαράξουν ρότα προς την πλησιέστερη έκθεση της Opel.
Mικρό Insignia
Η ρετσινιά του συντηρητισμού ανήκει πλέον στο παρελθόν και η αρχή της νέας εποχής ξεκινά από το Insignia το οποίο φυσικά μιμείται περίφημα και το Astra. Εντυπωσιακή σχεδίαση, καταιγισμός τεχνολογικών καινοτομιών και διάθεση να ανταποκριθεί στις top απαιτήσεις ενός απαιτητικού κοινού. Από την στιγμή που το παζλ συμπληρώθηκε με τον 1.4Τ, το "ηφαίστειο Astra" έκανε την έκρηξή του. Η Opel, από την στιγμή που πάτησε και τα δυο πόδια στο υπερτροφοδοτούμενο club των 1.4 λίτρων, ανέβασε και την ψυχολογία της. Καυχιέται για το τελικό αποτέλεσμα και για τον ιδανικό συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας και απέκτησε τον κινητήρα που θα τοποθετηθεί μελλοντικά στην γκάμα μοντέλων της ώστε να δώσει νόημα στο σύγχρονο downsizing. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν 16βάλβιδο τετρακύλινδρο σύνολο 1.364 κ.εκ με υπερσυμπιεστή καυσαερίων με χαμηλή πίεση για ομαλότητα στην λειτουργία, που για την περίσταση αποδίδει 140 ίππους στις 4.900 rpm και 200 Nm ροπής στις 1.850 rpm . Απόδοση που εξασφαλίζουν 205 km/h τελικής ταχύτητας και επιτάχυνση κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα (9,7’’ για την ακρίβεια) έως τα πρώτα 100 km/h από στάση. Παράλληλα, το ίδιο μοτέρ είναι διαθέσιμο και σε έκδοση με 120 ίππους, με τις επιδόσεις να μην περιορίζονται σημαντικά (0-100: 11’’ και τελική ταχύτητα 192 km/h).
Astraπρος απογείωση
Σε ένα αμάξωμα με διαστάσεις που πλησιάζουν τα 4,5 μέτρα και γενικότερα γεμίζει το μάτι θα περίμενε κανείς ότι ο 140άρης κινητήρας απλά αρκεί. Λογικό ακούγεται από την στιγμή που η σιλουέτα των 4.419 mm μήκους, 1.814 mm πλάτους και 1.510 mm ύψους δεν είναι κάτι σύνηθες στην κατηγορία. Όσο κομψό και δυναμικό και αν φαίνεται, το μεγάλο μέγεθος, τα 1.400 κιλά βάρους και οι τροχοί των 18’’ - που γεμίζουν θόλους και υποσχέσεις για κράτημα και αίσθηση, είναι στοιχεία που προϊδεάζουν για νωχελικές επιδόσεις. Όμως ο κινητήρας των 140 ίππων ξαφνιάζει ευχάριστα. Η τραχιά λειτουργιά και η υστέρηση του μεγαλύτερου 1.6Τ απουσιάζει και αυτό είναι δείγμα πολιτισμού και σύγχρονης μηχανολογίας. Στην πράξη ο 1.4Τ εκφράζεται ομαλά χωρίς σκαλοπάτια και ξεσπάσματα και προσομοιώνει την ατμοσφαιρική λειτουργία ενός καλού 1.8 λίτρων. Γραμμικός και ευδιάθετος να ανεβάσει στροφές, καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπέστατα την βαριά καρότσα του Astra στον κόσμο των επιδόσεων. Μπορεί να απέχει από την εκρηκτικότητα, όμως πέρα από το βάρος αυτό το οφείλει και στην απλωμένη "στο Θεό" κλιμάκωση του κιβωτίου που συμβάλλει στην οικονομία και στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα αλλά ευνουχίζει τις σπορ δυνατότητες ενός πολύ καλού συνδυασμού πλαισίου-ανάρτησης. Η ανάρτηση δουλεύει ποιοτικά και αποφασιστικά χωρίς χτυπήματα και υστέρηση σε αντίδραση και αυτό που εκτιμάς είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η περίφημη ηχομόνωση. Το Astra εμπνέει σιγουριά και είναι ακλόνητο στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ οι μακριές σχέσεις συμβάλλουν στην οικονομία αρκεί να υπάρχει σταθερός ρυθμός. Αν επιτεθείς στο δεξί πεντάλ οι καταναλώσεις όχι απλά δεν επαληθεύουν τις ανακοινώσεις τις εταιρείας (5,9 lt/100km), αλλά δεν κολακεύουν και το Astra απέναντι στον ανταγωνισμό.
Φυσικά, όλα τα στοιχεία εξοπλισμού και ο εσωτερικός κόσμος είναι αντίστοιχα της μεγαλύτερης 1.6Τ έκδοσης, όπως και όλα τα τεχνολογικά εφόδια που κάνουν την διαφορά στον μικρομεσαίο της Opel (AFL+, FlexRide, Opel Eye, Ergonomic Sport Seat). Παράλληλα ο συνδυασμός τιμής -απόδοσης- εξοπλισμού είναι ένα ακόμα κίνητρο για τον ενδιαφερόμενο της κατηγορίας. Αν ψάχνεις κάτι για να γκρινιάξεις θα βρεις περιορισμένη την ορατότητα πίσω, κάτι που δυσκολεύει την εκτίμηση της απόστασης στο παρκάρισμα και ίσως την αναλογία εξωτερικών διαστάσεων και διαθέσιμων χώρων. Χωρίς να σημαίνει ότι θα σας λείψουν οι χώροι, θα μπορούσε να αξιοποιεί καλύτερα την εσωτερική διαρρύθμιση, αλλά μέσα στις προτεραιότητες ήταν και το ντιζάιν. Και το τελευταίο αποτελεί ένα ακόμα δυνατό χαρτί επιτυχίας στo συνολικό άρωμα του μικρομεσαίου της Opel.
συμπέρασμα
Η Opel, στο άρμα του downsizing, ανακαλύπτει μια νέα εποχή που μπορεί να μην είναι στρωμένη με ροδοπέταλα, αλλά τουλάχιστον εκπέμπει θετική ενέργεια. Το πιο φαντεζί πακέτο της κατηγορίας συναντά τον ιδανικό κινητήρα για να εκδηλώσει συνολικά τα χαρίσματά του. Όπως αποδεικνύουν οι πωλήσεις, το κοινό δείχνει προτίμηση στην ιδανική αναλογία γερμανικής πιστότητας, τεχνολογίας, απόδοσης και τιμής του νέου Astra.