Suzuki Swift 1.2 GLX
Γνώριμο αλλά εντελώς νέο, το Swift σερβίρει συνολική αναβάθμιση, που το τοποθετεί στις πρωτοκλασάτες απόψεις της κατηγορίας.
- -
- -
με μια ματιά
Mεγάλωσε, βελτίωσε τον εσωτερικό του κόσμο και κέρδισε σε φινέτσα, εξοπλισμό και σχεδιαστική ποιότητα. Φυσικά πρωταγωνιστεί ο νέος οικονομικός και ζωντανός 1.200άρης.
Με τo Swift 2ης γενιάς η Suzuki μπήκε γερά στο παιχνίδι των πρωταγωνιστών στα supermini. Το προηγούμενο Swift ήταν το νεανικό Suzuki που καλόβλεπαν οι "δραστήριοι" οδηγοί και όσοι εκτιμούσαν την φήμη του οικονομικού και απροβλημάτιστου μικρού αυτοκινήτου. Η ανανέωση του 2010 ήταν όμως αναγκαία για να μπορεί να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό. Αν και στο μάτι η εικόνα του νέου μοντέλου παραμένει ύποπτα γνώριμη, έχουμε να κάνουμε με κάτι παραπάνω από ένα φρεσκάρισμα.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Από το 2005 το Swift ήταν η ευχάριστη έκπληξη στο χώρο των supermini. Με σπιρτόζικη εμφάνιση και επικοινωνιακή συμπεριφορά, αν δεν έφτανε ο κουμπαράς για κάτι "πικάντικο", το μικρό Suzuki ήταν μια περίφημη επιλογή για όσους χαίρονται την οδήγηση. Μια πενταετία αργότερα ωρίμασε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σοβάρεψε ή πως πήρε κιλά και δεν έχει πλέον διάθεση να ευχαριστήσει τον οδηγό του. Με παρεμφερή εμφάνιση, αλλά και με ευρωπαϊκό αέρα στο εσωτερικό του, το νέο Swift πείθει με την πρώτη ματιά και σε αιχμαλωτίζει αν το οδηγήσεις. Ευχάριστο, φιλικό, με βουτυρένιο συμπλέκτη και κιβώτιο και έναν δραστήριο νέο 1200άρη κινητήρα, το …φοράς και απολαμβάνεις τις καθημερινές σου μετακινήσεις, ότι οδηγικό στιλ και αν επιλέξεις. Και το σημαντικότερο, στις μέρες που ζούμε, είναι πως αποδίδει χωρίς να διψάει!
γλυκά
- Φιλικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Μικρός χώρος αποσκευών
απόψεις
Το Swift που πρωτοείδαμε στην έκθεση του Παρισιού το 2004 και στους ελληνικούς δρόμους το 2005 ξεχώριζε για δύο κυρίως λόγους: την εμφάνισή του και τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Αμφότερα είναι στοιχεία που συναντάς και στο νέο μοντέλο, οπότε η συνέχεια της επιτυχίας είναι μάλλον δεδομένη. Ωστόσο, τα δυνατά σημεία είναι πλέον περισσότερα. Το νέο 1.200άρι μοτέρ ταιριάζει απόλυτα στη νέα ελληνική πραγματικότητα: είναι μικρότερο, οικονομικότερο και δυνατό και αφενός συμβάλλει στην απολαυστική οδηγική εμπειρία, αφετέρου ακολουθεί τις green επιταγές της εποχής.
Γιάννης Λημναίος
go shopping
Σήμερα ψωνίζεις ένα μικρό αυτοκίνητο της κλάσης B και περιμένεις τα πάντα. Και οικονομική τιμή και επιδόσεις και αξιοπρεπείς χώρους, γαρνιρισμένα βεβαίως με σχεδιασμό και ποιοτική συμπεριφορά. Το Swift πέρα από αυτά, στην εκδοχή των 1,2 λίτρων προσφέρει και ένα δελεαστικό πακέτο εξοπλισμού. Μπορεί να μην περιλαμβάνει το A/C στην βασική έκδοση GL - 3θυρη και 5θυρη - και ουσιαστικά να την «ακυρώνει», όμως προσφέρει μεταξύ άλλων στάνταρ 7 αερόσακους και ESP με Traction Control καθώς και τις συνηθισμένες ηλεκτρικές ευκολίες (ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες και ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3). Για την δροσιά του A/C υπολογίστε για την ίδια έκδοση επιπλέον € 810, ενώ στην GLX το όφελος είναι ο ηλεκτρονικός κλιματισμός και οι ζάντες αλουμινίου 16’’. Το ρεπερτόριο εξοπλισμού περιλαμβάνει σύστημα Auto Start Stop, Push start, Keyless Entry, Cruise Control, πανοραμική οροφή, αυτόματη λειτουργία φώτων και πλήθος αξεσουάρ που διανθίζουν με τεχνολογία και πολυτέλεια τον χαρακτήρα του μικρού Suzuki και φυσικά του δίνουν άλλον αέρα.
Σε γνωρίζω από την όψη…
Η επιτυχία της συνταγής ήταν ο κυριότερος λόγος, στο …κατά Suzuki Ευαγγέλιο, που το νέο Swift σου θυμίζει το παλιό! Η σχεδιαστική κυβοειδής ταυτότητα παραμένει αναλλοίωτη, όμως δίπλα δίπλα παλιό και νέο αποκαλύπτουν τις διαφορές. Με επιμέρους σχεδιαστικές αλλαγές σε φωτιστικά σώματα και καλλωπιστικές λεπτομέρειες, αλλά και με ουσιαστικές που συνθέτουν το προφίλ της αναβάθμισης. Το νέο Swift κέρδισε 50 mm στο μεταξόνιό του (2.430 mm), αλλά και 20 mm και 15 mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα στα μετατρόχιά του. Με 90 mm επιπλέον μήκους (3.850 mm) και ελάχιστες αλλαγές σε πλάτος και ύψος (5 mm και 10 mm παραπάνω, αντίστοιχα) το εσωτερικό του ιαπωνικού supermini πήρε τις ανάσες που χρειαζόταν.
Ουσιαστικά οι διαστάσεις του νέου Swift μεγάλωσαν σημαντικά ώστε να μην αισθάνεται μειονεκτικά απέναντι στους αντιπάλους του, ενώ το ραβδί της εξέλιξης έκανε ένα γενναίο πέρασμα από το ταμπλό αλλάζοντας την αισθητική του. Ακόμα και αν δεν έχεις πάρει χαμπάρι ότι αυτό που κοιτάς είναι το νέο, το εσωτερικό θα σε ξυπνήσει για τα καλά. Εδώ οι αλλαγές είναι θεαματικές, τόσο σε εικόνα όσο σε εργονομία, πρεστίζ και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Η σχεδιαστική αναβάθμιση είναι προφανής όπως και το επίπεδο εξοπλισμού: όρεξη και λεφτά να έχεις και στο Swift δεν θα λείψει τίποτα από το σύγχρονο ράφι των gadget και ευκολιών της κατηγορίας. Η ποιότητα παραμένει στα γνωστά επίπεδα με σκληρά πλαστικά μεν, αλλά σαφώς πιο ραφιναρισμένα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, τα οποία δείχνουν ότι θα αντέξουν στον χρόνο και στην χρήση.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αναμενόμενα βελτιωμένοι εκεί που χρειαζόταν και αυτό εστιάζεται κυρίως στα πόδια των πίσω, ενώ τα 10 επιπλέον λίτρα στον χώρο αποσκευών (συνολικά 223 lt) δίνουν ανάσα στις αποθηκευτικές ικανότητες, χωρίς φυσικά να διαπρέπει απέναντι στις κορυφαίες προτάσεις του ανταγωνισμού που ξεπερνάνε το τριακοσάρι. Πέραν τούτου, η ανάκληση των καθισμάτων ανεβάζει την μεταφορική χωρητικότητα, αλλά δημιουργεί σκαλοπάτι στο πάτωμα και περιορίζει την πρακτικότητα.
Swiftpoint
Οι μηχανικοί της Suzuki έβαλαν το χεράκι τους σχεδόν παντού και το Swift βγήκε κερδισμένο πλεονεκτήματα. Ο χάλυβας υψηλής αντοχής που χρησιμοποιήθηκε σε καίρια σημεία στο πλαίσιο, πέρα από την ακαμψία ωφέλησε και το συνολικό βάρος που τώρα μόλις που ξεπερνά τα 1.000 κιλά, ενώ όπως έδειξαν και οι δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP το Swift απέσπασε πέντε αστέρια και την υψηλότερη για την κατηγορία βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων (94%).
Καμία έκπτωση λοιπόν σε θέματα ασφάλειας για την Suzuki, αλλά και χωρίς να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο «φρούριο» με ασουλούπωτη συμπεριφορά και υπέρβαρο χαρακτήρα. Κάθε άλλο! Το Swift με την συνολική αναβάθμιση-ενίσχυση του πλαισίου ξεπερνά τις προσδοκίες που είχε θεσπίσει το προγενέστερο μοντέλο σε επίπεδο συμπεριφοράς και συνολικής αίσθησης, κάτι που αποτυπώνεται με αμεσότητα και ικανότητα στο δρόμο. Η ανάρτηση χωρίς να χάσει την αρχιτεκτονική της, διαφοροποίησε την στήριξη και γεωμετρία της, τα φρένα κέρδισαν δίσκους και στους πίσω τροχούς για αποτελεσματικό φρενάρισμα και η κρεμαγιέρα απέκτησε μεταβλητό βήμα. Το στάνταρ ESP απενεργοποιείται όταν θέλεις να νιώσεις τον σπορ χαρακτήρα που κυλά στην ραχοκοκαλιά του, και το Swift προσφέρει υπακοή και πίστη στις αρχές του οδηγού του.
Στην καθημερινότητα απολαμβάνεις ακόμα και την οδήγηση στο αστικό τρελοκομείο, όπου τα μαλακά χειριστήρια και ποδοστήρια, η καλή ορατότητα και οι συμπαγείς διαστάσεις περιορίζουν τα βάσανα. Στον ανοιχτό δρόμο αντιλαμβάνεσαι ότι η ποιότητα κύλισης έχει κάνει άλμα εξέλιξης θυμίζοντας ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητο, την ίδια στιγμή που το σύστημα διεύθυνσης διατηρεί την ηλεκτρική υποβοήθηση και την επάρκεια πληροφορίας, σε επίπεδο αίσθησης και ακρίβειας. Δικαίως το Swift είχε χαρακτηριστεί από δραστήρια, σπορ διάθεση στο DNA του, χωρίς ποτέ να το αποκαλούσες ακραίο. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο νέο που παραμένει υπάκουο στις εντολές και ζωντανό σε αίσθηση, διατηρώντας μια εξαιρετική σχέση με τον οδηγό του.
Το καλό νέο στο βιογραφικό του Swift όμως, είναι ο νέος κινητήρας 1,2 λίτρων, τεχνολογίας VVT (με μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής) και απόδοσης 94 ατμοσφαιρικών ίππων και 118 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το σύστημα Start/Stop, το νέο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.242 κ.εκ. υπόσχεται χαμηλούς ρύπους (CO2: 113 έως 116 gr/km), επιδόσεις (0-100 km/h σε 12,3’’, τελική ταχύτητα 165 km/h) αλλά και χαμηλή μέση κατανάλωση (5,0 lt/100km). Στην πράξη η αμεσότητα στο γκάζι, οι γενναιόδωρες προθέσεις και η αναμφίβολα πολιτισμένη λειτουργία χαρακτηρίζουν το τετρακύλινδρο μοτέρ της Suzuki. Συνδυάζεται βέβαια και με ένα περίφημο σε αίσθηση και κλιμάκωση πεντάρι μηχανικό κιβώτιο που του επιτρέπει να κινείται με άνεση, ησυχία και οικονομία στο εθνικό δίκτυο και με την απαιτούμενη σπιρτάδα μέσα στην πόλη. Πρόθυμος σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου, αλλά και με παραδοσιακή διάθεση για υψηλόστροφο δούλεμα ο μικρότερος κινητήρας του σύγχρονου Swift, αντιμετωπίζει με ταπεινότητα την βενζίνη στο ρεζερβουάρ του. Δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 8 lt/100 km ακόμα και αν το δεξί σου πόδι προσομοιώνει λειτουργία διακόπτη on – off ή αγκυροβολεί στην μοκέτα! Η ουσία όμως είναι ότι το νέο Swift παραμένει τολμηρό και κουμπώνει στις ανάγκες τις εποχής με ιδανικό τρόπο και -το σημαντικότερο- χωρίς συμβιβασμούς.
συμπέρασμα
Η ενδελεχής βελτίωση και ο νέος μικρότερος αλλά αποδοτικότατος (τόσο σε επιδόσεις αλλά κυρίως σε κατανάλωση) κινητήρας, είναι τα σημεία κλειδιά στην αναγέννηση του Swift. Η Suzuki πάτησε πάνω στην βασική φόρμα και πλατφόρμα του Swift και εξέλιξε την σχεδιαστική του εικόνα κατ’ εικόνα και ομοίωση με σκοπό να διατηρήσει το κοινό του, αλλά και να προσελκύσει νέο. Το upsizing στις διαστάσεις έδωσε ανάσες στην καμπίνα που πλέον δεν έχει να ζηλέψει τον ανταγωνισμό, αρκεί να μην γίνει κουβέντα για χώρο αποσκευών.