Opel Corsa 1.4 Cosmo - 2010
Το Corsa διατηρείται αλώβητο σε εικόνα και ευδιάθετο να αναμετρηθεί με το σινάφι του
- -
- -
με μια ματιά
Πήρε τις βιταμίνες του, βελτίωσε όλα τα μελανά σημεία και παραμένει ένας από τους ισχυρότερους παίχτες στον χάρτη των supermini.
γλυκά
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Τιμή
ξυνά
- Ποιότητα κύλισης
- Κοντό κιβώτιο
απόψεις
Η Opel με βελτιώσεις ουσίας στα σημεία κρατά το σουπερμίνι της επίκαιρο και αξιόμαχο στην κόντρα της σημαντικότερης κατηγορίας για την ελληνική αγορά. Θα σταθώ στον ανανεωμένο κινητήρα που, εκτός από ισχυρότερος, έγινε και πιο “green”. Οι εκπομπές CO2, από 142 έπεσαν κάτω από 130 g/km (129 για την ακρίβεια), κάτι που νομίζω πως μετράει πολύ περισσότερο από μια καινούργια μάσκα και διαφορετικά φώτα.
Γιάννης Λημναίος
Το 2006 η Opel, χωρίς να είναι πρωτοπόρος, επέλεξε την μέθοδο της επιμήκυνσης του Corsa, μιας φιλοσοφίας που ήθελε τα supermini να πλησιάζουν τα 4 μέτρα προς όφελος των διαθέσιμων χώρων. Με κοινό παρονομαστή το μήκος, ακολούθησαν πλήθος ανταγωνιστών με αποτέλεσμα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας σήμερα να μην προσεγγίζουν την φιλοσοφία του τετράμετρου. Η πρώτη αναβάθμιση του Corsa απάλυνε τις λιγοστές πληγές και ουσιαστικά του τόνωσε την αυτοπεποίθηση ώστε να μην χάσει την σχέση του με την κορυφή και τις πρωτοκλασάτες προτάσεις στην κατηγορία B.
Καθολικά βελτιωμένο
Η απήχηση και οι παραπάνω από 400.000 πωλήσεις Corsa ετησίως από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, άφησαν την εικόνα του ανεπηρέαστη. Όσο παρατηρητικός και αν είναι κανείς δύσκολα θα βρει κάτι ευδιάκριτο που διαφοροποιεί το παλιό από το νέο. Μεγάλο μερίδιο του budget έπεσε στους κινητήρες, στα περιφερειακά μηχανικά μέρη και στον εξοπλισμό, ενώ οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι κυρίως στιλιστικές διορθώσεις. Κερδισμένοι οι κινητήρες, που κέρδισαν σε απόδοση και ταυτόχρονα περιόρισαν τους ρύπους και την απαίτηση για καύσιμο έως και 13%, ενώ ο άνεμος της βελτίωσης άγγιξε το σύστημα διεύθυνσης και την ρύθμιση της ανάρτησης για καλύτερη αίσθηση και αποτελεσματική συμπεριφορά. Το ανανεωμένο supermini της Opel διόρθωσε τα σημεία υστέρησης και εναρμονίστηκε στα δεδομένα της εποχής, χωρίς να αλλάξει χαρακτήρα και εικόνα. Στο εσωτερικό, η κεντρική σχεδιαστική ιδέα παραμένει αλώβητη και μόνο λεπτομέρειες θα διακρίνει το παρατηρητικό βλέμμα (μαλακότερα υλικά και νέο κάλυμμα στην κονσόλα). Εδώ που τα λέμε το εσωτερικό του Corsa δεν χρειαζόταν αλλαγές για να διατηρήσει την φήμη του ως καλοβαλμένο, σύγχρονο και ποιοτικό. Ο εξοπλισμός ποικίλει ανάλογα με την έκδοση, με όλες τις επίκαιρες ανέσεις να προσφέρονται, αλλά και πολλές περισσότερες αν διακρίνει αναλυτικά τον προαιρετικό κατάλογο. Ως ένα μικρό δείγμα αξίζει να αναφέρουμε τις καινοτόμες τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων το Adaptive Forward Lighting (AFL) με φώτα αλογόνου, το θερμαινόμενο τιμόνι, ενεργά προσκέφαλα μπροστά, Hill Start Assist, πανοραμική ηλιοροφή και την ενσωματωμένη σχάρα ποδηλάτου FlexFix που αποτελεί αποκλειστικότητα της Opel. Τιμώντας μάλιστα την επέτειο των 111 χρόνων, προσφέρεται και μια σειρά από ειδικές εκδόσεις με ανάλογο desing και εξοπλισμό. Η ειδική έκδοση 111 Limited Edition εφοδιάζεται με ζάντες κράματος 17 ιντσών στην απόχρωση του τιτανίου και πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει A/C, MP3 audio, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, κεντρική κονσόλα σε piano black, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και διακριτικά με το λογότυπο 111. Στο κομψό και περιποιημένο σαλόνι θα βολευτούν τέσσερις ενήλικες, ενίοτε και πέντε χωρίς να διαμαρτυρηθούν για τον διαθέσιμο χώρο σε πόδια και κεφάλι. Και φυσικά ο χώρος αποσκευών των 285 λίτρων, με τον διπλό πάτο, λύνει τον γρίφο των μεταφορών, χωρίς όμως να δημιουργεί επίπεδη διαμόρφωση όταν τα καθίσματα πέσουν.
Δέκα ίπποι κέρδος
Ο νέος κινητήρας 1.4 λίτρωνέχει μεγαλύτερη διαδρομή 2 mm, αυξάνοντας τον κυβισμό του στα 1398 cc, καθώς και μεταβλητό χρονισμό. Αποδίδει 100 ίππους και 130 Nm ροπή, ενώ εμφανίζει βελτίωση κατά 12% όσον αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 (5,5 l /100 km και 129 g/km). Βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις με το Corsa των 100 ίππων να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 180 km/h και να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,9’’. Στην πράξη αντιλαμβάνεσαι την διαφορά στο πάτημα του γκαζιού, με το Corsa να εκδηλώνεται πιο ζωηρά και να μετατρέπει την απόδοση σε καλές επιδόσεις. Φυσικά δεν επιδιώκει να συναρπάσει τον οδηγό του αλλά να του προσφέρει ζωντάνια και αυτό το καταφέρνει. Με υπομονή Θιβετιανού μοναχού η κατανάλωση θα πέσει στα στοιχεία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και ακόμα χαμηλότερα αν κρίνω το αποτέλεσμα του διαγωνισμού οικονομίας που μας υπέβαλε η Opel. Στην καθημερινότητα όμως και χωρίς να συμβιβάζεις ρυθμό ή να έχεις το μυαλό σου στην οικονομία, το Corsa καταναλώνει περίπου 8,0 lt / 100 km ως μέση τιμή κατανάλωσης, κάτι που εξασφαλίζει παραπάνω από 550 χιλιόμετρα αυτονομίας με το 45άρι ρεζερβουάρ. Η νέα χαρτογράφηση στην μονάδα ηλεκτρικής υποβοήθησης βελτίωσε την αίσθηση στο τιμόνι που απέκτησε το βάρος και σαφήνεια που του έλειπε, ενώ χάρις το νέο σετάρισμα που έγινε στα ελατήρια και στα αμορτισέρ η ανάρτηση φιλτράρει καλύτερα τις κακοτεχνίες της ελληνικής οδοποιίας. Για να μην επηρεαστεί το ελαφρώς πιο μαλακό σετάρισμα της ανάρτησης, το πάχος της αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί κατά 1 mm, φτάνοντας τα 20 mm από 19mm του προ αναβάθμισης Corsa. Η συνολική αναβάθμιση της ανάρτησης έχει ωφελήσει την συμπεριφορά του ημιάκαμπτου που πλέον δεν εμφανίζει τις ξερές αντιδράσεις που το χαρακτήριζαν στο παρελθόν, ενώ οι νέες παχύτερες αντιστρεπτικές περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος. Συνολικά το Corsa έγινε πιο επικοινωνιακό, απέκτησε ποιοτικότερη κύλιση, αλλά και πιο προσεγμένη ηχομόνωση στην καμπίνα. Το αποτέλεσμα σε κύλιση και ηχομόνωση μπορεί να μην πλησιάζει τις κορυφαίες προτάσεις στην κλάση, ωστόσο το Corsa παραμένει ένας βασικός πρωταγωνιστής στην κατηγορίας του και αυτό το οφείλει στην συνολική του πολύ καλή εικόνα.
συμπέρασμα
Συνήθως η ανανέωση ενός αυτοκινήτου περιλαμβάνει και μικρές σχεδιαστικές αλλαγές που δικαιολογούν το facelift του μοντέλου, όμως η Opel επέλεξε ένα εντελώς διαφορετικό δρόμο. Η απήχηση και οι παραπάνω από 400.000 πωλήσεις Corsa ετησίως από το 2006 που παρουσιάστηκε, άφησαν την εικόνα του σουπερμίνι της Opel σχεδόν ανεπηρέαστη. Το ζουμί βρίσκεται κάτω από το κέλυφος όπου η εκ βάθρων βελτίωση ωφέλησε ένα ούτως η άλλως καλό αυτοκίνητο που απλώς είχε χάσει τη φρεσκάδα του. Ο ισχυρότερος κατά 10 ίππους κινητήρας των 1.4 λίτρων και η περιφερειακή ανάπτυξη προς ενδυνάμωση των δυναμικών χαρακτηριστικών, αποτελούν την τονωτική ένεση που χρειαζόταν. Σε συνδυασμό μάλιστα με την εφαρμοσμένη σύγχρονη τεχνολογία από τα πάνω ράφια της Opel, δίνουν στο Corsa την σφραγίδα ενός άρτιου πακέτου που δύσκολα θα χάσει την φήμη του ολοκληρωμένου στην δύσκολη κατηγορία του.