Opel Meriva 1.4T 120 PS
Το νέο Meriva πορεύεται στον χώρο των κομπακτ πολυμορφικών με όπλα του την υπερτροφοδότηση και φυσικά πλήθος εφαρμογών με Flex σφραγίδα
- -
- -
με μια ματιά
Oι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες πρωταγωνιστούν στο σύγχρονο κεφάλαιο Meriva, την πρόταση της Opel στα μικρά MPV.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Αν κάτι έλαμπε δια της απουσίας στην πρώτη γενιά Meriva ήταν ο χαρακτήρας και η τόλμη. Το σύγχρονο Meriva διαθέτει τα στοιχεία που θα ξεχωρίσει από τον στόλο των αυτοκινήτων της κλάσης, με σχεδιαστική ταυτότητα, αρχή και τέλος. Προσφέρεται στο ιδανικό μέγεθος για να χωρέσει στην αστική καθημερινότητα φορτωμένο με όλες τις επιθυμίες μιας νεαρής οικογένειας, που δεν θα βρει λόγους να γκρινιάξει για περιορισμό δυνατοτήτων. Πακέτο με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα το νέο Meriva δεν σκοπεύει να σε συναρπάσει με τις οδηγικές του ικανότητες, αλλά κυρίως να διατηρεί το θετικό πρόσημο σε κάθε τομέα που βαθμολογείται. Με λίγα λόγια χώροι, πρακτικότητα, επιδόσεις, απόδοση και ασφαλής συμπεριφορά συνθέτουν το παζλ της ολοκλήρωσης που αναζητά το κοινό της κατηγορίας.
γλυκά
- Μοντέρνα σχεδίαση
- Διάκοσμος
- Ασφαλής οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Απόδοση κινητήρα
- Ποιότητα κύλισης
- Δυνατότητες διαμόρφωσης εσωτερικού
ξυνά
- Πολυμορφικότητα που χρειάζεται χρόνο προσαρμογής
- Υστέρηση του κινητήρα χαμηλά
- Κατανάλωση
απόψεις
Όταν ρώτησα τον Klaus Nuchter, Global Vehicle Line Executive της Opel, αν οι αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες είναι το κυρίαρχο στοιχείο πρακτικότητας στο νέο Meriva, η απάντησή του ήταν κατηγορηματικά αρνητική, τονίζοντας πως ”Με το Meriva θέλαμε να γίνουμε Πρωταθλητές στον τομέα της πρακτικότητας”. Αρκούν μερικά λεπτά στην καμπίνα του Meriva για να καταλάβεις πως ο στόχος των Γερμανών έχει επιτευχθεί. Οι δυνατότητες διαμόρφωσης είναι τόσες πολλές που μόνο αν αποφασίσεις να εφαρμόσεις τις αρχές του Kama Sutra μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να τις εξαντλήσεις. Τονίζω το “μπορεί”.
Γιάννης Λημναίος
go shopping
Την στιγμή που η ατμοσφαιρική βάση κοστίζει περίπου € 800 λιγότερο, το υπερτροφοδοτούμενο Meriva ξεκινά την εμπορική του καριέρα με την βασική έκδοση, Essentia, των 120 ίππων να τοποθετείται στα € 15.580 ευρώ. Στον βασικό του εξοπλισμό συναντά κανείς στάνταρ το ESP και τους δυο μετωπικούς αερόσακους, ενώ το κόστος επιβαρύνεται ελαφρά για τους πλευρικούς(€ 350) φτάνοντας στο σύνολο τους έξι αερόσακους με bonus τα ενεργά προσκέφαλα. Σε επίπεδο ανέσεων η Essentia προσφέρει τα βασικά (A/C, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και καθρέφτες, ηχοσύστημα κ.λ.π), ενώ υπάρχει η δυνατότητα να χτίζεται το Meriva αναλόγως των αναγκών. Οι ζάντες αλουμινίου 16’’, ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό των Edition και Cosmo και αν τις θέλετε στην βασική έκδοση θα σας επιβαρύνουν κατά € 550, ενώ κλιμάκωση(150 έως 500 ευρώ) υπάρχει και στο μεταλλικό χρώμα. Η κορυφαία Cosmo των σχεδόν € 18.000 περιλαμβάνει στάνταρ την κονσόλα FlexRail (η οποία είναι διαθέσιμη προαιρετικά μόνο στην Edition), φιμέ πλαϊνά και πίσω κρύσταλα, χρωμιωμένες λεπτομέριες στην εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση, χειριστήρια στο τιμόνι για ηχοσύστημα και cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πλήθος θηκών και πρακτικών πολυμορφικών λύσεων(τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων).
Αν με το Astra η Opel εδραίωσε την θέση της στα μικρομεσαία προσφέροντας ένα σπορ και τεχνολογικά γεμάτο πακέτο, με το Meriva σκοπεύει να κάνει πάταγο στην υπόθεση "Ολοκληρωμένη λύση για μικρές οικογένειες". Η πρώτη γενιά Meriva μας είχε προετοιμάσει ότι το παιχνίδι παίζεται στις έξυπνες λύσεις ενός κόμπακτ αμαξώματος. Η νεότερη διατηρεί την κόμπακτ λογική του ενός όγκου, προσεγγίζοντας διαστάσεις Astra, αλλά και ένα συνολικό πακέτο που δεν απέχει από την τολμηρή διάθεση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.
Αγκαλιά για τους επιβάτες
Το νέο Meriva μεγάλωσε αισθητά σε διαστάσεις, φτάνοντας σε μήκος στα 4.288 mm που του δίνουν επιπλέον περίπου 25 cm σε σχέση με το προηγούμενο. «Φωτογραφίζει» το Zafira, από το οποίο προέρχονται η πλατφόρμα, οι αναρτήσεις και κάποια επιμέρους μηχανικά μέρη. Οι χυτές γραμμές και το σφηνοειδές σχήμα κυριαρχούν στο σχεδιαστικό στιλ που ακολουθείται, όπου δεσπόζουν τα μεγάλα φανάρια και η χαρακτηριστική μάσκα της Opel. Το σχεδιαστικό παιχνίδι συνεχίζεται πίσω όπου η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών με τα διαιρούμενα αμυγδαλωτά φώτα παντρεύουν την πρακτικότητα με το δημιουργικό και δυναμικό στιλ, ενώ το μεγάλο νέο φυσικά στον χαρακτήρα του επίκαιρου Meriva αποκαλύπτεται στο προφίλ του αμαξώματος. Οι δυο πόρτες γεμίζουν κυριολεκτικά το μάτι, τόσο σε μέγεθος όσο και σε διαφορετικότητα και όσοι δεν γνωρίζουν την ιδιαιτερότητά τους, ίσως πονηρευτούν από τις γειτονικές χειρολαβές. Αν ποντάρει κανείς σε συρόμενες πίσω πόρτες θα χάσει το στοίχημα γιατί η Opel επέλεξε κάτι πιο εξωτικό και πιο πρακτικό, σύμφωνα με την ίδια. Οι ανεξάρτητες αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες με την κωδική ονομασία FlexDoors ανοίγουν σε γωνία έως 87 μοιρών, κάτι ευεργετικό για την επιβίβαση – αποβίβαση, ενώ εξυπηρετούν τους νέους γονείς στην τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος. Για τους δύσπιστους στο ανάποδο άνοιγμα, η Opel είναι καθησυχαστική εφαρμόζοντας ένα σύστημα που τις κλειδώνει αυτόματα μετά τα 4 km/h και δεν επιτρέπει το ξεκλείδωμα παρά μόνον όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί. Παράλληλα, προειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση βλάβης ή δυσλειτουργίας.
Οι πολυμορφικές επινοήσεις τύπου Flex δεν σταματούν στις πίσω πόρτες φυσικά αλλά υπάρχουν διάσπαρτες στο πετσί του νέου Meriva. Όπως για παράδειγμα το πολλαπλών ρυθμίσεων και απλοποιημένο στην λειτουργία του πίσω κάθισμα FlexSpace, το συρόμενο υποβραχιόνιο πάνω σε αλουμινένιες ράγες FlexRail, και το ενσωματωμένο στον πίσω προφυλακτήρα σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix. Η εικόνα από το εσωτερικό του νέου μικρού MPV της Opel είναι εναρμονισμένη στα πρότυπα του Astra, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στο Meriva απουσιάζει ο χαρακτήρας. Διχρωμίες διασκεδάζουν τον διάκοσμο και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες τριγύρω, φωτίζουν το ευρύχωρο εσωτερικό με τον ποιοτικό αέρα.
Οι εμπρός επιβάτες θα νιώσουν άνετα και ευχάριστα, ενώ πίσω οι επιβάτες κάθονται αμφιθεατρικότερα από τους εμπρός, χάρις τα ψηλότερα καθίσματα. Ταυτόχρονα η χωροταξική άπλα δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα ακόμα και σε υψηλόσωμους και γεροδεμένους επιβάτες. Άλλωστε με 2.644 mm μεταξονίου και τους τροχούς ακροβολισμένους, είναι σαφές ότι οι διαθέσιμοι χώροι έχουν την τιμητική τους. Μοναδική γκρίνια ίσως οι ράγες του FlexRail που κλέβουν λίγο χώρο από τα πόδια μια και «τρέχουν» από την βάση της κονσόλας έως το σημείο που θα είχε τα πόδια του ο τρίτος επιβάτης.
Οι ακροβατικές επιδείξεις της πίσω σειράς καθισμάτων, προσφέρουν πολλαπλές και ανεξάρτητες δυνατότητες ρύθμισης εμπρός και πίσω αλλά μπορούν και συγκλίνουν εγκάρσια, ενώ πίσω τους ένας υπάρχει πρόθυμος για μεταφορά αποσκευών ένας επίπεδος χώρος 400 λίτρων. Αν φυσικά πέσουν και τα καθίσματα το Meriva με τα 1.500 διαθέσιμα λίτρα γίνεται η χαρά της μετακόμισης!
Γενναιόδωρη διάθεση
Πίσω από το τιμόνι νιώθεις φιλικά και ευχάριστα από την πρώτη στιγμή. Κάθεσαι ψηλά με σωστό έλεγχο και θετική περιμετρική ορατότητα, ενώ εργονομικά δεν διακρίνεις σφάλματα. Μόνο οι διάσπαρτοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα θα σου αποσπάσουν στιγμιαία την προσοχή, μέχρι να τους συνηθίσεις. Το μετακινούμενο υποβραχιόνιο πάνω στο FlexRail, κρύβει ένα ικανό αποθηκευτικό χώρο στο εσωτερικό του, μπορεί να αφαιρεθεί, ενώ κάτω από αυτό υπάρχουν αρκετής χωρητικότητας μικροθήκες για να βολέψεις κάθε είδους προσωπικά και μη αντικείμενα. Γενικά η πρακτικότητα σε κερδίζει αλλά είναι και αυτό που ζητάει χρόνο προσαρμογής.
Το ζητούμενο βέβαια είναι η γεύση που σου αφήνει στο δρόμο και ο υπερτροφοδοτούμενος των 1.4 λίτρων. Με απόδοση 120 ίππων και 175 Nm ροπή, ο κινητήρας διαθέτει επάρκεια δύναμης για να αντεπεξέλθει στα παραπάνω από 1.300 άδεια κιλά του αμαξώματος, ενώ δεν θα απογοητεύσει ακόμα και με πλήρη φόρτο. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο διαθέτει σωστή αίσθηση και κλιμάκωση για να εκμεταλλευτεί και να «απλώσει» τις επιδόσεις του κινητήρα. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 11,5’’, ενώ η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 190 km/h. Μπορεί να είναι μακρύ, να νιώθεις χαμηλά (μέχρι τις 1.800 σ.α.λ) το μοτέρ ξεφούσκωτο, όμως διατηρεί μια ρευστή επιτάχυνση που δεν θα απογοητεύσει κανέναν. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα βάλει φωτιά στην διάθεση, όμως καταφέρνει να ταξιδεύει ήσυχα, γρήγορα και προπάντων με γενναιόδωρη αίσθηση ασφάλειας. Οδηγώντας στην πόλη, αντιλαμβάνεσαι ότι οι μεγαλύτερες διαστάσεις θέλουν λίγο προσοχή στους ελιγμούς ενώ, κάνει σαφές ότι αναζητά τον ανοιχτό δρόμο για να σε γοητεύσει με τις εξπρές ταξιδιάρικες αναζητήσεις. Αν και διαθέτει μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, στρίβει αποτελεσματικά, αρκεί να προσαρμοστεί κανείς στις ράθυμες αντιδράσεις σε απότομες αλλαγές πορείας. Πέρα από την προοδευτικότητα των αντιδράσεων υπάρχει και ο φύλακας άγγελος ESP που θα τιθασεύσει την πιο πιθανή και απίθανη οδηγική κουταμάρα. Μοναδικό μειονέκτημα η διάθεση του κινητήρα για καύσιμο, με την μέση κατανάλωση να στρογγυλοκάθεται στο 10άρικο και να δυσκολεύεται να πέσει, αν δεν βρει ανοιχτό δρόμο και σταθερό εκδρομικό ρυθμό με τα όρια ταχύτητας.
Η ουσία είναι ότι το νέο Meriva ήρθε αποφασισμένο να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας, και αυτό το καταλαβαίνεις την στιγμή που το συναντάς και ακόμα περισσότερο από την στιγμή που το οδηγείς και ζεις μαζί του.
συμπέρασμα
Με εμφανώς καλύτερους χώρους από το προηγούμενο, ακόμα πιο εξελιγμένη πρακτικότητα και με υπερτροφοδότηση που δίνει ανάσες στην ενεργητική ασφάλεια και τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου που καλείται να περάσει την ζωή του φορτωμένο, το Meriva αποτελεί το μήλο της έριδος για το κοινό της κατηγορίας. Εμπνέει ασφάλεια με την σύγχρονη και αποτελεσματική συμπεριφορά του, διαθέτει την εικόνα των σύγχρονων Opel, χωρίς εκπτώσεις σε ποιότητα και παροχές και φτιάχνει διάθεση με τις έξυπνες λύσεις και την απόδοση που εξασφαλίζει η υπερτροφοδότηση.